36
3 Tahun kemudian. Raflen Pelletteria, porta Nuova, Milan Italy.
"come potete vedere, i disegni del mio gruppo sottolineano lo stile rilassato e non sono troppo prominenti. Il tipo di tessuto in pelle che il mio gruppo userà è di alta qualità e non facilmente danneggiato. Il mio gruppo è rivolto ai clienti che li acquistano da adolescenti e adulti. quindi per il momento solo la mia sovrapposizione entra in un gruppo di schizzi e disegni." (as you can see, the designs of my group emphasize the relaxed style and are not too prominent. The kind of leather fabric that my group will use is high quality and not easily damaged. My group targets customers who buy them as teenagers and adults. so for the time being only my overlap enters a group of sketches and designs.) ucap Keith mewakili lakaran dan pereka bag tangan berfabrik kulit dengan pembetangannya.
Maka seisi bilik mesyuarat yang dipenuhi dengan Audit and finance department, Marketing department, operation department dan beberapa kumpulan pereka bag dan kasut mula menepuk tangan sebagai tanda penghargaan.
Sudah tiga tahun Raflen Palletteria mengembangkan sayap di bumi itali dan tanpa disangka baru tiga tahun, Raflen telah pun naik nama dalam carta syarikat pembuatan barangan kulit sejajar denga syarikat ternama seperti Bonia, Carlo Rino dan Hush puppy. Pada mulanya bangunan ini kecil sahaja aku menyewa dengan bantuan Ethan mampu membuatkan Raflen sudah dikenali ramai. Alhamdulillah.
"Signorina, c'è qualcosa che vuoi commentare su questa presentazione?" (Miss, is there anything you want to comment on this presentation?) tanya Keith pada aku dengan penuh format meminta pandangan dari aku. Mata aku fokus pada Keith yang dari tadi berdiri menunggu arahan dari aku seraya aku senyum nipis.
"Non c'è nulla che voglio commentare da voi. solo per quello che hai disegnato su schizzi, disegni, tessuti in pelle e hai un obiettivo per avere una borsa del tuo design, sono sicuro che non mi hai deluso perché a partire dalla prossima settimana, il risultato che sei presentando ora porterò in Malesia per il primo spettacolo e il lancio del ramo lì." (There is nothing I want to comment from you. just by what you've laid out about sketches, designs, leather fabrics and you've got a target to have a bag from your design, I'm sure you did not disappoint me because starting next week, the result that you're presenting now I'm going to bring to Malaysia for the first show and the launch of the branch there.) ujar aku tenang memberi harapan pada Keith.
Apa lagi, terus tersenyum lebar Keith mendengar hasrat aku tadi. Siapa yang tak suka bila rekaan yang dihasilkan sendiri bakal jadi pameran di luas negara terutama cawangan baru di Malaysia?
Malaysia. Lama aku tak dengar nama negara yang menjadi tanah air aku. Apakah khabar di sana? Sudah lapan tahun aku menepat disini mustahil untuk aku lupa bandar metropolitan.
Sudah lama aku berada di tempat orang jadi atas permintaan dari keluarga, aku beralah saja untuk menetap terus di sana dengan membinanya cawangan baru Raflen Palletteria yang terletak di Shah Alam. Kontraktor, seni bina bangunan dan hiasan dalaman semua syarikat keluarga aku yang sponsor cuma tunggu pelancaran dan pemilik Raflen sahaja untuk datang ke sana.
Bukan main lagi ahli keluarga Kau buat bangunan yang gah dan nak kau kerja kat sana semata-mata nak aku duduk sana. Kalau kau tolak lagi memang kau tak bersyukur!
Hurmmm hadap je lah.
Syarikat kat sana sudah sebulan lebih telah memulakan perniagaan Cuma belum dirasmikan dari aku. Dari hal yang berkaitan dengan human resource department, aku ada hantar beberapa pegawai dari itali bagi pengambilan kerja dan tugas. Alhamdulillah semua dalam terkawal.
Setelah aku meminta Keith untuk duduk dan merupakan team pereka dan lakaran yang terakhir membuat pembentangan. Aku kalih pada Vanessa yang mewakili Marketing department untuk bertanyakan mengenai perkembangan Raflen sekarang. Ia juga merupakan rutin biasa setiap kali aku dan pegawai atasan adakan mesyuarat.
YOU ARE READING
Dalam Kurungan Razyian.
ChickLitSinopsis DKR Betul ke kahwin mengikut pilihan keluarga boleh bahagia? Hurmmm kebanyakan orang akan bahagia kalau Allah hadirkan rasa cinta pada seseorang. Tapi kalau sebaliknya... Begitulah kisahku. Hidup penuh dengan penderitaan hanya kerana had...