Vote la sayangku ~💓
Perjalanan ke rumah agam mengambil masa yang terlalu lama buat Miyoung. Dia tidak bersuara langsung kerana masih terkilan dengan tindakan ayahnya itu. Chanyeol pun tidak menghiraukannya dan memilih untuk diam.
Kereta mewah berjenama Lamborghini itu juga tidak menimbulkan perasaan 'wah' di hatinya. Baginya, semua itu tidak bernilai langsung kerana diakhirnya, dia akan mati juga. Betul lah khabar angin tentang penderma yang diberi kemewahan sehingga alpa tentang dunia dan akhirnya mati di tangan vampire saat bulan mengambang.
Macam sia-sia hidup.
"Keluar!" arah Chanyeol.
Pintu rumah agam dibuka oleh para hamba. Miyoung mengekori Chanyeol yang sedang membawanya ke sebuah ruangan. Di situ, berbarisnya beberapa orang penderma yang sedang menunggu untuk dipilih.
"Tunggu sini," arah Chanyeol. Dia memanggil seorang hamba dan mengarahkannya untuk menjaga Miyoung. Dapat Miyoung dengar yang Chanyeol membisikkan kepada si hamba agar memastikan dia tidak melarikan diri daripada rumah agam itu.
Miyoung mengambil tempat di sebelah seorang penderma. Dia nampak tidak berminat untuk berkenalan tidak seperti penderma lain. Mungkin Miyoung dah berjumpa seorang sahabat?
"Kau pun datang nak mati?" soal perempuan itu, jujur. Miyoung terkejut namun tidak ditunjukkan reaksinya itu.
"Bukan itu tujuan kita semua?" balas Miyoung. Perempuan itu menggeleng.
"Mereka. Bukan aku. Aku datang kesini mencari seseorang," ujarnya.
"Siapa?"
"Kakak aku. Dia penderma dahulu tapi sejak dia datang ke sini, kami lost contact. Aku nak tahu kebenarannya. Aku Taeyeon. Kau?" ujar perempuan itu. Ya, matanya penuh dengan dendam. Dia ada tujuan. Bukan seperti gadis lain yang datang hanya untuk berseronok. Jauh sekali untuk menikmati kemewahan yang disediakan oleh para vampire.
"Miyoung. Kim Miyoung."
Pintu ruangan itu dibuka oleh hamba sekali lagi. Masuklah barisan manusia separuh vampire. Para gadis kelihatan bersedia untuk mati. Opps! Maksudnya bersedia untuk dipilih oleh para master. Seorang demi seorang dipilih sehingga tinggal lah dirinya dan Taeyeon seorang sahaja. Vampire bernama Baekhyun memilih Taeyeon dan membawanya keluar dari ruangan. Meninggalkan Miyoung bersendirian bersama Siwon dan Sooyoung.
Kalau tak salah Miyoung, tadi tidak kesemua vampire yang hadir untuk memilih penderma. Bahkan tadi hanya ada lima orang sahaja penderma termasuk dirinya. Sedangkan vampire muda itu ada sembilan orang semuanya. Chanyeol dan Jongin juga tidak menunjukkan diri tadi. Habis, siapa yang mahu akan dirinya ini? Atau dia akan dipulangkan semula?
"Miyoung, boleh kita bercakap?" ajak Sooyoung. Mereka duduk di salah satu kerusi menghadap Miyoung.
Miyoung menunduk. Tidak mahu bertentang mata dengan sang vampire. Sooyoung dan Siwon perasan akan hal itu.
YOU ARE READING
(C)Blood Bound : Shhh 쉿 !
VampireQuahog. Bandar yang membawa malapetaka buat Miyoung. Pertemuan dengan manusia pontianak membuatkan hidupnya kucar-kacir. "Terkenal macam mana pun korang, tak ada hak untuk korang ambil aku sebagai 'hamba'!" "That is the rules. Quahog is ours incl...