Miyoung mahu tergelak. Dia tidak tahu sama ada lelaki di hadapannya ini gila atau terlebih ambil dadah. Ada hati nak mengaku yang dia tu future husbandnya.
"Maaflah. Tapi saya rasa awak salah rumah. Saya ni bertunang pun belum. Ada teman lelaki lagilah tak—"
"Cool! Kau single jadi jom couple?" ajak Jongin tanpa segan-silu. Miyoung menolak badan Jongin jauh darinya. Dia berlari ke ruang tamu untuk menenangkan dirinya. Jongin mengekori dari belakang dengan senyuman yang menawannya.
"Jadi, dah buat keputusan?" soal Jongin sambil duduk bersenang-senang diatas sofa. Dia merenung Miyoung yang sedang cuba memproses perkara yang sedang berlaku. Comel. Baginya.
"Kai? Aku tak kenal kau. Tak tahu kau asal dari mana. Tak faham macam mana kau boleh selinap masuk ke dalam rumah aku sedangkan pintu dan tingkap semua berkunci. Lepastu kau datang ajak bercinta bagai. Kejap! Macam mana kau masuk?"
Miyoung menyoal. Jongin menjongketkan bahunya dan bertukar menjadi kelawar secara langsung di hadapan Miyoung. Dek kerana tak bersedia, pertukaran Jongin membuatkan Miyoung terkejut beruk.
"Arghhh!!!" Jeritan Miyoung, menyebabkan Jongin jatuh dan bertukar menjadi manusia semula. Dia menghampiri Miyoung dengan sepantas kilat lantas menekup mulutnya.
"Shhh!!! Relaks. Bawa bertenang. Apa yang kau nampak tadi tu akan jadi benda normal nanti. Aku datang sini cuma nak melawat kau. Tak seronoklah kau ni. Nak bergurau pun tak boleh," ujar Jongin lalu melepaskan Miyoung.
Tanpa disedari, Miyoung memukul bahu dan kepala Jongin dengan kuat kerana sebal dengan perangai lelaki itu.
"Bergurau pun agak-agaklah! Nasib kau ni vampire. Kalau tak dah lama aku bunuh!" marah Miyoung. Jongin terpesona. Dia ketawa saat melihat Miyoung marah.
"Woah?! Pertama kali ada manusia berani pukul aku. Aku dah agak kita ni destiny!" ujar lelaki itu dengan wajah yang tidak pernah dia tunjuk kepada sesiapa pun. Wajah seorang lelaki yang sudah jatuh cinta.
Miyoung menjauhinya sambil menjeling tajam.
"Aku faham. Kau mesti salah satu daripada vampire tu kan? Kalau macam tu, sila balik. Kau tak dialu-alukan di sini. Lagipun dah malam, aku mengantuk," ujar Miyoung. Dia mempersilakan Jongin untuk keluar.
"Nak aku dodoikan?" tawar Jongin. Mata Miyoung terbeliak.
"Tak mahu!"
"Apa? Mahu? Ha jom!"
Miyoung merentap tangan Jongin. Sudah gila ke apa lelaki ini? Main sergah macam tu je.
"Boleh tak kau balik? Tak elok malam-malam macam ni ada lelaki dekat rumah perempuan. Kalau ayah aku balik nanti—"
Kedengaran suara enjin kereta di hadapan rumah. Miyoung segera menuju ke tingkap dan menyelak kain langsir. Dia cemas. Encik Kim nampaknya sudah pulang dari bertugas.
"Eoteokhae?!" ujarnya kelam-kabut. Jongin segera menarik tangannya dan naik ke tingkat atas.
"Kau nak buat apa?" soal Miyoung, takut.
Mereka masuk ke dalam bilik tidurnya dan mengunci pintu. Selang beberapa saat selepas itu, kedengaran suara Encik Kim memanggil Miyoung. Pintu bilik cuba dibuka oleh Encik Kim.
Tok! Tok!
"Miyoung?" panggil Encik Kim. Miyoung yang sedar bersandar pada pintu bilik ditekup mulutnya agar diam.
Tombol pintu sekali lagi dipulas oleh ayahnya itu.
"Dah tidur ke? Takpelah."
Sunyi. Encik Kim nampaknya sudah beredar. Jongin melepaskan Miyoung dan menjauhi.
YOU ARE READING
(C)Blood Bound : Shhh 쉿 !
مصاص دماءQuahog. Bandar yang membawa malapetaka buat Miyoung. Pertemuan dengan manusia pontianak membuatkan hidupnya kucar-kacir. "Terkenal macam mana pun korang, tak ada hak untuk korang ambil aku sebagai 'hamba'!" "That is the rules. Quahog is ours incl...