Chvilka na svačinku

3.5K 143 550
                                    

! Zavřeno, máme plnou jídelnu !

Otázky a odpovědi:

-CO?!

Velmi dobrá otázka a pravdou je, že sem patří úplně cokoli: povídky, rozsáhlejší příběhy, básnické sbírky i fanfikce. U nedokončených příběhů či básnických sbírek prosím alespoň pět částí (jinak se velmi těžce připraví sendvič). Už víte, jaké dílo byste mi předložili? Výborně, můžeme pokračovat.

-KDY?!

Příchod mývala a blížící se recenzi poznáte snadno. Jako první očekávejte hvězdičku na začátku svého díla a za nějakou dobu i odkaz na samotnou recenzi (ta se může schovávat kdekoli ve vašem díle). Novinkou jsou také čtenářské komentáře, ale ty uvidíte až po vydání recenze (v nich se v komentářové sekci rozjuchám ohledně postav a děje, ovšem kdykoli mě můžete umlčet).

- JAK?!

Pozorný čtenář si jistě všiml, že z recenzí dělám jakýsi pořád o vaření. To proto, že se nechystám hodnotit v pravém slova smyslu, ale naservíruji vám předkrm, hlavní chod ve formě sendviče, a dezert.

Předkrm: může jít o krátké shrnutí, úvahu, doporučení, otázku... (vše samozřejmě bez spoilerů). Slouží jako úvod k vašemu dílu a jako jediný je psaný kurzívou. 

Sendvič: ve zkratce se jedná o dvě kladné housky mezi kterými se nachází lehce peprná náplň. Řekněme si to narovinu, každý tvrdíme, jak nám nedělá problém přijmout jakoukoli kritiku, ale ve skrytu duše doufáme, že se našemu dílu dostane slov chvály. Proto sendvič začíná i končí kladem/klady, které se někdy hledají snadno, jindy ztuha, ale vždy se objeví.

Stavba sendviče však stanovuje také min. jeden „povinný" zápor. Je tedy jedno, jak výtečné dílo je, každý sendvič má i peprnou složku obsahující drobnost, co by stála za zamyšlení. Přeci dny i noci nečekáte na recenzi, jen aby se vám dostalo hodnocení „je to výtečné, tohle si přečtěte, č-čau!" Ne. To prostě ne.

-KDE?!

Kdo mě sledoval na Facebooku, jistě si říká: "KDE jsou ty zatraceně roztomilé nálepky?!" Odpověď vás možná překvapí. Přeci v dezertu!

A. Mývala Srdcaře dostanou samozřejmě srdcovky. Jedná se o mimořádná díla, která jsou již nyní připravena na výlet do knihkupectví. Jejich revírem je děj s hlavou i patou. Jejich tempo je stylové. Jejich protivníky jsou pravopisné chyby. Mýval 11, jednotka hledající literární ráj.

B

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

B. Mývala Čtenáře získávají díla, za která dokáži dát packu do ohně. Tyto příběhy jsou hodny doporučení, můžete se do nich ihned zakousnout. Všechna díla označena touto samolepku byla schválena mývalí komisí a jsou zárukou dobrého čtenářského prožitku.

C

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

C. We Can Do It mýval  je posledním pánem na holení. Patří dílům, která se ocitají na začátku a je na nich třeba zapracovat o něco více než u předchozích mývalů. S pořádnou mírou odhodlání a kuráže se i tento mýval může snadno změnit na mývala Čtenáře, a dokonce i Srdcaře.

 S pořádnou mírou odhodlání a kuráže se i tento mýval může snadno změnit na mývala Čtenáře, a dokonce i Srdcaře

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

- KDO?!
Jistě chcete vědět, kdo vás bude "hodnotit". Špatnou zprávou je, že nejsem žádný veleslavný spisovatel. Dobrou zprávou zůstává, že jsem učitelka. A  pro ty z vás, kteří po této informaci nepřestali číst a neběželi se schovat pod postel, protože se bojí diktátu, mám ještě jednu dobrou zprávu: nedávám si za cíl rozdrtit vaší touhu pro psaní (i když to je vlastně poznávací značka mnoha kantorů). Jsem tu, abych vám poskytla zpětnou vazbu, co vás posune vpřed.

-PROČ?!

Protože jsem to řekla, bando!

Konec Otázek a odpovědí, teď přijde přepadový test.

Pokud máte zájem o recenzi na vaše dílo, vložte mi do komentáře pod tuto kapitolu:

-název díla
-žánr (kdo jakého "oddílu" vás mám zařadit? Bude to FANTASY kantýna, nebo spíše MYSTERY stánek? Podívejte se, co nabízíme.)
-na co se v recenzi těšíte (zlepšíte mi tím náladu a navíc ukážete, že čtete pozorně pravidla)
...odkaz můžete i nemusíte připojit, hodí se hlavně v případě, když později chcete změnit název díla. Nenajdu-li totiž vaše dílo na profilu, nedostanete recenzi, takhle jednoduché to je.

P.S. Díla do VP (Velké Pětky)  zařazuji podle nálady, tak mě  neproklínejte, když vás do ní z pořadníku hned nevyberu. Nepomůže vám to.

Mývalí recenze pro pohodářeKde žijí příběhy. Začni objevovat