29. Az ellógott tanóra

1K 68 7
                                    

Bagolyposta. Mára már igazán hozzászoktam a baglyok jelenlétéhez. Egy-egy ellenszenvesebb bagoly közeléből még mindig elhúzódtam, de ott volt például Hedvig, vagy Gale (Belle madara), vagy Bagoly úr (Fred és George tollas kis kedvence), akiktől már egyáltalán nem tartottam. Csipást általában csak akkor láttam, ha otthon voltam, ezért is volt meglepetés a reggel...

Nem is figyeltem fel először rá, csak a körülöttem ülők kuncogására.

- De cuki!

- Milyen kis aranyos?

- Kinek a baglya lehet? - összehúzott szemöldökkel pillantottam fel.

- De hiszen ez Csipás, nem? - kérdezte Katie, aki éppen helyet foglalt velem szemben. Persze Will társaságában. Akkor eszméltem, hogy ez a bagoly tényleg Csipás, anya baglya. Vajon mit akarhat tőlem?

Alig érzékeltem, hogy közben megérkezett a hozzám hasonlóan fáradt Harry az asztalhoz, barátai társaságában és hamarosan az ikrek is csatlakoztak. Leszálltak a Reggeli Prófétát kézbesítő baglyok is, de én már anya levelét olvastam. Igazán megerőltette magát, ez elég hosszú egy levél lett.

Kedves Lányom!

Biztosan kitaláltad, miért írok neked, miért vállalom a kockázatot, hogy akár el is fogják a kedves Csipást. A Reggeli Próféta hozzánk is elért, de más forrásból is értesültem a veszélyes rabok szökéséről. Nem egy, de nem is két olyan család él Amerikában, akik tizenéve a családjuk maradékával érkeztek ide, vagy érte támadás brit rokonaikat. Ennek a tíz halálfalónak a jóvoltából.

Milyen tíz halálfaló?

Arra kérlek, nagyon vigyázz magadra. Ezek az emberek - hahh! - mostanra már ott trónolnak az Ő oldalán. Nem, nem Sirius Blackre gondolok. Ne keresd a bajt - és vigyázz az alábbi halálfalónővel: a neve Bellatrix Lestrange. Lánynevén Black. Dolohov sem kevésbé veszélyes ember - a próféta elhallgatja, mert a Prewett-család kiirtásának nagyobb híre ment, de Quinnie-nek nagyon sok szomorúságot okozott az-az ember. A Goldstein család egyik ága tudna róla mesélni.

Erről a szökésről a MACUSA is hallani fog, és biztos vagyok benne, hogy megteszik a kellő intézkedéseket. Így is zabosak a nagynénéddel történtek miatt. Bármit is tesznek majd, Angliára nem terjed ki a hatáskörük, úgyhogy még egyszer kérlek, vigyázz magadra, és megfontoltan cselekedj.

Szeretettel Ölellek: Michelle, anyád

ui.: Ne ijesszen meg, ha bármit hallasz rólam. Hogy meggyőződj az igazságról, kérdezz az apádról. Ha nem azt a választ kapod, amit kiolvastál a fejemből (a veszekedésünk előtt), akkor ne higgy el semmit.

- Mi a... - értetlenkedésem a mellettem ülő Hermione sikolya szakította félbe. A lány hangja olyan éles volt, hogy a fülemre kellett szorítanom a kezem.

- Hermione, kérlek! Nem szeretnék megsüketülni miattad... - nem én voltam az egyetlen, aki hitetlenkedve-dühösen bámult a lányra. - Elmondanád miért sikítottál?

- Ó, bocsi - pillantott rám. - Csak... csak megijedtem. Nem hiszem el!

Az ikrek is érdeklődve figyeltek.

- Nem! - sziszegett dühösen Katie is, velem szemben. Az ő kezében is ott volt a Reggeli Próféta.

- Mi az? - nyújtózkodtam az újságért. Fred, George és én együtt olvastuk a címlapot, ahol nagy betűkkel ez állt: CSOPORTOS KITÖRÉS AZ AZKABANBÓL...

Az újság első oldalát a tíz halálfaló képe foglalta el... gondoltam azoknak a képe, akiket anyu említett. Még egyszer átfutottam a levelét. Lestrange... Dolohov...

Amerikából jöttem II. (HP fanfic)Where stories live. Discover now