🌸bab 84🌸

4.1K 166 7
                                    

"Thanks,bro.Klau kau tak jumpa dan tak terus terang dengan Fiyya,mungkin aku dengan dia still tak baik.." ucap Fawwaz Rizqi.

"Yelah,dah kau tu lembap sangat.Patutnya kau cakap sendiri.Ni tak,aku jugak yang tolong cakapkan.Tak gentle langsung!" sempat Riezq Farhan mengutuk sahabatnya itu.

"Amboi,kau!Melebih nampak?"

"Kenyataan,bro.."

"Dah lah,aku nak tengok Fiyya.Nak pergi sarapan.."

"Sentap ke?"

Riezq Farhan masih mengusik.Dia ketawa.

Fawwaz Rizqi mengatur langkahnya ke dalam resort.

"Encik Fawwaz,kan?" sapa seseorang.

Fawwaz Rizqi memandang gerangan yang menyapanya.

"Eh,Cik Dania.Awak buat apa kat sini?"

"Awak ni,Fawwaz.Kan saya dah cakap tak payah bercik-cik dengan saya.Panggil Dania je.Saya ada hal kat sini.Awak pula?"

Safiyya yang baru keluar dari bilik menuju ke tingkat lobi.Dia terlihat suaminya berbual dengan seorang gadis.

Hatinya mula terasa panas.Patutlah tinggalkan dia seorang diri di dalam bilik.Dia mendekati mereka berdua.

"Ehem.."

Safiyya berdehem.

"Siapa ni?" soal Dania.

"Ohh,ni isteri saya,Safiyya.Dania,awak dah makan?Klau belum,jom saya belanja awak sarapan.." ajak Fawwaz Rizqi.

Safiyya memandang Fawwaz Rizqi.Orang lain dia ajak sarapan,isteri sendiri?

"Isteri awak?" kata Dania.

Fawwaz Rizqi memandang isterinya.Dia menghadiahkan senyuman buat Safiyya.Melihat wajah muram Safiyya,tahulah dia yang isterinya sedang cemburu.

"Mestilah isteri saya sekali.Kan,sayang?"

Bahu Safiyya dipeluk sebelah tangan.Mereka bertiga menuju ke tempat makan yang ada di resort itu.

"Awak nak makan apa,Dania?Biar saya ambilkan.."

"Tak pe,saya boleh ambik sendiri.Nanti apa pulak isteri awak cakap?"

Safiyya hanya mendengar.Setelah memilih makanan,mereka mula mengambil tempat.

Dania sudah menghabiskan makanannya.Dia mengambil tisu lalu mengelap bibirnya.

"Cepatnya awak makan tapi badan still kecil.." ujar Fawwaz Rizqi.

Dania hanya tersenyum.

"Erm,Fawwaz.Thanks sebab belanja saya sarapan.Safiyya,nanti ada masa kita jumpa lagi ye.Saya nak kena gerak ni.Assalamualaikum.." ujar Dania kemudian melangkah pergi.

Safiyya dan Fawwaz Rizqi menjawab salam Dania serentak.Safiyya mula berpeluk tubuh.

"Kau ni kenapa ni?Masam je hari ni?Marah aku lagi ke?"

"Marah?Buat apa aku nak marah?Erm..Dania tu siapa?"

"Lah,kenapa tak tanya dia sendiri tadi?"

"Jawablah!"

Suara Safiyya sedikit meninggi.

"Klien aku.."

"Ohh,klien?Klien yang macam mana ehh?Klau dia klien kau,perlu ke kau sweet-sweet depan aku?"

"Sweet sangat ehh?"

Safiyya menjeling Fawwaz Rizqi.Dia ni tahu ke buat-buat tak tahu?Ke dia tak nampak?

"Fawwaz,aku serius okay?"

Fawwaz Rizqi tersengih.

"Kau jeles ke?"

"Habis tu aku nak buat apa?Seronok tengok suami sendiri curang depan aku?Macam tu?"

"Lebih baik curang depan-depan daripada belakang,Fiyya.."

"So kau mengakulah kau tengah curang sekarang ni?Aku tak sangka Fawwaz,baru beberapa hari kita kahwin,kau dah.."

Mata Safiyya mula berkaca.Fawwaz Rizqi berasa serba salah pula melihat keadaan Safiyya.Niatnya hanya ingin mengusik.Aduh,ni tak boleh ni..

"Fiyya,aku gurau je.Janganlah macam ni.." pujuk Fawwaz Rizqi.

"Kau ingat kelakar ke?!"

Safiyya segera menyeka air matanya yang ingin tumpah.

"Kira aku boleh jadi pemenanglah kan?"

"Pemenang apa pulak ni?" soal Safiyya tidak mengerti.

"Pemenang Drama Paling Sweet.."

"Ishh!"

🌸🌸🌸

Pada malam itu,mereka berdua duduk di kerusi yang disediakan di balkoni luar itu.

"Bila nak balik ni?" ujar Fawwaz Rizqi.

"Aku nak duduk sini seminggu.Waktu aku buat keputusan 'lari' hari tu,aku nak lari seminggu.." kata Safiyya.

"Kau tak rindu mama ke?Aku tak kisah nak duduk sini sampai bila-bila pon tak pe cuma aku kesiankan mama kena jaga Fira.."

"Okaylah,kita balik.."

"Aik,tadi nak duduk seminggu?Tak jadi pulak?Aku baru nak ubah fikiran tadi.Apa kata kita sambung 'percutian' ni tapi kita anggap sebagai honeymoon.Nak?" cadang Fawwaz Rizqi.

"Honeymoon?"

"Ye,ke kau tak nak honeymoon kat Seremban ni?Kau nak honeymoon kat mana?"

"Erm..mana-mana pon aku tak kisah asalkan.."

Belum sempat Safiyya menghabiskan kata-katanya,Fawwaz Rizqi sudah memotong.

"Ohh,aku tahu ayat kau seterusnya.'Asalkan bersama kau,aku okay je'.Kan?" potong Fawwaz Rizqi.

"Suka hati je buat andaian.Aku tak kisah mana-mana.Aku ikut kau je.."

"Klau macam tu kita honeymoon kat sini jelah.."

"Okay.."

"Tak de lah.Aku gurau je tapi kita anggap ni sebagai mini honeymoon kita.Aku janji nanti aku bawak kau honeymoon tempat best.."

Safiyya memandang langit yang gelap.Ditambah lagi dengan tiupan angin yang menyegarkan.

"Aku suka tengok kau jeles tadi.Comel.." kata Fawwaz Rizqi tidak lama kemudian.

"Dah,lah.Aku nak masuk dalam.Malam ni kau tidur luar!"

"Eh,suka hati je halau suami.Tak cium bau syurga tau?"

Safiyya mula berdiri.Fawwaz Rizqi segera merangkul pinggang isterinya lalu dibawa ke katil.

"Can I?"

"I'm yours.."




Nakalnya Fawwaz ni😅

DIA Bidadari Di HatikuWhere stories live. Discover now