Safiyya dan rakan-rakannya masuk ke dalam kelas setelah habis waktu rehat.
Lysa Qyrina memandang sinis ke arah Safiyya.Dia mendekati Safiyya.
Nasib baiklah kelas itu masih kosong.Hanya mereka berlima sahaja yang berada di dalam kelas.
"Fiyya.." ujar Lysa Qyrina.
"Aku rasa pelik pulak kau tegur aku.Ada apa ye,Cik Lysa?" balas Safiyya.
"Aku dengar kau dengan Fawwaz adik beradik tiri,betul ke?" kata Lysa Qyrina inginkan kepastian.
Sakit hatinya mendengar khabar angin itu.
"Kalau betul pon,tu bukan masalah kau.." sampuk Natalia.
"Aku nak bagi warning sikit.Please,jangan kacau Fawwaz.Aku tahu ramai yang suka Fawwaz.Termasuk kau dan kawan-kawan kau.Betul tak?"
"Excuse me?Aku tak suka Fawwaz,okay?Tak perlu lah nak warning-warning aku.." kata Safiyya.
"Baguslah kalau kau tak de perasaan kat Fawwaz.Aku just nak ingatkan je.." ujar Lysa Qyrina berlagak.
"Lysa,kau buat apa ni?" soal Hanna Damia yang baru muncul.
"Aku warning dorang ni je.Gedik betul nak suka Fawwaz.."
"Dorang ni tak cerminkan diri lagi lah tu.." kata Darlina.
Safiyya sudah mula mengetap bibirnya menahan geram.
Serentak itu,kelas mereka mula dipenuhi murid.Fawwaz Rizqi dan Aqeef juga baru masuk.
Lysa Qyrina dan gengnya beredar ke tempat duduk mereka.Sempat dia senyum ke arah Fawwaz Rizqi.
Safiyya dan rakan-rakannya hanya memerhati.
🌸🌸🌸
Safiyya mengemas begnya dengan mengisi pakaian dan alatan untuk berkhemah.
Setelah selesai,dia turun ke bawah untuk minum.Tekaknya berasa haus pula.
Dia mendengar bunyi tv.Kelihatan Fawwaz Rizqi sedang menonton movie.
Dia berlalu ke arah dapur tanpa menoleh ke arah ruang tamu.Fawwaz Rizqi yang perasan kehadiran gadis itu hanya memerhati kemudian dia meneruskan menonton movie.
Malas mahu menegur.Nanti pasti akan ada adegan berlawan mulut.Entah apalah masalah gadis itu.
Suka sangat berlawan mulut.Sudahlah ayat yang bakal dilontarkan nanti pasti pedas-pedas belaka.
Safiyya yang berada di dapur hanya duduk di meja makan yang tersedia.
Cawan yang berisi hot chocolate itu diteguknya.Setelah selesai menghabiskan hot chocolate itu,dia membasuh cawan itu.
Dia menutup lampu dapur.Kakinya melangkah ke anak tangga.
"Selamat malam.." ujar Fawwaz Rizqi.
Safiyya hanya mendengar.Dia meneruskan memanjat anak tangga dan berlalu ke biliknya.
Fawwaz Rizqi sudah mengagak gadis itu tidak akan membalas kembali.
Hati beku sungguh gadis itu.Dia sendiri tidak pasti mengapa dia suka mengusik Safiyya.
Dia mengaku kadang-kadang Safiyya mencabar kesabaran setiap orang namun..
Hurm..
Adakah dia menyukai Safiyya?
Setelah movie itu habis,dia menutup suis tv dan berlalu ke arah biliknya.
Fonnya dicapai.
Top boys😎
Danish Emir
What's up guys.Aku rindu korangRiezq Farhan
Me too.Lagi2 @Fawwaz Rizqi.Dia mana nak ingat kita dah😢Fawwaz Rizqi yang membaca hanya tersenyum sendirian.Siapa je yang tak rindukan member?
Sejak dia berpindah ke sini,mereka bagaikan lost contact.Nasib baik group ini masih aktif.
Hykarl Arriz
Poyo je lah ko!😝You
Aku pon rindu korang.Bila nak datang sekolah aku?Rieqz Farhan
Kau lah datang sekolah kitaorang.Kau tau tak?Lepas je Tengku Fawwaz Rizqi berpindah,gadis2 semua meroyan..Danish Emir
Ye lah,Tengku Rieqz Farhan..You
Korang tak tahu pulak sekolah yang baru ni buat apa.Ishh..susah kan bila kita ni jadi pujaan ramai😎Hykarl Arriz
Ni lagi sorang!Suka angkat bakul sendiri..Danish Emir
Kenyataan lah,bro😎😎Rieqz Farhan
Kau tu tak jadi pujaan ramai sebab tu jeles!😝Hykarl Arriz
Eh,sorry sikit!Aku ada je yang minat.Cuma korang je tak tahu.Dalam bilik aku ni banyak nota cinta.Korang apa tahu!Hykarl Arriz terus menutup whatsapp.
You
Habis arhh korang.Karl merajuk..Danish Emir
Macam budak2..Riezq Farhan
Apa cerita kau sekarang?You
Aku?Erm..macam ni lah.Still hensem.Ramai peminat😁Riezq Farhan
Bukan tu lah.Erm..takkan tak de yang sangkut kot..You
Biarlah rahsia😃Danish Emir
Ada dah tu..cantik tak?You
Okay lah guys.Aku nak beradu.Esok sekolah.Lainlah korang kan..Fawwaz Rizqi terus menutup fonnya.
YOU ARE READING
DIA Bidadari Di Hatiku
Ficção Adolescente#2019 Coverby:@nurshaziera 🎀SIRI KEDUA ADIK BERADIK TIRI🎀 Kemasukkan dia ke sekolah mereka membuatkan mereka tidak tentu arah. Lagi-lagi apabila mendapat tahu dia berketurunan raja. Ya,dia!Dia Tengku Fawwaz Rizqi! Tapi,entah kenapa Safiyya seakan...