Safiyya duduk tempat yang disediakan di bawah pokok rambutan sambil memerhati sekeliling.
"Mama!"
Safira berlari ke arah mamanya.
"Fira!Hati-hati.."
Risau Safiyya melihat si kecil itu.Namun Safira bukanlah seorang yang jenis makan saman.Makin ditegah,makin dibuatnya.
Dia mengangkat tubuh si kecil duduk di atas ribanya.Mujurlah si kecil itu tidak berat.
Fawwaz Rizqi yang baru menuju ke luar rumah sambil mendukung Syaqira memerhati mereka berdua.
Pantas dia mendekati dua orang kesayangannya itu.Patutlah rumah sunyi.Rupanya mereka berada di luar rumah.
"Buat apa kat sini ni?" tegurnya.
"Tak de buat apalah.Saja ambil angin.Abang nak makan ke?Fiyya siapkan.."
Safiyya meletakkan Safira di sebelahnya.Sempat dia mencuit pipi Syaqira yang berada dalam dukungan suaminya.
"Tak lah.Abang nak pergi rumah Nek Rahmah ni.Nenek suruh abang ambil galah kat rumah Nek Rahmah.."
"Fiyya ikut.."
"Tak pe lah.Abang pergi kejap je.Sayang jaga nenek,anak dengan rumah ye?Abang pergi tak lama pon.."
"Hurm..ye lah.."
Safiyya mula mengalah.
Syaqira diberikan kepada isterinya.Si kecil sudah mula merengek sedikit.
🌸🌸🌸
"Buat apa kau datang sini?" soal Haziera.
Pelik dia melihat suami bekas adik iparnya datang ke rumah neneknya.
"Fawwaz datang ni nak ambil galah.Nenek suruh.." balas Fawwaz Rizqi ramah.
"Ohh.."
Haziera berlalu ke belakang rumah.Diambilnya galah itu.Kemudian,diberikan kepada lelaki itu.
"Nah.." hulurnya.
"Terima kasih.." ucap Fawwaz Rizqi sambil mengambil galah pemberian bekas kakak ipar isterinya.
"Aku kalau boleh nak je halau kau dengan Fiyya dari kampung ni.Meluat betul tengok korang.Lagi-lagi kau.Tak de perasaan bersalah langsung.Aku rasakan patutnya kau yang mati bukannya Hafiey.."
Fawwaz Rizqi hanya mendiamkan diri.
"Kau dengar tak apa yang aku cakap ni?"
Geram Haziera apabila lelaki di hadapannya ini hanya dan tidak membalas.
"Saya sedar salah saya.Saya patut berterima kasih pada Hafiey sebab berikan peluang untuk saya bahagiakan Fiyya.Saya minta maaf kalau Kak Long tak sukakan saya.."
"Memang aku tak sukakan kau pon!Aku benci kau!Sebab kau,adik aku mati!" pintas Haziera tidak berpuas hati.
"Apa bising-bising ni,Ziera?" ujar Puan Hasya yang tiba di luar rumah.
"Tak de apa lah,ibu.Ibu tolong halau pembunuh ni!Buat sakit mata je tengok pembunuh ni!"
Haziera segera masuk ke dalam rumah.Sempat dia menjeling Fawwaz Rizqi.
YOU ARE READING
DIA Bidadari Di Hatiku
Ficção Adolescente#2019 Coverby:@nurshaziera 🎀SIRI KEDUA ADIK BERADIK TIRI🎀 Kemasukkan dia ke sekolah mereka membuatkan mereka tidak tentu arah. Lagi-lagi apabila mendapat tahu dia berketurunan raja. Ya,dia!Dia Tengku Fawwaz Rizqi! Tapi,entah kenapa Safiyya seakan...