BAB 7

67 6 0
                                    

"Umi!!!!!!!!"Umairah berlari mendapatkan Puan Ummi Khadijah.Dia lantas memeluk Puan Ummi Khadijah."Umi,Umai rindu Umi."

"Umi pun rindu Umai"Puan Ummi Khadijah mengusap pipi anak daranya.Umar menghampiri Puan Ummi Khadijah lantas mengucup lembut tangannya.

Sebenarnya Puan Ummi Khadijah tinggal di rumah orang-orang tua.Dia dihantar di sini atas permintaannya sendiri.Umar juga berfikir seperti itu kerana Uminya pernah menghadapi kemurungan atas satu peristiwa.(nanti Umar akan cerita pada seseorang yg dia syg,bab itu di rahsiakan.So,teruskan membaca)

Umairah menghampiri telinga Puan Ummi Khadijah.Dia seakan-akan membisik sesuatu.

"Betul ke??"Umairah mengangguk.

"Kutuk abang lah tu"

"Mana ada.Umai cakap ada orang dah jatuh cinta"Umar menjeling.

"Mana ada.Umai fitnah jer tu"

"Betul apa??Umai kenal lah perangai abang macam mana.Abang,kalau pasal perempuan,abang buat tak tahu jer kecuali Umai.Tapi lepas jer abang jumpa akak gelang tu,abang abaikan Umai."Seluruh muka Umar merah.Umai!!!!jerit Umar di dalam hati.

"Umar,Umi tak kisah pun Umar nak berkawan dengan siapa.Tapi Umi nak pesan sikit.Jangan mainkan perasaan dia.Jangan bagi dia sedih.Kalau Umar sukakan dia,apa kata Umar bawa dia jumpa Umi"Puan Ummi Khadijah memberi cadangan.Kalau boleh dah lama Umar bawa,masalahnya sekarang nak berdepan dengan dia pun susah.Bukan berdepan terserempak pun tak.Umar mengeluh.

________________________________

"Umi kau dah bagi green light.Apa lagi??Tak sabarnya aku nak makan nasi minyak kau."Teruja Atiq.

"Hei kau yang patut kawin dulu,kau kan ramai awek.Kau cakap senang lah.Perempuan ni susah sikit,kejap dia muncul kejap dia hilang.Macam cipsmore."

Bunga menghampiri mereka."Nak order apa??"Bunga melihat Atiq terus terkejut.Atiq dan Umar juga terkejut.Dia!!!jerit Umar di dalam hati."Awak buat apa dekat sini??Ohh awak tak dapat culik budak,awak nak culik saya pulak"

"Kan saya dah cakap semalam,saya bukan nak culik budak tu,saya just nak tanya dia"jelas Atiq.

"Tanya apa??Awak tipu kan??Orang sebelah awak ni mesti ketua kan"jari bunga menunding ke arah Umar.

"Sorry,saya tak tahu apa-apa"selamba Umar.Matanya tak lekang melihat Bunga.

"Wei tolong lah aku"marah Atiq.Ini semua salah Umar.

"Sebenarnya,saya nak bagi ni"Umar menyerahkan not RM 10.Bunga membuat muka pelik.

"Awak lupa saya ke??"Bunga teringat peristiwa di kedai burger.Bunga mengangguk.

"Sorry saya tak perasan.Tapi kenapa dia kacau budak tu"Umar menjelaskan satu per satu perkara yang terjadi semalam.Bunga mengangguk mengerti.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now