BAB 34

37 4 0
                                    

Sara melihat ibu dan bapa dengan pelik."Mummy,mummy nak pergi mana cantik-cantik ni??"tanya Sara.

Puan Rodiah melihat Sara."Mummy nak pergi Pahang.Umar kemalangan"

"What??Mummy,Sara nak ikut"pinta Sara.

Tuan Omar bersuara,"Tak payah,lagipun kalau kamu pergi bukan boleh buat apa-apa.Yang kamu tahu mengeruhkan lagi keadaan ada lah"tegas Tuan Omar.

"Mummy,Daddy,please.Sara merayu sangat.Sara janji takkan keruhkan keadaan.Daddy tahu kan Sara sayangkan Umar"rayu Sara.

"Sara,Umar tu dah kahwin.Lagipun Mummy tak nak isteri dia salah faham pasal kamu"tegas Puan Rodiah.

"Mummy tak sayang Sara ke??"Umpan Sara.'Kisah pulak aku yang dia ada bini.Untuk pengetahuan Mummy,Sara akan jadi isteri dia.'Sara tersenyum sinis.

"Ye lah tapi janji dengan Mummy,jangan buat kecoh"

____________________________________

Bunga tertidur di sebelah Umar kerana kepenatan.Umar masih tidak sedarkan diri.

Umairah masuk ke dalam wad tersebut lalu mengejutkan Bunga."Akak"

Bunga terasa tidurnya di ganggu terjaga dari tidur.Bunga melihat Umar masih terbaring kaku.Bunga melihat Umairah semula."Kenapa,Umai??"

"Kak Sara,dia on the way ke sini"Bunga terkejut.

"Macam mana dia tahu abang Umar masuk hospital??Entah-entah abang Umar jadi macam ni semua sebab dia"tuduh Bunga.

"Tak juga.Kak Sara tahu sebab mak su yang bagitahu.Lagipun Kak Sara tak tahu pun,abang Umar ada dekat sini.Kalau akak nak tahu,kak Sara sayang sangat dekat abang Umar.Kalau dia sayangkan seseorang tu,dia takkan sanggup bunuh orang yang dia sayang"

"Betul jugak."

____________________________________

Sampai sahaja Sara ke hospital tersebut,Sara bergegas ke wad Umar.Sara tidak menghiraukan ibu bapanya,yang penting dia mahu tahu keadaan Umar.Sara segera masuk ke dalam wad tersebut.Dia memeluk Umar yang masih terbaring kaku.

Bunga terkejut dengan tindakan Umar."Ehh,Sara,apa kau buat ni??"Bunga menghampiri Sara lalu menolaknya.

Sara mengesat air matanya dengan kasar."Ehh,kau yang buat dia macam ni kan??Ye lah,sebab kau nak harta dia kan"sinis Sara.

"Buat apa aku nak buat dia macam ni??Untuk pengetahuan kau,aku sayang dia lebih daripada nyawa aku"tegas Bunga.

"Ehh setakat dekat mulut,baik tak payah.Aku tak tahu lah,kenapa Umar suka sangat dekat kau??Tapi tak pa,aku dengan dia akan kahwin tak lama lagi.Kau nak tahu kenapa??Sebab dia dah boring dengan kau.Lagipun kau bukan tease dia.Dia kahwin dengan kau sebab dia terpaksa,sebab dia ingat aku dah lupakan dia.Tapi aku dah terangkan dekat dia,yang aku still love him."Nafas Bunga kencang.

"Mesti dia ada cerita tentang aku Obsess dekat dia kat kau kan.Untuk pengetahuan kau jugak,sebenarnya dia yang tergila-gilakan aku.Tapi bila aku dah jatuh cinta pada dia,dia buat macam ni dekat aku.Dia kahwin dengan kau!!!!Aku benci kau!!!Tapi tak pa,kitakan nak bermadu,aku benci kau sikit je lah"

"Kenapa kau perlu cerita semua benda ni dekat aku??"

"Sebab aku nak kau tahu bertapa sayangnya dia pada aku.Semua kata manis yang dia lafazkan pada kau hanya dusta.Kau tak terfikir ke,kalau dengan aku pun boleh curang,ni kan pulak kau"

'Betul jugak.No,Bunga.Jangan termakan dengan hasutan dia.'Bunga tersenyum sinis."Kesian kau kan.Sampai macam ni kau mengemis,untuk dapatkan Umar.Kau tak takut ke,kalau dia sedar nanti,dia cacat.Kau sanggup jaga dia??"Muka Sara berubah.

'Betul jugak.Buat apa aku nak susahkan diri jaga dia masa dia cacat nanti.Tak sanggup aku.'Sara mencebik.

Umairah masuk ke dalam wad tersebut.Dia terkejut melihat Sara sudah berada di dalam wad tersebut.'Mesti berperang tadi.Harap akak tak termakan lah hasutan dia tadi'.

"Kak Sara,bila sampai??"ramah Umairah.

"Baru jer.Dah la,Kak Sara nak keluar kejap.Duduk sini bukan boleh buat apa pun."

"Kalau macam tu,baik kak Sara tak payah datang"selamba Umairah.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now