Bunga sibuk memakai tudung hitam nya untuk pergi ke kerja.Setelah selesai bersiap,dia melihat jam dinding di dalam biliknya yang menunjukkan jam 8.30 pagi.'Awal lagi'bisik hatinya.
Tiba-tiba perasaan rindu terhadap Zara muncul.Lantas dia mengambil telefon pintarnya.Bunga mendail nombor telefon Zara."Hello,kakak cantik"Kedengaran suara Zara dari cerung telefon.
"Ye sayang.Buat apa tu??Dah makan??"Tanya Bunga.
"Tak buat apa pun.Zara dah makan dengan mummy.Kakak cantik,Zara rindu la dekat kakak cantik,bila kita boleh jumpa??"
"I miss you too.Sorry la,akak busy sikit.Tak pa nanti akak datang jumpa Zara,okey"pujuk Bunga."Kita pergi jalan-jalan bawak abang hensem"pujuknya lagi.
"Ala,dulu tak payah pun,abang hensem ikut.Kenapa sekarang abang hensem kena ikut??"
"Ye la.Abang hensem kan kawan akak cantik,jadi abang hensem kena ikut akak cantik.Macam Zara dengan kakak cantik"Zara mengeluh.
"Okey"
"Nanti Zara boleh beli mainan banyak-banyak.Mintak jer dekat abang hensem."
"Okey,kakak cantik,Zara off dulu tau,Zara haus"
"Take care"
______________________________
Semasa Sara sibuk membeli belah,Sara terlanggar,seseorang."Sorry"
"Sara"tegur gadis tersebut.
"Wany!!!"Lantas Sara memeluk Wany."Ehh,you buat apa dekat sini??"tanya Sara.
"Of course,shopping.Ehh,alang-alang kita dekat sini,apa kata kita pergi minum-minum."Cadang Wany.
"Jom"
______________________________
"So,you macam mana sekarang ni??"tanya Wany.
"I??I masih macam dulu."
"You dah kahwin??"Sara menggeleng.
"I masih setia pada Umar.Cuma dia...."Sara mematikan percakapannya.
"I ingat Umar kahwin dengan you.Wait,you belum move on??Come on,Sara.Umar dah jadi suami orang kot.Lagipun kumbang bukan seekor"pesan Wany.
"Kisah pulak I.I sanggup buat apa jer untuk Umar.I akan cuba pisahkan diorang."
"Are you crazy??You,kalau betul you cintakan dia,you tak patut pun buat macam tu.Cukup la tengok dia happy"
"Kalau you,hanya nak ceramah.Baik I tak payah cerita"marah Sara.Dia mengambil beg tangannya lalu meninggalkan Wany.'Sara,sara.You dah banyak berubah.'Wany menggeleng kepalanya.
______________________________
Hujan lebat membasahi bumi.Bunga berjalan dan duduk di garaj kereta Umar.Fikiran Bunga melayang.'Kenapa aku rasa tak sedap hati??Mesti Sara tengah merancang sesuatu.Ya Allah,kau lindungi rumah tangga ku,Ya Allah'
Bunga teringat suatu peristiwa.
**************************************
'Mana hubby ni??'Bunga melihat jam tangannya.
Umar turun daripada pejabatnya.Pada waktu yang sama jugak,Sara pergi ke pejabatnya.Sara melihat Umar lantas menghampiri Umar."Hai,you.Macam tau-tau jer I nak ajak you pergi lunch"Sara memeluk lengan Umar.
Sara pergi ke pejabat Umar kerana pejabat Umar berdekatan dengan tempat kerjanya.Dia membatalkan niatnya apabila melihat Sara memeluk lengan Umar.Lantas dia menyorok disebalik dinding.'Ya Allah,apa hubungan diorang??'
************************************
Umar melihat Bunga termenung lantas menghampirinya."Baa"Umar mengejutkan Bunga.Bunga terkejut sampai terjatuh.Badannya basah ditimpa hujan.
"Hubby!!Basah la"Marah Bunga.Umar menghulurkan tangannya.Tiba-tiba Bunga mendapat satu idea.Bunga tersenyum sinis.Dia mencapai tangan Umar untuk membantunya berdiri.Bunga menarik tangan Umar lalu Umar pun terkena hujan.
"Honey!!!Pandai ye"Bunga menjelir lidah dan berlari.
Umairah yang memerhati hanya tersengih dan menggeleng."Macam budak-budak"Umairah tersenyum.'Terima kasih,Ya Allah kerana memberi anugerah yang paling terindah dalam hidup abangku'Umairah memerhati gelagat mereka.
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomancePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...