BAB 40

49 2 0
                                    

Sara mengunjungi ke rumah Umar pada pagi itu."Bunga,buat air.Kita ada tetamu"kata Umar dari jarak jauh.

"You ni susah-susah jer.Ada apa you nak jumpa I" Kata Sara sambil tersenyum.Bunga berselindung di sebalik dinding dan mencuri-curi dengar.

"Kita kan dah pernah couple and dah lama berkawan.So,can I ask you,will you marry me??" Bunga dan Sara terkejut.Lantas Bunga menghampiri mereka.

"No!!" Jawab Bunga.Sara terkejut lalu tersenyum sinis.Dia tahu Bunga akan mencetuskan pergaduhan.Umar menoleh dan melihat Bunga.

"Why??Kau siapa nak halang aku??" tanya Umar.

"I'm your wife." tegas Bunga.

"Wife??You dah kahwin??Kenapa I tak tahu" Sara pura-pura terkejut dan tidak tahu.

"Isteri??Hello.Cermin muka kau tu sikit.Kau tu bibik buat cara bibik.Ada hati nak jadi bini aku.Sara yang layak jadi isteri aku bukan kau" tegas Umar."Dalam hati aku hanya ada Sara seorang.Kedudukan Sara di tempat paling tinggi di dalam hati aku.Kau pulak kedudukan kau di bawah tapak kaki aku.Bagi aku,kau hanya sampah"sambungnya lagi.Sara hanya tersenyum sinis.

Umairah yang terdengar bunyi bising dari arah ruang tamu,lantas menuju ke ruang tamu dan menghampiri mereka. "Akak,abang kenapa ni??"

"Ehh dengar sini,kau dipecat.Sekarang berambus dari sini" Umairah,Sara dan Bunga terkejut.Lantas Bunga menuju ke biliknya.

"Abang,kenapa pecat akak Bunga??Apa salah dia??"

"Abang tahu apa yang abang buat"

Bunga keluar dari bilik tersebut dengan sebuah beg besar.Umairah menghampiri Bunga. "Akak,jangan pergi." Bunga mengeleng.

"Tak,Umai.Abang Umar dah halau akak.Tolong jaga Abang Umar ubtuk akak" Umairah mengangguk."Umar,saya izinkan kalau awak nak kahwin dengan Sara.Bila awak dah tahu kebenarannya nanti,jangan cuba cari saya.Saya tak nak disebabkan saya,hubungan korang terjejas.Saya pergi dulu.Assalamualaikum."Bunga keluar daripada rumah tersebut.

_________________________________

Bunga menuju ke bas tersebut.Bunga menoleh.Di telinganya tergiang-giang,apa yang diucapkan oleh Umar.

Hubby janji akan jaga sayang macam nyawa hubby sendiri.Sayang berada kedudukan yang paling atas di hati hubby.

Kedudukan Sara di tempat paling tinggi di dalam hati aku.Kau pulak kedudukan kau di bawah tapak kaki aku.Bagi aku,kau hanya sampah.

Bunga mengesat air matanya yang mengalir.Bunyi hon bas mematikan lamunannya.Dia memasuki Bas tersebut.

Saya takkan tinggalkan hubby.Lagipun hubby kan superman saya,mesti hubby selamatkan saya kan??

'Honey nak mintak maaf. Honey terpaksa tinggalkan hubby'rintih Bunga di dalam hati.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now