BAB 9

49 8 0
                                    

Bunga menanti kehadiran Umar di restoran,tempat bunga berkerja.Dia seperti cacing kepanasan.Dia mahu mendengar sendiri apa maksud Umar disebalik sejambak bunga dan kad.Aqilah memerhati Bunga dengan pelik.

"Ehh,kenapa dengan kau ni??"Tanya Aqilah.Bunga tersentak.Bunga menggeleng sambil tersenyum.Dalam kepalanya memikir alasan supaya Aqilah tidak mencurigainya.

"Hari ni aku tengok costemor kurang"Tipu Bunga.

"Ala,biasa lah.Baru pukul 10 pagi.Lagipun kedai kita kan baru bukak."Mata Bunga melihat Atiq yang baru sahaja duduk di salah satu meja di restoran tersebut.

"Aku pergi sana kejap"Lantas Bunga berlari mendapatkan Atiq.Dia duduk di salah satu kerusi di meja tersebut.Dia tersenyum manis.

"Kau dah kenapa??Nak tuduh aku penculik lagi"Sindir Atiq.Bunga membuat mulut muncung.

"Ala,sorry lah.Sebenarnya aku nak tanya something,boleh??Mana kawan kau??"Tanya Bunga.

"Umar??Dia outstation.Kenapa??Kau suka dia"

"Mana ada.Sebenarnya aku nak tanya dia something."

"Tanya??Tanya apa??Kau cakap jer,nanti aku sampaikan dekat dia"

"Tak pa lah.Nanti aku tanya sendiri.Aku pergi dulu"Bunga beredar dengan hampa.

"Ehh,kau belum ambil order aku!!"

"Nanti kawan aku ambilkan"Kata Bunga dari jauh.

____________________________

Umar memegang gelang milik Bunga.Dia teringat peristiwa-peristiwa dia bersama Bunga.Dia akui dia sudah jatuh cinta.Dia teringat peristiwa dia memberi sejambak bunga kepada Bunga.Harap dia faham.Radin menghampiri Umar.

"Jauh kau termenung.Teringat siapa tu??"Tanya Radin.

"Aku rasa aku dah jatuh cinta"Yakin Umar.

"Bagus,kau menceritakan perasaan kau pada orang yang benar.Mesti kau nak tanyakan macam mana nak tackle perempuan tu kan"

"Mana ada,aku dah tackle pun"Radin terkejut.

"So,apa jawapan dia??Dia terima tak"

"Aku harap dia faham maksud aku"Umar tersenyum.

"Maksud??Kau buat aku tak faham.Ceritalah"

"Malas lah,jom pergi makan."Ajak Umar.

"Ish kau ni,dengan aku pun nak berahsia"

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now