Hari ni Umar dibenarkan pulang ke rumah.Senyuman di mulut Bunga tak lekang.Ye la siapa tak suka suami balik."Akak,apa kata akak layan abang macam abang layan akak"Umairah mengangkat kening.Bunga tersenyum.
"Assalamualaikum"suara Atiq kedengaran.
"Diorang dah balik"Bunga menghampiri pintu utama dan membukanya.
"Waalaikumussalam,welcome encik"ceria Bunga.
"Psst,dia ke bibik aku??"bisik Umar kepada Atiq.Atiq sekadar mengangguk.
"Jom masuk"Bunga menghulurkan tangannya.Umar membuat muka pelik.Bunga menarik tangan Umar dan mencium tangan tersebut.Umar terkaku.
"Encik duduk dulu.Saya buatkan air dulu"Mata Umar tidak berkelip melihat Bunga.
"Ehh,asal kau ni??"tanya Atiq.
"Betul ke tu bibik aku??"Atiq mengangguk.
"Ye lah.Takkan bibik aku pulak"
"Tapi kenapa muda sangat??Macam mana dia boleh kerja dekat sini??"
"Mana aku tahu.Kalau kau nak tahu,tanya dia sendiri.Kalau malu kau tanya la adik kau.Takkan tu pun malu.Lagipun kau dengan dia tak de rahsia."
"Aku dulu rapat ke dengan adik aku??"
"Ye lah.Dia lah satu-satunya adik kau"
____________________________________
'Bosannya'Sara mengeluh.'Macam mana lah keadaan Umar sekarang.'Bisik hati Sara.Dia menuju ke ruang tamu.Tiba-tiba,dia mendegar perbualan ibu bapanya.
"Alhamdulillah,dah lama kan dia koma.So,macam mana Umar sekarang"Sara terkejut.'Umar??Kenapa dengan dia??'Bisik hati Sara.
"Dia lupa ingatan.Saya kesian dekat isteri dia.Umar langsung tak ingat apa-apa."
'Lupa ingatan'Sara tersenyum sinis.Dia mendapat satu agenda.Lantas dia pergi ke bilik tidurnya untuk mengambil beg tangannya.Dan menuju ke keretanya.
___________________________________
Bunga bergegas membuka pintu utama apabila mendengar ketukan daripada pintu tersebut."Kejap"Lantas dia membuka pintu tersebut.Dia terkejut apabila melihat Sara berada di hadapannya."Kau nak apa??"dingin Bunga.
"Aku nak jumpa bakal suami aku"
Bunga tersenyum sinis."Bakal suami??Ehh,kau mimpi ee.Umar tu suami aku"
"Siapa tu??"Tanya Umar.Bunga terkejut.
"You,tengok perempuan ni.Dia tak bagi I masuk."Sara melerek manja.Bunga buat muka menyampah.
"Ehh,masuk jer.Tak payah pedulikan dia.Dia tu just bibik I"Sara tersenyum.'Bibik??'Di dalam hati Sara,dia ketawa.Sara duduk di salah satu sofa di situ.Bunga melangkah ke dapur sambil kakinya menghentak tanda protes.
"You ni siapa??"tanya Umar
"I sepupu rapat you.Dulu kita pernah bercinta tapi kita clash sebab I nak pergi belajar dekat UK.Tapi It's okey.Kita still sepupu"tipu Sara.Bunga menghampiri mereka dan meletakkan air hot coklat.
"Ehh,satu jer"tanya Umar."Saya punya mana"
"Air ni untuk encik la"
"Lepas tu,I"tanya Sara pulak.
"Encik,dia ni TETAMU encik.Bukan tetamu saya.Kalau nak air pergi buat sendiri"Bunga sengaja menekan perkataan tetamu.Sakit hatinya."Lagipun encik ni majikan saya bukan dia"
"Bunga!!"marah Umar.Bunga pergi ke dapur dan datang kembali memberi air kosong.
"Nak air kan.Minum air ni.Kalau nak air sedap-sedap pergi beli sendiri"marah Bunga.
"Takkan nak jamu tetamu air ni.Tolong hormat tetamu boleh tak??"tegas Umar.Umairah menghampiri mereka dan mengambil air kosong tersebut.Lantas Umairah minum air tersebut.
"Thanks,akak Bunga.Kak Sara buat apa dekat sini??Pergi balik.Macam tak de rumah"Marah Umairah.Sara mengenggam penumbuk.'Tak pe.Aku benci korang'Sara mengambil beg tangannya lalu meninggalkan mereka.
"Mairah,kenapa buat macam tu??"
"Umai bukan Mairah"marah Umairah.Bunga meninggalkan mereka.Sakit hati dia sekarang ni.Umar tidak pernah menengkingnya malah memarahinya tapi tadi kali pertama,Umar memarahinya.
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomancePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...