EPILOG

112 1 0
                                    

Mereka tiba di sebuah mahkamah.Hari ini kes Sara akan dibicarakan oleh hakim.Kelihatan Sara sedang duduk di kandang pesalah.

"Dengan ini,Sara Binti Abdullah dihukum dipenjara seumur hidup atas tuduhan cubaan membunuh"

_________________________________

Umar termenung sambil menghirup udara segar.Bunga menghampiri Umar dan duduk disebelahnya."Hubby"

"Honey,Thanks sebab terima hubby seadanya." Umar mencapai tangan Bunga dan diusapnya.

"Banyak dugaan yang kita lalui bersama.Honey mintak maaf.Sebab pergi tinggalkan hubby dulu." sayu Bunga.

"It's okey.Salah hubby sebab halau honey haritu" Bunga melentuk kepalanya dibahu Umar. "Honey nak tahu tak,kita sebenarnya dah lama kenal.I means terserempak."

"Tahu,time gelang ni jatuh kan" Bunga menunjuk gelang yang dipakainya.Umar mengeleng.

"Salah.Kita setiap hari jumpa sebelum honey jatuhkan gelang tu.Kita jumpa dekat traffic light.

*******************************

Bunga menghentikan motosikalnya di tepi sebuah kereta kerana lampu isyarat berwarna merah.'Wauu,kereta" Bunga melihat kereta disebelah motosikalnya.Matanya tertumpu di pemandu kereta tersebut. 'Boleh tahan hensem'nilai Bunga.

Pemandu kereta tersebut tersenyum sambil melihat Bunga.Bunga pun turut tersenyum.'Ish,dia suka aku ke'Malu Bunga.

*********************************

Bunga membulatkan matanya. "Hubby la mamat tu??Crush honey"

Umar mengerutkan dahinya. "Crush??Ohh selama ni honey memang suka hubby la" Muka Bunga merah padam.

"Ma..mana ada" gagap Bunga."Hubby,honey nak tunjuk sesuatu "Bunga mengeluarkan sebuah kotak dan diserahkan pada Umar." Buka la"

Umar membuka kotak tersebut. 'Pregnant test??'Umar mengerutkan dahinya.'Maksudnya..."Umar membulatkan matanya sambil melihat Bunga tersenyum dan mengangguk.

"Yes,aku nak jadi bapa" jerit Umar keriangan. Bunga mengeleng lantas meninggalkan Umar.Umar menoleh untuk memeluk Bunga namun kelibat Bunga hilang.Kedengaran Bunga ketawa dari jauh."Honey!!"Umar berlari mendapatkan Bunga.

Alhamdulillah,Akhirnya tercapai sudah hasrat kami untuk jadikan pasangan kami sebagai Sweet Heart.Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.

Sara,Syasya sekarang sudah dimasukkan ke penjara atas kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh mereka.Syahril pun sama.Dia serah diri. Kalau korang nak tahu Shahril yang report polis.

Umairah?? Badrul??Mereka dah mula semester kedua dalam bidang yang mereka pilih.Semoga diorang berjaya.

Atiq??Dengar cerita masih bujang.Masih mencari katanya.Haha.Pada hal kena reject.

Kami pulak buat keputusan untuk menetap di Penang.Nak tolong Ibu uruskan hotel.Lagipun aku(Bunga) tak boleh berpisah dengan pantai.Hubby cakap dia nak aku lahir dekat sini.Sekarang ni dah pandai cakap penang.

Terima kasih,Ya Allah kerana kau kurniakan kami pasangan bagi kami cukup sempurna.I LOVE YOU, MY SWEET HEART.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now