BAB 50

48 2 0
                                    

Bunga dan Umar bersama-sama memasuki hotel tersebut. Puan Ummi Kartini melihat gelagat Umar yang mengusik Bunga lalu tersenyum. Dia menghampiri mereka."Macam ni la ibu nak"

Bunga tersipu malu."Mulai sekarang, ibu nak Bunga tinggal dengan Umar.Tak nak duduk asing-asing lagi.Lagi satu,ibu masih menunggu cucu saudara dari Umar"Puan Ummi Kartini mengerakkan keningnya.

"Ibu jangan risau.Kitaorang tengah usaha ni" Umar memandang Bunga lalu mengelip matanya. Muka Bunga merah padam. Lantas tangannya mencubit perut Umar.Umar menjerit kesakitan.

"Ibu nak gerak dulu.Kalau ada apa-apa just call Ibu" Puan Ummi Kartini melangkah meninggalkan mereka sambil melambai.Mereka pun menuju ke pejabat mereka.

Sepasang mata melihat kelibat mereka hilang dari pandangan.Dia menanggalkan cermin matanya sambil tersenyum sinis.

__________________________________

Shahril menuju ke salah satu meja yang diduduki oleh seorang gadis."Cik Sara??"Sara hanya mengangguk.

"Duduk la.I ada benda nak cakap dengan you"

"Apa dia??" Shahril memandang Sara pelik.

"I nak you tolong I.I tengah cari seseorang sebenarnya ni.Nama dia Bunga Alysa.You kenal dia??" Shahril mengangguk.

"Kenapa Cik cari dia??"

"Ohh,sebenarnya ada dua perkara yang I nak you tolong I.First, bawa Bunga pada I.Secound, I nak you tolong I....bunuh dia" Shahril terkejut. Lantas dia mengeleng.

"Cik,saya bukan pembunuh.Cik dah salah orang ni" tutur Shahril.

"You Shahril kan??And you ada perasaan pada Bunga kan??" uji Sara. Shahril mengeleng.

"Memang saya Shahril. Tapi saya bukan pembunuh. Lagi satu,memang saya cintakan Puan Alysa tapi saya tak tergamak nak bunuh orang yang saya sayang" tegas Shahril.

"Wow,takutnya I." Sara tersenyum sinis. "Kalau I cakap I akan bunuh orang yang dalam gambar ni sebab you tak nak join I macam mana??" Sara menghulurkan sekeping gambar.Shahril terkejut. Itu gambar keluarganya.

"Jangan apa-apa kan depa.Okey,saya ikut.Tapi saya nak tau,kenapa Cik nak bunuh dia??" tanya Shahril dengan ketakutan.

"Sebab dia dah rampas hak I.I benci dia. And you, I think better you lupakan dia.Ramai lagi perempuan dekat luar sana.Lagipun your crush akan mati di tangan you and I" Hasut Sara.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now