BAB 25

37 4 0
                                    

Mereka solat asar berjemaah.Bunga mengucup lembut tangan suaminya."Hubby,maafkan honey ye.Sepatutnya honey tanya hubby dulu semalam,bukan mari tuduh jer."

"Its' okey lah.Lagipun salah hubby juga tak cerita pasal dia."

"Hubby jangan risau,honey percaya pada hubby.Cuma semalam jer,honey teremosi sikit."

"Hubby janji akan serikan rumah tangga kita.Honey kan My Sweet Heart.Sweet Heart hubby sorang jer"

"Ye la tu"

_____________________________

Bunga duduk di sofa sambil menonton televisyen.Dia menukar siaran.Sambil-sambil itu dia melihat ke arah dapur.Rasa bersalah tersemat di hati kerana tidak menolong suaminya di dapur.Sebenarnya berapa kali dia ke dapur,tapi dihalang oleh suaminya.

Dia menutup suis televisyen dan segera ke dapur.Suaminya tidak kelihatan menandakan suami berada di belakang rumah.Dia segera ke belakang rumah.

Dia berdeham.Umar menoleh."Honey,kan hubby cakap jangan datang sini"marah Umar.

"Siapa cakap honey nak tolong hubby??Orang nak pergi depan lah"

"Tipu lah.Pada hal,honey takut hubby masak lagi sedap kan"

"Tak kuasa"Bunga segara ke garaj kereta.Dia melihat jam tangannya menunjukkan pukul 6.00 petang.'Lambat nya Bad ni datang'bisik hati Bunga.Dia menghampiri suaminya kembali.

Tiba-tiba Umairah keluar ke belakang rumah."Ummm,sedapnya bau"

"Tak payah nak bau sangat tolong abang ni"Lantas Bunga menarik tangan Umairah.

"No.Umai jangan tolong abang Umar.Temankan akak."tegas Bunga.

"What??Kenapa tak boleh??"

"Makanan ni honey yang mintak,hubby kena masak,so saya ada hak untuk tak bagi Umai tolong hubby"Lantas Umairah memeluknya Bunga.

"Thank You akak.Sebenarnya,Umai pun tak nak tolong abang"Umairah menjelir lidah ke arah Umar.

"Fine.Korang tunggu kejap lagi.Abang akan buktikan yang abang boleh masak"

____________________________

"Jemput makan"

"Ni semua abang Umar yang masak??"Tanya Badrul.Umar sekadar mengangguk riak."Boleh la abang Umar ajar Bad nanti"

"Boleh,Bad bagitahu jer bila.Lagipun abang free jer."Umar melihat isterinya mengunyah BBQ masakannya."So,sedap tak,honey??"

"Not bad"

"Eleh,sebenarnya honey nak cakap sedapkan,tapi honey malu"

"Mana ada lah.Ok sedap tapi sikit jer"kata Bunga sambil ketawa.

"Sikit jer??"

"Okey apa,dari honey cakap tak sedap"

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now