Puan Ummi Kartini menghampiri sesorang."Assalamualaikum, cik.Boleh saya bantu??"Bunga menoleh.
"Waalaikumsalam,ibu" Puan Ummi Kartini terkejut.
"Alysa??Jom ikut ibu" Bunga mengikuri Puan Ummi Kartini.Mereka duduk di salah satu kerusi di situ."Cuba cerita pada ibu,apa dah jadi??"Bunga menceritakan segalanya kepada Puan Ummi Kartini."Alysa tak sepatutnya ada dekat sini.Alysa kena pertahankan rumah tangga kamu."
Bunga mengeleng."Alysa tak boleh.Abang Umar terlalu bencikan Alysa.Alysa yakin dia cintakan Sara berbanding Alysa.Lagipun Alysa reda kalau Alysa perlu berkongsi kasih."
"Alysa dah tak cintakan Umar??Alysa dah lupa janji Alysa pada Umar dulu??" Bunga mengeleng. "Lepas tu??"
"Hati Alysa sakit,ibu.Alysa tak kuat" Bunga memeluk Puan Ummi Kartini sambil menangis.
"Ibu tak kisah kalau Alysa nak tinggal dekat sini.Ambil lah masa berapa lama pun tapi Alysa kena kembali pada Umar sebab Alysa masih isteri dia.Jom,ibu hantar Alysa balik rumah ibu"
________________________________
Umar mendapat mimpi yang sama.Mimpi pertemuannya bersama seseorang."Honey"Umar tersedar dari tidur."Honey??Siapa dia??Kenapa aku panggil dia honey??"tanya Umar bertubi-tubi.Umar melihat ada sekeping surat di atas meja.Terdapat satu kunci.Umar membelek kunci tersebut lalu mengambil sekeping kertas tersebut dan membaca.
Assalamualaikum, hubby.Tujuan honey tulis surat ni sebab nak bagi kunci tu jer.Sebenarnya,honey nak merajuk.Merajuk terus.Honey tak nak kawan hubby sampai bila-bila.Hubby jahat.Hubby duakan honey.
Hubby,honey dah baca surat yang hubby tulis sebelum hubby lupa ingatan dulu.Hubby,honey rindu hubby yang dulu.Yang suka usik honey.
Hubby,honey izinkan hubby kahwin dengan Sara kalau itu membuatkan hubby happy.Tapi bila hubby dah ingat siapa honey,honey mintak jangan cari honey.Honey tak nak ganggu kebahagiaan hubby dan Sara.Honey tak nak Sara rasa apa yang Honey dah rasa.Jaga dia macam hubby jaga nyawa hubby,okey.
Kunci yang honey letak tu,kunci bilik rahsia kita a.k.a BUMAR'S ROOM.Kalau hubby rindu honey,hubby pergi lah bilik tu.Tapi ingat jangan bagi sesiapa masuk,faham??
Moga kita jumpa dekat syurga nanti.I LOVE MY SWEETHEART.Bye.Assalamualaikum.
"Honey??" Umar mengenggam kunci tersebut. Dia ingin mengetahui siapa honey tersebut. Lantas Umar menuju ke bilik tersebut."Maybe ni bilik dia"Umar membuka kunci bilik tersebut dan membuka pintu tersebut. Umar terkaku.Dia memasuki bilik tersebut. Dia melihat pelbagai gambarnya dan Bunga."Jadi betul lah dia isteri aku??"Kepala Umar tiba-tiba terasa berat.Umar menahan sakit di kepalanya.Dia keluar dari bilik tersebut. Dia merasakan dunia berputar lalu dia terjatuh dan pengsan.
_________________________________
Hubby!!
Umar tersedar dari pengsan."Bunga"
"You,you okey??" Sara memegang tangan Umar namun Umar menepis.
"Kenapa I ada dekat sini??" Umar terbau ubat dan dia mengetahui kini dia berada di hospital.
"You pengsan dekat rumah tadi.Macam mana boleh jadi macam ni??" Tanya Sara dengan lembut.
"I nak batalkan perkahwinan kita."
"What??Umar,you sakit ke??I tahu fikiran you kusut sekarang.Rest dulu okey" Kata Sara dengan lembut.'No.Kau milik aku.Kau ingat kau boleh main-mainkan aku,Umar.Kau silap.'bisik hati Sara.
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomancePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...