BAB 24

28 6 0
                                    

Majlis doa selamat berjalan dengan lancar.Bunga melihat Umar sedang berbual dengan rakan-rakannya.Sara melihat Bunga keseorangan lantas menghampirinya."Hai,sorang je ke??"

Bunga membuat muka.Sakit hati pasal semalam masih belum surut lagi."Aku ada benda nak tanya pada kau??"

"Apa dia??"

"Dah berapa lama kau kenal Umar ye??"

"2 bulan"

"2 bulan??Kau tak rasa ke yang dia just nak main-mainkan kau??Ye la,2 bulan kot,bukan 2 tahun"Selamba Sara.

"Alhamdulillah,selama beberapa minggu saya kahwin dengan dia,saya bahagia sangat.Dan saya yakin dia takkan buat saya macam tu"tegas Bunga.

"Tapi aku rasa dia terpaksa jer kahwin dengan kau.Kau tahu kenapa??Sebab dia nak jeleskan aku.Kau nak tahu tak,dulu dia pernah janji dengan aku yang dia akan kahwin dengan aku selepas aku habis belajar.Tapi dia mungkir.It's okey,aku boleh tuntut hak aku pada dia.Aku tahu kau tak nak berpisah dengan dia kan??It's okey,kau tandatangan je kertas poligami.Aku tak kisah.Lagipun bukan aku yang dimadukan,kan madu??"

"Tolong lah,jangan ganggu rumah tangga kami.Aku takkan izinkan dia kahwin dengan kau.Kita tengok Umar akan pilih siapa,kau atau aku"

Umar menghampiri mereka."Honey,borak apa tu??Rancak nampak"

"Tak da apa.Bunga,ingat ye apa yang I cakap tadi"Sara meninggalkan mereka.

"Sara cakap apa dekat honey??"Bunga tidak menjawab.Dia sekadar menjeling dan meninggalkan Umar.'Ni mesti Sara cakap apa-apa dekat dia.Sara!!!!'jerit hati Umar.

____________________________

"Honey??"Bunga mengesat air matanya yang mengalir."Hei,kenapa ni??"

"Siapa Sara pada awak??"Umar mengeleng perlahan.'Aku dah agak dah"

"Honey nak tahu,siapa Sara??"Bunga mengangguk."Seperti yang honey tahu,dia tu sepupu hubby.Tapi dia tak pernah anggap hubby ni sepupu dia.Dia anggap hubby ni lebih daripada seorang sepupu.Dia terlalu obses sangat dengan hubby.Setiap hari,dia akan datang rumah Umi untuk tolong kami.Honey ingat tak yang hubby pernah cerita pasal kisah silam hubby??"Bunga sekadar mengangguk."Dia ambil kesempatan dengan cara ambil hati Umi.Ada satu hari,hubby just sembang dengan classmate perempuan,dia datang serang dan waktu tu lah dia luahkan perasaan dia pada hubby.Tapi hubby tak layan.Bila mak su cerita yang Sara dah terlalu obses sangat dengan hubby,hubby lagi tak boleh duduk dia.Pak su hantar dia pergi belajar dekat luar negara supaya dia boleh lupakan hubby.Ternyata nya tak.Honey jangan risau,hubby takkan duakan honey."Bunga tersenyum lega.

"Honey pun takkan duakan cinta kita"Bunga memeluk Umar.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now