Umar menyenyak tidur.Tiba-tiba,dia mendapat satu mimpi.Mimpi itu menunjukkan Umar sedang berada di dalam kereta dan kereta itu berhenti di lampu isyarat yang menunjukkan berwarna merah.Tiba-tiba,sebuah motosikal berhenti di tepi keretanya.Umar tersenyum melihat gadis yang menaiki motosikal tersebut.Gadis itu turut tersenyum kepadanya.Umar tidak dapat melihat muka gadis itu dengan jelas.Pandangannya kadur.Terus Umar terjaga dari tidur apabila terdengar alarm telefon pintarnya berbunyi.'Siapa perempuan tu??Apa kaitan dia dengan aku??Entah-entah tu Sara,sebab dia cakap kami pernah couple dulu.Malas la nak fikir,serabut kepala aku'bisik hati Umar.
___________________________________
Bunga membetulkan tudungnya yang senget.Hari ni dia ingin ke taman kerana dia malas nak duduk di rumah sebab hatinya masih sakit kerana semalam.Dia menuju ke dapur.Dia melihat Umar dan Umairah sedang bersarapan.
"Akak,jom breakfast sekali"ajak Umairah.
"Tak pe la,Umai.Akak dah breakfast."Kata Bunga sambil tangannya lincah membuat air.
Mata Umar tak henti-henti melihat Bunga.Bunga memakai tudung hitam,jaket berwarna bandung dan seluar treak telah menarik perhatiannya.'Hipster jugak bibik aku ni'bisik hati Umar.
Bunga perasan yang Umar melihat Bunga lantas bersuara,"Umai,kata dekat orang depan Umai tu,apa pandang-pandang"Bunga menjeling.
Umairah hanya mengeleng.Dia tahu kak iparnya sedang merajuk."Ni akak cantik-cantik ni nak pergi mana??"
"Akak nak pergi jogging"Bunga duduk ditepi Umairah sambil menjeling Umar sekilas.Dia menghirup air yang dia bancuh.
"Akak dah tanya..."Umairah isyarat mata ke hadapan.Bunga tahu Umairah suruh tanya Umar.
"Alah dia dengarkan bukannya pekak pun"
"Kalau aku tak izinkan"Umar bersuara.Saja dia nak protes Bunga.
"Umai,cakap dekat orang yang dekat sana tu,akak tetap akan pergi"tegas Bunga.
"Duduk je lah rumah,kau bibik kan.Sepatutnya kemas rumah ni,buat apa yang patut.Bukannya melencong."perli Umar.
"Umai,cakap dekat orang sana tu,akak dah kemas rumah ni.Kejap lagi akak balik la masak untuk tengah hari.Lagipun akak bukannya pergi jogging sampai tengah malam"sindir Bunga.
Umairah mengeleng.EGO+EGO=MELETUP."Ehh,sudah la.Korang ni dari dulu,asyik nak bergaduh jer.Akak,Umai nak ikut pergi jogging boleh??"
"Pergi bersiap,akak tunggu dekat depan lagipun dekat sini panas"Bunga mengipaskan dirinya dengan tangan.Lantas dia meninggalkan mereka.
"Abang nak ikut??"tanya Umairah.Bunga mencuri-curi dengar di sebalik dinding.Umar mengeleng.
"Abang nak pergi jumpa Kak Sara"Umairah yang mendengar nama Sara,terus menjeling.
"Ingat pulak nama kak Sara."sindir Umairah.'isteri sendiri tak ingat'sambung Umairah di dalam hatinya.
"Semalam dia call abang"Umar mengusap lehernya.
'Dia call laki aku malam-malam buat apa??Ish,nak merajuk lagi la'bisik hati Bunga.Lantas dia ke halaman rumahnya.
_________________________________
"Hi.Sorry I lewat"Tegur Sara.Umar menoleh.
"It's okey.Bukan lewat sangat pun"Umar tersenyum manis.
"Kenapa You nak jumpa I??"tanya Sara.
"Betul ke,kita pernah couple??"
"I dah agak,You tak percaya cakap I ke??"Sara pura-pura sedih."Kalau boleh,I nak bersama You semula"Sara meletakkan tangannya di atas tangan Umar lalu mengusap."I love you,Umar.Do you love me??"pancing Sara.
Umar menarik tangannya tanda tidak selesa."Sara,You tahu kan keadaan I macam mana??"Umar menolak lembut.
"I tak kisah,kalau You tak ingat langsung pasal I,pasal memori kita.I cuma perlukan hati You.That all"
"I fikir dulu"
_________________________________
Umar menghantar Sara pulang ke rumahnya."Thanks,Umar sebab teman I shopping,dah la You belanja.Menghabiskan duit jer"
"It's okey,You kan sepupu I"Sara tersenyum manis.
"You sayangkan I??"umpan Sara.
"Mestilah,We're cousin."
"I masuk dulu.Bye"Sara melambai tangan ke arah Umar.Baru sahaja ingin melangkah ke bilik tidurnya,Puan Rodiah menegurnya.
"Banyak shopping.Keluar dengan siapa??"soal Pual Rodiah.
"Kawan"jawab Sara secara acuh tak acuh.
"Sara ada pergi rumah Umar tak??"
"Ish,mummy ni kenapa??Sara penat la."Sara terus memasuki bilik tidurnya.Dia menghempas pintu bilik tidurnya.'Chill,Sara.Umar sikit lagi nak masuk perangkap kau.Umar,Umar,kau sepatutnya tak percayakan aku.Kesian kau Bunga,say goodbye to your husband'Sara tersenyum sinis.
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
Storie d'amorePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...