BAB 10

53 8 0
                                    

Umar meletakkan sekuntum bunga di motosikal Bunga.Dia terus meninggalkan tempat tersebut.

Bunga menghampiri motosikal.Dia lantas mencapai sekuntum bunga tersebut.Terdapat kad di bunga itu.

I miss you.Saya harap awak faham maksud saya-Umar.

Betul ke yang dia cintakan aku.Tapi kenapa??

____________________________

Bunga menanggalkan topi keledarnya.Tiba-tiba Zara memeluknya dari belakang."Zara!!Zara buat apa dekat rumah kakak cantik??"Tanya Bunga.Tiba tiba dia cemas.Dia takut kalau sepupunya menuduhnya yang bukan-bukan.

"Zara takut nak balik rumah.Aunty Syasya jahat."Syasya adalah pengasuhnya sepanjang masa di rumah.Dia tahu perangai Syasya yang panas baran.Zara selalu mencerita padanya bahawa dia menjadi mangsa melepaskan kemarahannya.

"Zara datang dengan siapa??Ke Zara jalan kaki"Tanya Bunga.

"Saya yang hantarkan"Umar muncul tiba-tiba.Bunga terkejut.

"Mana awak tahu rumah saya??"Hairan Bunga.

"Zara yang tunjukkan.Dia nak sangat jumpa kakak cantik dia.Saya pun tak sangka awaklah kakak cantik dia."

"Zara,berapa kali dah kakak pesan,jangan ikut sesiapa yang Zara tak kenal.Kalau tadi Zara kena culik macam mana??Zara nak kakak cantik kena marah dengan Mummy.Zara tak kesian dekat akak cantik ke??"bebel Bunga.

"Zara mintak maaf.Zara janji tak buat lagi.Zara tak nak mummy marah akak.Zara love kakak cantik"Kata Zara sambil memeluk Bunga.

"Kakak cantik pun love Zara banyak banyak"Bunga mencium pipi Zara.Umar melihat gelagat mereka,terharu.Ya Allah,aku yakin dia adalah jodoh aku."Umar jom masuk"pelawa Bunga.Umar membuat muka pelik."Kawan awak yang bagitahu nama awak"

____________________________

Zara tertidur di paha Bunga.Sepupunya meminta Bunga menjaganya sementara dia pulang dari kerja.Bunga meletakkan Zara di atas katilnya.Dia pergi ke ruang tamu.Dia melihat Umar sedang berborak dengan Badrul.Lantas dia menghampiri mereka.

"Umar,boleh saya cakap sikit dengan awak??"Umar mengangguk."Tapi dekat tempat lain.Maksud saya tempat yang lebih selesa"Sekali lagi Umar mengangguk.

_____________________________

"Saya faham maksud awak pada semua bunga yang awak bagi"Umar tidak memberi reaksi.Apa yang dia tahu sekarang,jawapan daripada Bunga.

"So??"

"Kenapa saya??Ramai lagi perempuan dekat luar sana,kenapa awak pilih saya??"Tanya Bunga.

"Kenapa??Tak boleh"Selamba Umar.

"Saya takut,Saya takut tak dapat jadi isteri yang baik.Saya takut awak sia siakan cinta saya,cinta kita.Saya tak nak kecewa."

"Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhkan ego Muhammad Umar Al-Arif."Umar mengangkat tangannya seperti ikrar."Saya janji saya takkan sia-siakan cinta awak,cinta saya pada awak,cinta kita.Saya tak nak tipu diri sendiri.Dan Awak adalah pertama dan terakhir."Air mata Bunga mengalir.Setakat ini tiada sesiapa yang berani melamarnya seperti ini.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now