Mereka tiba di satu kediaman rumah banglo."Hubby,ni rumah siapa??"tanya Bunga.Umar keluar dari perut kereta dan membuka pintu kereta untuk Bunga.Bunga keluar dari kereta tersebut.
"Welcome to BUMAR'S house."
"Bumar??"
Umar mengangguk."Bunga + Umar =Bumar"Bunga mengangguk tanda faham."Jom masuk,hubby ada surprise"Mereka masuk ke dalam rumah tersebut.
Umar membawa Bunga ke satu bilik."Ready??"Bunga mengangguk.Umar membuka pintu bilik tersebut."Tadaaaa!!Surprise!!"Bunga melihat kagum.Bilik tersebut dipenuhi gambar mereka.Bunga menghampiri gambar-gambar tersebut.Bunga membaca satu perkataan yang dilekatkan di dinding.
DATING
Di situ dipenuhi gambar-gambar sebelum mereka bernikah.Seterusnya di sebelah perkataan dating juga ada perkataan.
Tunang
Di sini juga,dipenuhi gambar semasa majlis pertunangan mereka.Seterusnya,tulisan nikah dan majlis persandingan mereka.Cuma satu tulisan yang tiada satu gambar pun."Hubby,kenapa time kita honeymoon tak da gambar??"
"Kita kan baru balik.Mana sempat buat semua benda ni.Tapi honey jangan risau,hubby dah suruh Radin cucikan gambar tu."Umar mencapai satu botol yang tergantung di tengah bilik tersebut.
"Hubby nak buat apa dengan botol ni??"
"Botol ni fungsi dia untuk letak surat.Contoh...."Umar mencapai kertas dan pen dan menulis;
Umar 💗 Bunga forever.
"Lepastu,gulung dan letak lah dalam botol ni.Honey boleh luahkan perasaan honey dengan tulis dan letak dalam botol ni.So,bila hubby baca hubby boleh lah tahu,apa yang tersurat di hati honey."Bunga mengangguk tanda faham."Honey nak tahu tak kenapa hubby buat bilik ni??"Bunga mengeleng."Sebab kalau salah satu antara kita lupa ingatan,hubby atau honey akan bawak datang sini untuk ingat moment moment yang kita pernah cipta"
"Thanks hubby.Hubby buat honey happy sangat.Thanks sebab kembalikan kegembiraan honey yang pernah hilang dulu."
"Thanks too because honey dah ajar hubby tentang cinta"
____________________________
Bunga pergi ke dapur.Dia membuka peti sejuk namun kosong.'Kosong,aduh nak masak apa,kalau tak da apa dekat dapur??"Bunga menghampiri Umar yang leka menonton televisyen."Hubby,jom pergi beli barang dapur"
"Tak payah la,kita pergi makan dekat luar.Lagipun honey tak penat ke mengemas rumah tadi??"
"Nope.Honey nak masak"
"Ye lah.Pergi siap"
____________________________
Semasa mereka mencari bahan untuk dimasak,tiba-tiba Umar mendapat idea."Honey,apa kata kita main ohsom.Siapa menang,dia dapat order makanan yang dia nak makan hari ni."
"Kalau kalah??"
"Esoknya order la nak makan apa"Bunga mengangguk.
"Betul ni??Tak menyesal ke main dengan perempuan??"
"Eleh,dulu hubby ni jaguh kampung,okey."Permainan itu bermula.Pusingan pertama di menangi oleh Bunga.Pusingan kedua di menangi oleh Umar.Dan pusingan terakhir di menangi oleh Umar.Dan Umar menang.
____________________________
"Hubby,tak aci lah kan,hubby menang,honey kena masak.Honey kalah,honey kena masak.Lagipun honey bukan kalah teruk pun.Menang juga apa walaupun 1 jer"
"Maksudnya,honey nak hubby masakkan untuk honey??"Bunga mengangguk."Boleh,senang jer.Honey ingat hubby tak tahu masak ke??"
"Nak riak lah tu"
"Umar??"Satu suara menganggu pergaduhan mereka.Mereka menoleh.Umar terkejut.Sara??Dia buat apa kat sini??"Beli barang dapur ke??"Umar sekadar mengangguk.Bunga melihat Umar seperti mahu tak mahu sahaja berborak dengan Sara.
"Awak beli barang jugak ke,Sara??"Tanya Bunga.
"Haah.Tiba-tiba,I teringat masa zaman kita remaja dulu,I selalu masak dekat You,kata you,I masak sedap.Tak tahu la,isteri You ni lagi power.Orang luar.I pergi dulu ye,bye"
"Sara,you tahu kan majlis esok"
"Of course,You jangan risau I takkan tinggal kan you dah.I'm promise."
"You gila ke??I dah ada isteri kot"
"Ada lagi tiga tempat kosong.Tak salahkan kalau I nak penuh kan kekosongan tu??"
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomancePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...