BAB 32

33 4 0
                                    

Bunga menyenyak tidur dibuai mimpi.Namun Bunga mendapat mimpi yang buruk.Di dalam mimpi tersebut,dia ternampak Umar memandu keretanya."Hubby"panggil Bunga.Tiba-tiba kereta yang dipandu Umar meletop.

Bunga terkejut lantas terjaga di tidurnya.Bunga beristifar.Dia mencapai telefon pintarnya di atas meja.Dia melihat jam menunjukkan pukul 2 pagi.Lantas dia menelefon Umar.

Umar yang masih mamai menjawab panggilan tersebut."hmm"

Bunga mengeluh lega."hubby"

"Hmm,kenapa,honey??"tanya Umar sambil matanya terpejam.

"Hubby,jangan tinggal honey."

Umar bingkas duduk."kenapa ni,honey??Cuba bagitahu hubby"perasaan risau muncul di hati Umar.

"Honey mimpi kereta hubby meletop.Honey takut benda tu jadi kenyataan"Umar tersenyum kecil.

"Honey,mimpi ni ada 3 tau.1.mimpi yang datang dari Allah.2.gangguan syaitan yang bertujuan nak hasut orang islam menjadi kafir.3.mainan tidur.Hubby rasa honey terlalu banyak berfikir sampai mimpi macam tu.Honey jangan risau,okey.Hubby dekat sini okey jer.Lagipun Atiq kan ada"Bunga sekadar mengangguk walaupun dia tahu Umar bukannya nampak anggukan tersebut."Honey dekat mana sekarang??Buat apa??"

"Honey dalam bilik.Tengah baring.Kenapa??"

"Honey letak fone dekat telinga honey.Dan lelapkan mata.Hubby nak dodoikan honey dari jauh"

"Tak nak lah.Macam budak kecik"Bunga ketawa kecil.

"Aipp.Buat sekarang!!"tegas Umar.Bunga patuh atas arahan Umar.Tiba-tiba dia terdengar Umar berselawat untuk dodoikannya.Bunga tersenyum.

'Terima kasih,Ya Allah.Kerana menganugerahkan suami yang terbaik untukku walaupun aku bukan terbaik untuknya.Kau kukuhkanlah rumah tangga kami'Bunga tersenyum.Dia cuba melelapkan matanya.

Selepas 2 minit,dia cuba melelapkan mata Bunga,dia terdengar dengkuran kecil dari telefonnya.Itu menunjukkan Bunga sudah dibuai mimpi.'Honey,honey.Macam mana la kalau hubby pergi outstation 3 minggu,kalau 1 minggu pun honey dah rindu'Umar ketawa kecil."Esok habis meeting pukul 10 malam,maksudnya aku boleh balik awal lah esok.10 malam pun 10 malam la,janji aku boleh tatap muka isteri aku.Tu pun kalau boleh,buat esok aku kemalangan macam mana??"Umar menampar mulutnya sendiri."Apa yang aku merepek ni??"

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now