Sara baring di atas katilnya sambil bermain telefon pintar nya. Dia membuka aplikasi instagram.Matanya tertumpu pada satu gambar.Gambar Umar bersama Bunga.SHE'S A TRUE LOVE.(sorry la,wawa tak de gambar sweet so korang bayangkan jer la ye)
Sara menahan kemarahannya.Lantas dia mendail nombor telefon Umar."Hello you"dingin Sara.
"You nak apa malam-malam buta ni??I nak tidur la badan I penat sangat la"
"You dekat mana sekarang ni??"
"Dekat rumah I la,takkan rumah you pulak" sindir Umar.
"You pergi jumpa perempuan tak guna tu ka??You jangan nak menipu.Dekat IG you,you post gambar dia siap caption sweet bagai.Apa ni??You tahukan I tak suka dia.I benci dia" marah Sara.
"Yep,memang I jumpa dia.Salah ke??Lagipun dah dua tahun I tak jumpa dia.I nak ingatkan you,she still my wife." tegas Umar.
"I nak you ceraikan dia.Kalau tak I akan jauhkan dia daripada you,sampai you tak boleh cari dia langsung.Faham!!" dingin Sara.
"Jangan buat perangai macam budak-budak boleh tak??" Sara mematikan panggilan tersebut. Dia menjerit.
"Tak guna kau,Bunga.Kau patut mati" Puan Rodiah menuju ke bilik tudurnya apabila terdengar Sara menjerit.
"Sara,kenapa tu??" Puan Rodiah mengetuk pintu bilik tersebut bertubi-tubi. "Bukak pintu ni sayang" Sara tidak menghiraukan Puan Rodiah. Dia menuju ke almari bajunya dan mengambil baju-bajunya dan disumbat ke dalam beg tersebut. Dia menutup zip beg tersebut lalu menuju ke pintu biliknya dan membuka pintu bilik tersebut dengan kasar.
"Sara nak pergi mana malam-malam buta ni??"
"Ish,tepi la.Sara benci mummy.Mummy la penyebab Sara tak dapat apa yang Sara nak.Tepi" Sara menolak Puan Rodiah sehingga terjatuh."Korang tunggu,aku akan bunuh kau,Bunga."Sara menuju ke keretanya.
_______________________________
Bunga keluar dari bilik tidurnya sambil mengeliat dan menguap.Tiba-tiba, terdengar bunyi bising dari halaman rumahnya.Bunga terkejut. "Perompak ke??Awalnya dia datang merompak" Bunga menuju ke stor dan mengambil penyapu.
Dia menuju ke pintu utama.Langkahnya tiba-tiba berhenti."Kalau perompak tu ada pistol macam mana??Takutnya.Tengok dekat tingkap jer la"Bunga menuju ke tingkap rumahnya.
Bunga menyelak langsir untuk melihat kelibat 'perompak' tersebut.
"Baa" Bunga terkejut dan terjatuh.Bunga mengadu kesakitan dan mengosok di bahagian yang sakit.Bunga melihat Umar ketawa di luar tingkap.
Umar mengetuk tingkap tersebut dan memberi isyarat untuk Bunga membuka pintu utama.
Bunga menuju ke pintu utama dan membuka pintu tersebut. "Awak buat apa dekat sini??Mana awak tahu rumah saya dekat mana??Awak stalk saya ee??" tanya Bunga bertubi-tubi.
"Kut ye pun.Bagi la suami masuk rumah ni dulu" perli Umar.
"Masuk la" Mereka duduk di salah satu sofa di ruang tamu.
"Awak tak mandi lagi ke??" tanya Umar.
"Belum.Saya bangun lewat sikit.Lagipun saya cuti"
"Jom,pergi kerja sama-sama" ajak Umar.
"Kejap saya nak mandi" Bunga menuju ke bilik tidurnya. Umar melihat sekeliling rumah tersebut. Cantik dan kemas.Nada dering telefon Bunga,mematikan lamunannya. Dia menuju ke telefon pintar Bunga yang berada di atas rak televisyen.
Umar tersenyum melihat wallpaper di telefon pintar Bunga.'Dia letak gambar aku'Riang Umar.Umar membuka aplikasi whatsapp.Dia membaca satu mesej.
SYAHRIL
SAYA RINDULAH NAK MAKAN SAMA-SAMA DENGAN PUAN.
HARI NI FREE TAK??Umar terkejut membaca mesej tersebut.'Siapa mamat ni??Apa hubungan diorang?? Entah-entah dia lah mamat yang aku jumpa hari tu.Ya,dia lunch dengan Bunga hari tu'bisik hati Umar.
Bunga keluar daripada bilik tersebut dan melihat Umar memegang telefon pintar nya. Dia merampas semula telefon pintar nya dari Umar."Apa ni??Jangan risau la,saya bukannya curang macam awak.Saya ingat lagi status saya"marah Bunga."Jom la"Bunga meninggalkan Umar.
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomantizmPertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...