BAB 38

38 2 0
                                    

Bunga termenung sambil mengenangkan nasibnya.Bunga mengeluh perlahan.

Umar ingin melangkah ke kolam renang,ternampak Bunga termenung disitu.'Dia marah dekat aku ke??Tapi kenapa??'bisik hati Umar.Dia mengaru dagunya yang tidak gatal.'Nak pujuk atau tak??Pergi jer la'Umar melangkah ke arah Bunga."Buat apa tu??"

Bunga menjeling."Assalamualaikum,encik nak apa??"perli Bunga.Novelnya digenggam erat.

"Waalaikumussalam"Umar mengaru kepalanya yang tidak gatal."Kau buat apa dekat sini??Tak sejuk ke rendam kaki dekat kolam ni??"

"Tak,saya dah biasa.Lagipun saya nak baca novel.Baru la ada feel sikit."

"Tak nampak kau baca pun??Kau ada masalah ke??Aku tengok kau asyik termenung jer."

"Tak de apa lah.Saya cuma sakit hati.Encik tak pernah marah saya tapi bila dah jumpa cik Sara tu,terus nak tengking-tengking saya.Encik ingat saya ni apa??Dulu encik bukan macam ni tau"marah Bunga.

"Okey,sorry.Aku janji tak marah kau lagi"Umar mengangkat tangan seperti berikrar.

"Saya tak nak maafkan.Saya benci encik"Bunga memeluk tubuh.

"Ala jangan la macam ni.Nanti aku naikkan gaji kau"pujuk Umar.

"Tak nak"

"Aku bagi kau cuti,kau boleh balik kampung"pujuknya lagi.

"Tak nak"

"Kau nak apa??"tanya Umar.'Aku nak hati kau'jawab Bunga didalam hati.

"Saya tak nak apa-apa.Saya nak encik jauh dari saya"Umar memikir cara untuk memujuk Bunga.Tiba-tiba dia mendapat idea.

"Cantikkan bulan tu.Kau nak tahu tak apa persamaan dan beza kau dengan bulan??"Bunga sekadar mengangkat bahunya tanda tidak tahu."Persamaan kau dengan bulan adalah dua-dua cantik.Semua orang suka.Perbezaan kau dengan bulan pula,bulan semua orang boleh tengok.Kau hanya aku yang boleh tengok kau"Muka Bunga merah padam.

"Kenapa encik sorang jer boleh tengok saya??"uji Bunga.

"Sebab aku majikan kau,kalau kau buat salah boleh la aku tegur"Bunga mengangguk faham.

"Ohh sebab tu jer lah."Umar mengangguk.

"So,menjadi tak pickupline aku??"Umar mengerakkan keningnya.

"Ohh,pickupline ke tadi.Ohh,sorry.Tak menjadi"Bunga ketawa.Umar turut tersenyum.Dia merasakan satu getaran apabila dia bersama Bunga.

"Umar"tiba-tiba seseorang memanggilnya.Umar menoleh.Bunga juga turut menoleh."I nak jumpa you,boleh??"tanya Sara.Bunga buat muka menyampah.

"Boleh.Kejap I gi ambik kunci kereta.You tunggu,okey"Sara sekadar mengangguk.Kelibat Umar hilang di pandangannya.Dia melihat Bunga,lantas menengurnya.

"Hai,Bunga"Bunga tidak membalas.

"Apa pulak plan kau kali ni??Sudah-sudah lah Sara,ramai lagi lelaki dekat luar sana.Bukan kau ni tak cantik,petik jer jari,10 yang datang.Pilih jer tapi aku tak nak kau kacau laki aku"tegas Bunga.

"Kalau aku nak kacau jugak??"uji Sara.Bunga hanya tersenyum sinis.Wajah Sara langsung tidak dilihat.Dalam beberapa minit,Umar muncul dan meninggalkan Bunga.

'Kalau benda ni berterusan,susah la dia nak ingat aku ni siapa pada dia.Aku kena buat sesuatu'bisik hati Bunga.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now