BAB 51

45 2 0
                                    

Shahril menghampiri Bunga yang sedang menikmati makanan di kafe."Hai,Puan"tegur Shahril.

"Hai,duduk la" Tanpa melengahkan masa, lantas Shahril duduk dihadapannya.

"Puan tak pergi melawat Encik Umar??" Bunga memandang Shahril pelik.'Aku ada buat janji apa-apa ke dekat hubby??'Bunga berfikir sejenak.

"Kenapa dengan Encik Umar??"

"Encik Umar masuk hospital.Saya tahu pun dari staff pekerja sini.Dengar cerita dia kemalangan" Bunga terkejut.

"Kenapa ibu tak bagitahu saya??" tanya Bunga. Shahril hanya mengangkat bahu. Lantas Bunga mencapai beg tangannya lalu meninggalkan Shahril. Shahril mencapai telefon pintar nya di kocek seluarnya lalu mendail nombor telefon Sara.

"Hello.Dia dah on the way"Shahril mematikan panggilan tersebut lalu menuju ke tingkat atas.Kakinya melangkah ke pejabat Umar.Pintu tersebut diketuk lalu dibukaknya." Encik Umar,saya ada something nak bagitahu.Puan Bunga suruh Encik Umar pergi Pantai Batu Feringgi.Dia tunggu Encik dekat hujung pantai."Dahi Umar berkerut seribu.

"Kenapa dia tak call saya jer??"

"Tu la.Dia cakap fon dia tertinggal dekat rumah" Tipu Shahril.

"Ye la.Jap lagi saya pergi"

________________________________

Bunga mengesat air matanya.'Bunga,think positive.Suami kau tak apa-apa. Tapi kena hati aku rasa tak sedap'Bunga menghembus nafasnya untuk tenangkan diri.Dia menanggalkan topi kaledar.Tiba-tiba, mulutnya dicerkup.Bunga meronta-ronta untuk dilepaskan. Pandangannya kian kabur.Dia dapat merasakan seseorang memasukannya ke dalam sebuah van.

_________________________________

Umar berjalan ke Pantai Batu Feringgi.Namun kelibat Bunga lansung tidak kelihatan.'Mana Bunga ni??Takkan Bunga jadi orang putih terus tak tutup aurat.Kalau ye pun tunggu la dekat rumah.Mengancam betul.Aumm'Umar ketawa kecil.Tiba-tiba, kepalanya dihentak oleh seseorang. Terus Umar rebah.

________________________________

Umar mendapat satu mimpi.Mimpi yang masih sama.Kali ini gadis tersebut dapat dilihat wajahnya dengan jelas.'Bunga'Gadis tersebut tersenyum manis kepada Umar.

Pada masa yang sama,Bunga tersedar dari pengsan.Dia melihat disebelahnya.'Hubby'Umar masih lagi tidak sedarkan diri.Tangannya dan Umar juga diikat.Bunga cuba mengerakkan Umar dengan menggunakan kakinya."Awak"

Umar tersedar dari pengsan. Kepalanya terasa sakit.Dahinya turut berdarah."Sayang,kita dekat mana??Kenapa tangan kita terikat."Tanya Umar bertubi-tubi.

"Tak tahu" Pintu bilik tersebut terbuka.

"Hai,sayang,You dah sedar??" Tanya Sara dengan gedik.Bunga dan Umar terkejut.

"Apa kau nak ha??" tanya Umar dengan kasar.Seorang lelaki dan perempuan yang amat Bunga kenali berada disebelah Sara.

"Shahril?? Syasya??" Bunga seakan tidak percaya.

"Kenapa terkejut??Terkejut ke tengok lelaki yang kau percaya selama 2 tahun,sekarang belot kau" Syasya menghampiri Umar dan Bunga lalu menampar mereka.

"Rindu aku tak??Mesti korang terkejutkan sebab aku dah bebas dari penjara." riak Syasya.Shahril menghampiri Umar lalu menumbuknya.

"Hang tak layak jadi laki dia.Dasar dayus"Shahril menumbuk Umar bertubi-tubi.

"Stop,Shah." rayu Bunga.

"Betul tu,Shah.Stop, aku suruh kau sakiti Bunga bukan Umar.Hari ni aku akan biarkan korang 'berdua' untuk kali yang terakhir" Mereka meninggalkan Umar dan Bunga. Bunga menangis.

"Sayang,saya akan fikir macam mana nak keluar dari sini" Bunga mengeleng.

"Saya akan mati esok, Umar."

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now