BAB 22

34 7 0
                                    

Mereka bersarapan di sebuah restoran mewah."Sayang,hubby dah cerita semua kisah hubby.Bila sayang nak cerita tentang kisah silam sayang??"

"Tak da yang menarik pun.Dulu saya ni miskin,dekat sekolah ramai yang mengejek.Tak da siapa pun suka saya.
Miskin kan.Mak meninggal masa lahirkan Bad.Dulu,saya hanya ada moto cabuk.So,kalau nak pergi mana-mana naik moto je lah.Kalau moto rosak,tak pergi lah mana-mana."

"Lepastu,sayang tak pergi sekolah??"tanya Umar.

"Pergi.Kalau ada moto,pukul 7 pagi dah keluar rumah.Kalau moto rosak,6.30 pagi saya dah pergi sekolah.Ye lah sekolah saya jauh.Tapi berkat usaha saya jalan kaki,tengok lah saya dekat mana sekarang.Ayah saya dulu kerja penoreh getah,bila petang ayah kerja dekat bengkel moto.Ayah selalu bekerja keras untuk tengok kitaorang berjaya.Sampai saya ambil diploma.Tapi masa saya nak ambil sijil diploma,hari yang saya rasa bahagia bertukar sedih.Ayah saya meninggal masa nak datang tengok saya ambil sijil.Moto ayah berlanggar dengan lori.Sejak peristiwa tu,saya berhenti belajar.Pada mulanya,saya ada niat nak sambung belajar,tapi Bad....."Bunga terdiam."Asyikin banyak tolong saya,rumah yang saya duduk dengan Bad tu,dia lah tolong belikan untuk kitaorang.Kerja saya,suami dia tolong carikan.Sampai lah ada sorang mamat ni muncul.Dia selalu bagi bunga dekat saya.Mula-mula ingat nak buang tapi cantik lah pulak."Bunga melihat Umar.Muka Umar berubah.Jelas muka dia menunjukkan rasa cemburu.Bunga ketawa di dalam hatinya.

"Selalu ke dia bagi bunga dekat sayang??"Bunga mengangguk."Dia selalu ganggu sayang??"

"Dia selalu ganggu pemikiran saya.Nak tahu tak siapa??"Umar membuat muka tak mahu.Muka kata tak nak,tapi hati nak."Hubby la"Bunga ketawa.Umar membuat muka pelik.

'Haah la.Aku kan selalu bagi dekat dia bunga.Macam mana pulak aku boleh lupa??'"Pandai ehh,kenakan Hubby"

"Benda betul"

'Ya Allah,kuatnya hatinya walaupun dia menceritakan kisah silamnya'kagum Umar.'Aku yakin,dia ada jodoh aku yang terbaik.'

______________________________

"Ibu,kami pergi dulu"

"Hati-hati.Ni ibu nak pesan.Kalau ada masalah,jangan gaduh,bicang elok-elok.Kalau ada salah faham,tanya,jangan,sorang ke utara,sorang ke selatan."Pesan Puan Ummi Kartini.

"Baik,ibu.Ibu pun jangan buat kerja berat sangat,ibu bukannya sihat pun"

"Kirim salam dekat Ummi"

______________________________

Bunga memandang ke luar tingkap kereta.

"Hei,kenapa ni sayang??"Bunga mengeleng.

"Hubby,thanks sebab bawak saya datang sini,bila lah saya nak datang sini."

"Boleh jer.Sayang bagitahu jer bila,nanti hubby ambil cuti"

"Tak payah lah.Habiskan duit Hubby jer."

"Sayang,hubby ingat nak tukar panggilan lah"

"Panggilan apa??"

"Hubby panggil sayang,honey.Ye lah,sayang dah biasa orang panggil.Lagipun ok apa,hubby,honey."

"Apa-apa je lah"

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now