BAB 11

48 6 0
                                    

Bunga mengingati peristiwa Umar melamarnya.Latas Bunga pergi ke tandas untuk mengambil wuduk.Dia mencapai telekungnya untuk solat istikharah.

"Ya Allah,kau ampunilah dosa-dosaku,adikku,arwah ibu bapaku dan saudaraku yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia.Ya Allah kau tempat kan lah ibu bapaku di tempat tempat orang beriman.Ya Allah,jika benar Umar adalah jodohku,kau berikan lah petunjuk agar aku tidak menyesal di akhir kelak.Tetapi jika dia bukan jodohku,kau permudahkanlah aku untuk menolak lamarannya dengan baik agar dia tidak berkecil hati.Aminn."

______________________________

Bunga melihat Umar leka bermain telefon di restoran tersebut.Dia menoleh melihat Aqilah tiada disitu.Latas dia menghampiri Umar.

"Awak"panggil Bunga.Umar melihat Bunga.Jantungnya berdebar apabila melihat Bunga.Dia tahu Bunga ingin memberi keputusan lamarannya semalam."Pinjam fone"

Umar memberi telefonnya kepada Bunga.Bunga seperti menaip sesuatu."Saya dah letakkan nombor fone saya dalam contact fone awak.Jumpa awak petang ni dekat taman pukul 5.Jangan lambat."Umar terpinga pinga.

Nombor fone??Maksud dia,dia dah terima lamaran aku.Yes!!!Umar bersorak keriangan.Kena bagi tahu Atiq ni.

_____________________________

Umar melihat Bunga duduk di salah satu bangku di taman permainan.Lantas dia menghampiri Bunga."Saya lambat ke??"tanya Umar.

Bunga mengeleng."Ada apa awak ajak saya datang sini??"tanya Umar.

"Kenapa tak boleh??Kalau awak tak suka dating dekat sini,saya rasa nak tarik balik...."

"Okey,okey"tidak sempat Bunga menghabiskan ayatnya terus Umar mencelah."So,kita nak buat apa sekarang ni??"

"Tau takut,kita jogging tapi sebelum tu kita selfie dulu sempena first date kita"

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now