BAB 4

55 8 0
                                    

Bunga mengenakan tudung bawal hitam."Akak,bad pergi sekolah dulu."Badrul memasuki bilik tidur Bunga.

"Hmm.Bawak moto jangan rempit pulak."Pesan Bunga.Macam la Bunga tidak tahu perangai adiknya.Badrul tersengih.

"Ala,Bad dah besar lah akak"Bunga memandang sinis.

"Kalau excident,siapa susah??Akak jugak."Bad menggeleng.Itu jugak salah satu perangai kakaknya yang suka membebel.

"Bad pergi sekolah dulu,bye"Badrul melarikan diri

"Bad!!akak belum habis cakap lagi."Bunga menggeleng.Matanya melihat jam dinding yang tergantung di biliknya.Tangannya lantas mengambil tanda namanya.

ALYSA

Sebenarnya tanda namanya yang tertulis bunga hilang.Entah kemana dia cicirkan.Terpaksa lah dia menempah tanda namanya lain.

________________________

"Assalamualaikum"Umar menoleh.

"Waalaikumussalam,tahu pulak kau bagi salam."Atiq mengambil tempat duduknya sambil tersengih.

"Ye lah,kalau kau sakit jantung,aku kena bawak kau pergi hospital,lepas tu nanti bila kau dah sihat,aku nak tanya kau 'apa yang benda penting sangat kau nak jumpa aku',kau lupa.So aku bagi lah salam."Umar memandang sinis.Dia sudah masak dengan perangai rakannya.

"Kau tahu tak,pemilik gelang ni,bukan kerja kedai bunga,dan apa yang kau cakap hari tu semua tak betul."Marah Umar.

"Ala,jangan marah.Kau lah punya pasal,aku dah cakap kan yang aku tak reti bab bab nak cari orang ni."

"Pemilik gelang tu,nama dia Bunga"

"What!???Punya la kita penat cari dia dekat kedai bunga lah ,apa la,rupa-rupanya tulisan tu nama dia"Atiq terkejut."Tapi mana kau tahu itu nama dia??"tanya Atiq.

"Adik aku lah bagitahu.So,sekarang aku nak mintak tolong kau.Kongsikan internet kau and kau bukak ig cari nama bunga okey"

____________________________

"Bunga,sini jap"panggil Aqilah,rakan sekerjanya.Bunga menghampiri Aqilah."Aku nak ajak kau teman aku pergi kedai petang ni,aku nak beli gelang."

"Gelang??Kenapa??"Hairan Bunga.Tak pernah-pernah Aqilah mengajak pergi beli-belah.

"Sebenarnya,crush aku ada post dekat ig,gambar gelang dan dia tulis caption 'sesiapa yang mempunyai gelang ini adalah jodoh saya'"Bunga cuba melarikan diri.Matanya tertumpu pada dua orang pelanggan di kedai tersebut.

"Aku nak ambil order jap."Bunga terus berlari.Sebenarnya dia tidak berapa suka sangat dengan Aqilah.Tak tahu kenapa.Mungkin sebab perangainya yang talam dua muka.

___________________________

"Erm,Nak order apa??"tanya Bunga.

"Bagi saya fresh oren,itu jer.Kau,bro??"Tanya Atiq kepada Umar yang leka bermain telefon.

"Sama"kata Umar tanpa memandang Bunga.Atiq leka melihat tanda nama Bunga.

Alysa

"Fresh oren,itu je??"Mereka berdua menggangguk.Tiba-tiba Umar teringat peristiwa semasa dia terlanggar seseorang di taman.Suara pelayan tadi sama dengan seseorang yang dia langgar.Umar menoleh untuk melihat pelayan tersebut namun kelibat pelayan itu hilang.

___________________________

"Aqilah,tolong hantar air ni jap.Meja no. 36"Aqilah yang dari tadi bermain telefon,menoleh.

"Ala,ni kan kerja kau"marah Aqilah.

"Ala,aku sakit perut ni.Tolong la kejap"Bunga merayu.Tiba tiba perutnya memulas.

"Ye la"

__________________________

"Selamat menjamu selera"kata Aqilah.Aqilah melihat Umar."OMG,Ni Umar kan.Umar Al Arif.Saya minat dekat awak"Aqilah teruja.Sebenarnya Umar ni,boleh di katakan instafamous.

"Ohh"Umar acuh tak acuh.Dia yakin ini bukan pelayan tadi kerana cara berbicara dan wajahnya lain.Umar masih mengingati wajah orang yang dia langgar.

"Boleh bergambar??"Umar hanya menggangguk.Benda ini paling dia benci.Dia tidak suka wanita mendekati dirinya kerana satu peristiwa.

_________________________

"Bunga,thank you sangat sangat."Bunga hairan.Apa yang aku buat sampai dia ucap terima kasih.Seingat aku,aku suruh dia hantar air dekat costemer jer.bisik hati Bunga.

"Kenapa??"

"Meja no.36 tadi tu,ada crush aku!!!!"Aqilah teruja.Bunga menggeleng.Apa jer lah Aqilah,janji kau bahagia.

My Sweet Heart(Complete)Where stories live. Discover now