Bunga meletakkan telefonnya di atas meja.Dia teringat perbualan dengan suaminya tadi.
Tak pe.Makin jauh makin sayang.Boleh la otp macam ni hari-hari.
Suara Umar terngiang-ngiang di telinga."Perasan"
Bunga turun ke ruang tamu.Dia melihat Umairah dan Puan Ummi Khadijah leka membelek album."Tengok apa tu??"
Umairah menoleh."Album lama.Akak mari la"Umairah menarik tangan Bunga.Bunga tersenyum melihat gambar-gambar lama.
"Gambar siapa ni??"Bunga menunjuk gambar seorang kanak-kanak lelaki.
"Itu la abang.Kalau Umai tengok gambar lama ni.Mesti dia perasan comel."Umairah membuat mata.Bunga ketawa.Ya,dia amat merindui usikan daripada Umar.
"Ehh,hari-hari minggu macam ni,apa kata kita keluar.Lagipun tak ada gangguan lelaki.Boleh shopping sampai malam"Puan Ummi Khadijah bersuara.
"Good idea.Jom bersiap"Umairah lantas berdiri dan berjalan menghampiri biliknya.
_____________________________
Setelah 3 jam membeli-belah,mereka menghampiri sebuah kedai makan yang berdekatan dengan Shopping Mall tersebut untuk mengisi perut mereka yang lapar.
Puan Ummi Khadijah mengeluh."Ramai jugak ye hari ni"
"Biasalah Umi,hari-hari minggu macam ni memang ramai,nak-nak lagi bila cuti sekolah.Time ni la diorang luangkan masa dengan anak-anak."
Semasa mereka leka berbual serta makan,Sara muncul."Mak ngah??"tegur Sara.
Puan Ummi Khadijah menoleh."Ehh,Sara,buat apa dekat sini??"Bunga terkejut.'Maksudnya diorang tak dak apa-apa hubungan lah.No.Aku kena tanya dia dulu,mana lah tau,Umar bohong aku ke??'bisik hati Bunga.
"Shopping.Umar mana??"tanya Sara.'Dia tak tahu??Betul la tu.Buat bazir air mata aku jer nangis seban diorang.Rupa-rupanya tak dak apa pun.'
"Kerja"selamba Umairah berbicara.
"Kerja??Hari-hari minggu ni??Kesian Umar.Sepatutnya spend time dengan family.Kalau Sara ada suami,Sara tak benarkan dia kerja waktu-waktu macam ni."
"Kalau macam tu,akak kahwin la.Tu pun kalau ada orang nak dekat akak yang cerewet ni"selamba Umairah.
"Tak pa lah.Mak ngah,Sara pergi dulu.Kirim salam sayang pada Umar ye"Sara tersenyum sinis sambil melihat Bunga.
_____________________________
Telefon pintar Bunga berdering."Hello,assalamualaikum"ceria Bunga.
"Waalaikumsalam,hai,ceria nampak"kata Umar sambil tersenyum.
"Ye lah,suami call bukan boyfriend.Hubby,honey nak mintak maaf.Honey ingatkan hubby tak pergi kerja,honey ingat hubby pergi menggatal dengan si Sara tu"
"Buat apa nak menggatal dengan dia.Baik hubby menggatal dengan honey."Umar mengangkat keningnya.
"Hubby,Sara kirim salam sayang pada hubby"kata Bunga sambil menjeling.
"Amboi,garang nye,honey jeles ye"
"Tak tapi ada la sikit.Ye la,suami kita bukan suami dia"marah Bunga.
"Honey,I love You"
"For??"
"Anything.Honey buat hubby tak sabar nak balik"
"Me too"
YOU ARE READING
My Sweet Heart(Complete)
RomancePertemuan demi pertemuan,terdetik sesuatu rasa di hati Umar.Perasaan yang sukar ia jangkakan.Hatinya juga mengatakan bahawa Bunga adalah jodohnya. Bunga,sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh jatuh cinta pada awak.Awak dah berjaya jatuhk...