SÜRTÜK - 1

14.9K 388 44
                                    

İstanbul'a tayinimiz çıkmıştı ve ben lise eğitimime burada devam edecektim. Evimiz daha düzene girmediği için etrafta koliler vardı ve o güzel makyaj aynamın önü bomboştu.İlk işim orayı doldurmak olacaktı heralde.
Annemin o güzel sesiyle kendime geldim.

" Ada okul var ve ilk günden geç kalmak istemezsin değil mi ? "

" Tamam hazırlanıyorum anne. "

Altıma siyah dizimin biraz üstünde siyah kot ,üzerime ise beyaz tişört giydim.Çok süslü görünmek istemiyordum ilk gün için gayet sade bir kombin yapmıştım.Saçlarım kumral ve düz olduğu için açık bıraktım.
Alt kata mutfağa gittim.Evimiz iki katlıydı ve uzun merdivenlerden inmek ölüm gibi geliyordu.

"Kahvaltı hazır Ada."

" Anne aç değilim ben çıkıyorum.Öptüm. "

" Ben bırakayım seni okula."

Gözlerimi devirerek elimi belime koydum.

" İstersen elimden tutarak götür olmaz mı ? "

" Neden olmasın ? "

Annem pis pis sırıtınca benimle dalga geçtiğini anladım ve evden çıktım.Okul çok yakın olduğu için yürüyerek ulaştım.Sınıfımı zor da olsa buldum.
' 11/D '
Sınıfa girmemle gözlerimin fal taşı gibi açılması bir oldu.

" Oha sınıftaki kızlar ne böyle "

Hiç bozuntuya vermeden en arkadaki boş sıraya oturdum.
Tüm kızlar anlamsızca bana bakıyordu.Sınıfa giren öğretmenle herkesin dikkati oraya yönelmişti.

"Hello everybody "

Ingilizce öğretmeni olduğunu anladığım kadın yoklama almaya başladı.Herkesin adını teker teker söyledi ve sıra bana geldi.

" Ada Demir "

" Burda "

" Sen yenisin galiba. "

" Evet. "

dedim gülümseyerek.O da bana gülümsedi.Sevdim bu kadını.Yoklamaya devam etti.

" Çağlar soysal "

" -- "

" Her zaman ki gibi yok galiba "

O anda kapıyı hızla açıp içeri geçen kişiye baktı tüm sınıf.
Elinde sigara vardı ve herkes bunu doğal karşılıyordu.Oysa ki benim geldiğim okulda sigara gizlice tuvalette veya arka bahçede içilirdi.Yakalanırsan da vay haline!

"Çağlar"

Birkaç kızın dediğini duydum.Anladım ki şu Çağlar Soysal yanıma oturan çocukmuş.duur biir nee?? Yanıma oturdu ohaa..

" Yanıma oturman için kim izin verdi sana ha ? "

Dedim bir anda.

" Sana sormalı.burası benim yerim. "

Dedi.o anda hocanın ;

"sessiz olun "

demesiyle önüme döndüm.Telefonumun mesaj sesiyle irkildim ve hemen gelen mesaja baktım.
Bu benim en sevdiğim arkadaşım Cerendendi.

" Adacım,okulda ilk günün nasıl? "

"İdare eder Cerencim, buluştuğumuzda daha detaylı anlatırım.ha bu arada şu an yanımda bildiğin meteor oturuyor ."

yanımdan kıkırdama sesi geldi.Utana sıkıla başımı hafifçe çevirip baktığımda Çağlar telefonuma bakıp gülüyodu.Nasıl görebilir ki mesajı? O an utancımdan kıpkırmızı oldum.

Zil çalar çalmaz sıradan hızla kalkıp sınıftan çıktım.Lavaboyu zorda olsa buldum.Elimi yüzümü yıkıyordum ki biri arkadan sırtıma dokundu.
Arkamı  döndüğümde şu bizim sınıftaki sürtüklerin başı olduğunu anladım.

" Bir sorun mu var ? "

Sorduğum soruyla o filli boyayla boyadığı dudaklarını genişletti.

" Evet,Çağların peşini bırakacaksın.Duydun mu beni ? "

"Kim kimin peşinde be ? "

Daha kimseyi tanımıyordum Çağlarla da yalnızca yan yana oturmuştuk. Nasıl böyle düşünüp benimle bu şekilde konuşma cesaretini gösterebiliyordu bu kız?

" Anlamadın galiba .Çağ-la-rın-pe-şi-ni-bı-rak.. "

diye heceledi ve beni yitti.O an gözüme bir perde inmişti sanki. Sinirle kızın kolundan tutup tuvaletten çıkardım.Tam saçından tutmuştum ve insanların bize bakmasını, ilk günden kavgacı biri olarak görünmemi umursamayarak vuracaktım ki Çağların beni kolumdan tutup sürüklemesiyle kendime geldim.

" Bırak kolumu ne yaptığını sanıyorsun sen,acıyor bırak dedim "

En üst kata kadar çıktık.Kimse yoktu.Beni spor odasına geçirdi ve kapıyı kilitledi.

" Amacın ne senin,ne yapıyosun? "

" O kızla neden kavga ettin? "

" Senden uzak durmamı istedi.Sanki yakınım. "

"Değil misin? "

Dedi ve yaklaştı.Nefesini hissedebiliyordum.

" Hayırdır bana aşık mı oldun küçük kız.Gözlerini kaçırman,kalbinin atma hızı,sesinin titremesi. "

Bu okulda düzgün insan yoktu sanırım. Herkes kendi hayal dünyasında mu yaşıyor nereden uyduruyorlar böyle şeyleri anlamıyordum.Çizgi filmin içine mi düştüm acaba rüya mı tüm bu olanlar mantıklı açıklaması ne?

"  Nerden çıkarıyosun? Eğer mesajdan dolayıysa havaya girme öylesine atmıştım."

Dediğimi pek umursamışa benzemiyordu. Gözleriyle beni süzdükten sonra umursamazca konuşmaya devam etti.

" İddiaya var mısın o zaman "

" Ne iddiası ? "

" eğer bir hafta içinde bana aşık olduğunu söylersen ben söylemezsen sen kazanırsın.Var mısın ? "

Çok saçma durduk yere neden iddiaya gireyim ki? Hayır bir de aşık aşık mı baktım birine bir şey mi söyledim Bu okuldaki mahlukatlar nerden uyduruyorlar bunları anlamıyorum. Bir de özgüvene bakar mısın iddia ? Yüzde bir şansı bile yok gireceğim.

"Peki o halde Varım. "

ÇAĞLAR'IN AĞZINDAN

Ada güzel bir kız ve anladığım kadarıyla okuldaki o sürtüklerden değil.Çünkü kimse bana karşı koyamaz.Diğerleri benimle göz göze gelmek için bile aptalca hareketler sergileyip dikkat çekmeye çalışırken o kaçmaya çalışıyordu.Her neyse ben önde o arkada merdivenlerden iniyorduk.sanırım ders zili çalmış.çünkü kimse yoktu.Sanki onu kovalıyormuşum gibi hızlı hızlı iniyordu merdivenleri. Tedirgin olduğu her halinden belliydi.O sırada Ada'nın ayağı takıldı ve ayağını burktu.

ADA'NIN AĞZINDAN

İnanamıyorum ya.Ben ayağıma basamıyorum o karşımda sırıtıyor Sinirli sinirli ona bakarken en az Çağlar kadar yakışıklı biri seslendi .

" Yardım etmemi ister misiniz? "

hemen Çağlar atladı.

" Gerek yok Kaan.Ben hallederim."

Pardon ama sen neyi hallediyorsun? Zaten sabahtan beri saçma sapan şeyler yaşıyorum bir de halledecekmiş.Hafifçe doğrulmaya çalışıyordum ki aklıma iddia geldi.Kesinlikle benim kazanmam lazımdı.Bu yüzden hafifçe gülümseyerek adının Kaan olduğunu öğrendiğim kişiye baktım.

" Çok teşekkürler Kaancım,eğer yardım edersen memnun olurum. "

Verdiğim cevapla Çağlara baktı. Memnun olmuşa benziyordu.Sanırım ikisinin arasında bir olay var birbirlerine düşmanca bakmalarına pek anlam veremedim.
Kaan beni yavaşça kucağına aldı. Çağların yüzündeki ifadeyi görebiliyordum.Kıskanmış mıydı o ?

TATLI BELAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin