"AYAH saya seorang inspektor. Arwah ada handle satu kes tentang gengster. Kumpulan gengster ni macam biasalah. Drugs. Woman. Weapons. That's what they do. Dan mereka ni macam, kau berjaya dalam tiga perniagaan ini, kau untung, kau kaya, kau boleh beli semuanya termasulah harga sebuah kemanusiaan dan penghormatan. That's it."
Tunku Niel masih tenang mendengar cerita Qhaiyra.
"Arwah cerita semuanya pada saya. Semuanya tentang kumpulan gengster tu. Sebab papa stress. Papa gementar. Papa takut nak hadap sorang-sorang. So he shared with me. Papa ada beri saya satu pendrive. Walaupun bukan pendrive original yang ada pada ayah, tapi dalam tu ada full evidence of shits about that gengster. And ask me to take a good care of it. Pada masa tu, saya takut sangat. I'm afraid of losing him."
"Malam tu papa saya serang hendap markas utama gengster tu. Dia hampir berjaya. But he tried to save his friend. And he can't make it. And yes. I do lose him. Forever." Qhaiyra berdehem. Meneutralkan suaranya yang bertukar serak tiba-tiba. Rasa sebak.
"Jasonn. He killed him." Qhaiyra menggenggam tangannya sendiri. Mencari kekuatan.
"And then he appeared in front of me. Pretending that he liked me. Trying to be friend with me. Just because he knew that damn pendrive is with me."
"But the very worst thing is, i trust him. I fell for him. I fell for his words. I tried to love him. And yes. I do open my heart for him."
Tunku Niel menggenggam penumbuk mendengarnya.
That bastard...
"Tak lama selepas tu, saya dapat tahu dia Jasonn Chou. Saya sendiri yang dengar perbualan dia dengan Jackson Chou. His father. I felt so stupid. I felt so useless. That's why i decided to further studies here. In Italy. So that i can live in peace even for awhile. Jauh dari keluarga. Dari nenek. So that, that rascal wouldn't hurt my family." Qhaiyra tersenyum pedih seraya menyeka airmata yang jatuh ke pipinya.
"Saya rasa bodoh sangat, Niel. Saya terlalu percayakan orang. Betul kata papa. Sometimes, people are not who they say they were.." Qhaiyra menahan airmata yang mula bertakung.
"After i fly to further my studies, nenek telefon. Dia kata yang abang saya kena tikam. Right after i found out that Jasonn is from Chou family. Jasonn came. Dia pecah masuk rumah dan dia tikam abang." Qhaiyra angkat wajah. Memandang riak tegang Tunku Niel. Rahang lelaki itu bergerak-gerak.
"Sebab tu saya tak nak balik Malaysia. Saya takut sangat. Saya takut kalau-kalau keluarga saya terluka disebabkan saya lagi." Qhaiyra mendongakkan wajah. Bibirnya ketawa kecil. Tangan mengipas mata.
Dear tears. Don't fall please. This is not the right time.
"I hate violence. Gengsters. Mafia. Everything." Qhaiyra menyeka airmata yang jatuh jua ke pipi.
Tunku Niel terkedu. Tubuhnya mengeras. Airliur ditelan berkali-kali apabila mendengar kata-kata Qhaiyra.
"I hate violence. Gengsters. Mafia. Everything."
Bagai ada seseorang merentap jantungnya. Terngiang-ngiang bicara itu di kotak memori.
"Niel..."
Tunku Niel angkat muka. Dadanya rasa sakit melihat wajah sayu itu memandangnya dengan mata yang berkaca.
"Saya boleh percayakan awak kan?"
Diam.
Tunku Niel menyelam jauh ke dalam anak mata Qhaiyra. Anak mata itu memandangnya dengan penuh harapan. Tunku Niel mengeluh sebelum menarik senyum nipis.
YOU ARE READING
✓ TUNKU NIEL NATHANIEL
Aléatoire# 2nd UNDER HE SERIES: •Tunku Niel Nathaniel 🎭 ~Under His Mysterious Spell~ Dalam perjalanan mencari seorang wanita bernama Helenna Mia De'Angelo, TUNKU NIEL NATHANIEL berjumpa pula dengan gadis cantik kelahiran Malaysia, QHAIYRA ARALYN. Jatuh cint...