🎭 •BAB 30•

56.7K 3.4K 246
                                    

TUNKU NIEL senyum melihat wajah tenang isterinya yang masih dalam lena. Tenang.

Perlahan-lahan Tunku Niel mengelus lembut rerambut isterinya. Penuh kasih sayang. Ubun-ubun Qhaiyra dielus lembut.

"Tahniah tuan. Isteri tuan hamil..."

Alhamdulillah. Syukur ya Allah! Terima kasihh tuhan.

Tak sangka Qhaiyra Aralyn sedang mengandung. Membawa zuriatnya. Allah! Bahagia tidak terhingga.

Hmm. Padanlah sejak dua menjak ni pelik semacam je perangai.

Nasib abang sayang Qhaiyra tauu.

"Qhaiyra?" Tunku Niel yang sedang menggenggam jemari runcing Qhaiyra terus memandang wajah isterinya apabila jemari runcing itu bergerak sendiri.

"Abang?" Terkenyit-kenyit mata Qhaiyra memandang sekeliling yang terasa begitu asing di matanya.

"Qhaiyra pengsan ke?" Bingung wanita itu memandang wajah bercahaya Tunku Niel. Ceria je.

Tunku Niel mengangguk dengan senyuman di bibir.

"Ouh. But why so sudden? Nak kata Qhaiyra tak makan, tapi Qhaiyra dah sarapan. Nak kata tidur tak cukup? Macam tak sesuai..." Ya. Sebab sejak dua menjak ni dia kaki tidur. Benda favourite yang dia suka buat. Penat? Mungkin penat kut sebab sibuk dengan kerja.

"It is normal for dear mom-to-be. Lagi-lagi kandungan masih pada trimester pertama. Masih awal. Biasa lah tu." Tunku Niel senyum senget.

"Hmm. Okey. That's normal." Qhaiyra memejam mata yang mula merasa berat.

"Yeah that's normal for a pregnant woman."

Qhaiyra mengangguk setuju.

"Total true." Kemudian Qhaiyra terdiam sendiri. Matanya membulat memandang Tunku Niel yang tersengih lebar itu.

Eh?

"Maksud abang?"

Tunku Niel angkat bahu.

"Cer teka." Tunku Niel duduk di birai katil. Tangannya turun mengusap perut kempis itu. Lembut.

Qhaiyra terkebil-kebil memandang Tunku Niel. Matanya turun memandang tangan Tunku Niel hangat mengusap perutnya.

I'm...

"Qhaiyra pre... pregnant?" Qhaiyra memandang Tunku Niel.

Tunku Niel ketawa kecil melihat wajah Qhaiyra. Comel!

"Yes sayang. Qhaiyra mengandung."

Qhaiyra terus menutup mulut yang ternganga luas.

"Serius?"

"Yup. Serius tak tipu." Tunku Niel tunduk mencium lembut pucuk hidung Qhaiyra.

Qhaiyra terus tersenyum lebar. Tanpa sedar airmata mengalir.

"Tak sangka. Patutlah Qhaiyra gedik sejak dua menjak ni ya abang?" Qhaiyra menumbuk manja rusuk Tunku Niel. Pecah gelak lelaki itu.

"Tau pun. Tapi gedik yang abang suka." Bisik Tunku Niel sebelum mencapai tangan Qhaiyra dan mencium perlahan kekura tangan lembut itu. Lama.

Qhaiyra terus mengesat airmata yang jatuh ke sisi. Kemudian matanya membulat apabila teringatkan sesuatu.

"Qhaiyra pengsan kat office kan?" Tunku Niel mengangguk perlahan. Leka tangannya mengelus rambut Qhaiyra.

"Apa yang jadi lepas tu?"

"I came to you." Balas Tunku Niel tenang. Tahu apa yang ada di fikiran Qhaiyra.

✓ TUNKU NIEL NATHANIELWhere stories live. Discover now