*14 juli een dag later......*
Tien over half zeven, dus het is tijd om te gaan. Met zijn vijven stappen we in en dan rijdt Louis de garage uit. Mijn elektrische en basgitaar zijn al op school, want ik ben te lui om ze nu mee te nemen. Natuurlijk ben ik benieuwd wat Levy in gedachte heeft om me aan te doen. Voor hem ben ik niet bang, want hij slaat eigenlijk als een meisje. Maar Levy is als mijn grote broer en ik wil ook geen ruzie met hem. Op school aangekomen stappen we uit en lopen we rustig naar binnen. Meteen als we binnenkomen zie ik Niek, Stefan, Julie, Rose, Jørn, Jake en Stan al staan. 'Pap ik ben even naar hun toe.' Zeg ik tegen de jongens terwijl ik naar het groepje wijs. 'Is goed lieverd, wij gaan alvast naar binnen.' Zegt Niall. Ik steek mijn duim op en dan zie ik ze verdwijnen door de klapdeuren van de aula. Zelf loop ik naar mijn vriendengroep toe en geef iedereen een knuffel. Van Noah en Levy is nog geen spoor. 'Oké en wat zijn jullie aan het doen?' Vraag ik oprecht geïnteresseerd. 'Aan het wachten tot die twee sukkels komen en dan kunnen we even wat tegen ze zeggen, want echt WTF denken zij wel niet.' Mompelt Jørn boos. Eindelijk komen ze binnenlopen. Ze zeggen wat tegen hun ouders en die lopen dan door naar de gymzaal, terwijl zijzelf onze kant oplopen. 'Dit gaat nog leuk worden.' Zegt Julie zachtjes tegen mij. Eenmaal als ze bij ons staan zegt Noah:' oh hier zijn jullie. We waren al opzoek.' 'Dat geloofd niemand als je net binnen komt lopen Noah.' Zegt Jørn. 'Oh God, ze denken het weer beter te weten hoor.' Zucht Levy. 'Oh houd je bek man.' Mompel ik boos. 'Wat zei je Elize?' Dreigend komt hij voor me staan en ik ben totaal niet onder de indruk. 'Ik zei dat je je bek moest houden Levy, want jij bent hier degene die stoer doet.' Misschien had ik dat niet moeten zeggen, want ik krijg vol een stoot op mijn kaak. Wow hij slaat toch niet helemaal als de meeste meisjes. Even sta ik verbluft te kijken en dan geef ik hem vol een stoot terug op zijn kaak. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat Stefan Noah een volle klap op zijn oog geeft en dat Noah hem vol op zijn kaak terugslaat. Opeens springen Julie en Rose tussen de beide gevechten en iedereen houdt op met slaan. Het is meteen stil. 'En verdomme kap nou eens met dat stomme vechten van jullie. Kijk wat je de andere hebt aangedaan.' Roepen ze boos. Ik bekijk Levy goed en zie dat zijn kaak blauw aan het worden is. Waarschijnlijk zie ik er niet beter uit. Zoals ik al zei: met Levy wil ik geen ruzie. Hij is eigenlijk als een soort ouder broer voor me, ondanks dat hij maar drie maanden ouder is. 'Godver sorry Eliess. Ik-ik weet niet wat me bezielde.' Nadat hij dat heeft gezegd slaat hij zijn armen om me heen. 'Het is al goed Levy. Ik snap dat deze ruzie voor jou ook moeilijk is.' Mompel ik in zijn nek. We knuffelen even en dan laten we los. Noah en Stefan kijken elkaar nog steeds boos aan. 'Hoe zie ik eruit?' Vraag ik verslagen aan Levy. 'kaak wordt blauw. Bij mij hetzelfde zeker?' Ik knik. Hoe moet ik me nou weer aan de jongens vertonen?! 'Oké we gaan, want het is bijna zeven uur.' Mompelt Stan. Hij, Jake en Levy lopen naar de gymzaal, terwijl Julie, Rose, Jørn en Niek de aula inlopen. Stefan en Noah staren elkaar nog steeds boos aan. 'Steef kom je? Verspil je tijd toch niet aan deze jongen.' Hij knikt en draait zich naar mij om. 'Ik weet niet wat voor onzin jij allemaal tegen Levy hebt verteld, dat we daarom nu hebben gevochten. Maar ik weet wel dat wij nog niet klaar zijn met dit gesprek Davies.' Dat is het laatste wat ik tegen hem zeg, voordat we ons naar de aula omdraaien. Stefan houdt zijn kaak vast en ik doe hetzelfde, want hij bonkt hevig. Als we binnenkomen staan de stoelen met hun rug naar ons toe, want het podium is die kant op. We kijken zoekend om ons heen, maar nergens zie ik een spoor van onze ouders en die van Niek en al helemaal geen spoor van Niek zelf. Dan wijst Stefan een kant op en inderdaad daar staat Niek te zwaaien. We zitten ergens in het midden aan de zijkant. We gaan zitten en gelukkig hebben ze onze blauwe kaken nog niet opgemerkt. 'WTF jullie kaken zijn helemaal blauw?!' Fluistert Niek iets te hard. 'Stil gek.' Sissen we, maar het is al te laat. Nick, Diana en de jongens kijken ons geschrokken aan. 'Hoe is dit nou weer gebeurd?!' Roept Diana uit. 'Mam het was maar een gevecht.' Mompelt Stefan. Ja dat is dus totaal niet slim om tegen je ouders te zeggen. 'Jij ook gevochten?' Vraagt Liam. Zachtjes knik ik. Nick kijkt ons niet zo blij aan, net zoals de rest trouwens. Hij zegt:' met hebben jullie gevochten en graag meteen de waarheid?!' 'Noah.' Zegt Stefan. 'Levy.' Murmel ik erachteraan. Ze geven elkaar blikken die niet veel goeds betekenen, maar als ze dan bijna antwoord willen geven, is Giesberts ze voor. De eerste keer in mijn hele leven dat ik blij ben met zijn aanwezigheid, 'Goedenavond dames en heren en de leerlingen uit 5AE. Zoals u weet gaan de leerlingen vandaag in groepjes van twee, drie of vier optreden met een nummer. Laten we dus snel beginnen met het eerste groepje. Deze bestaat uit drie leerlingen. Twee jongens en een meisje. Geef ze een groot applaus hier zijn Niek, Stefan en Elize.' Iedereen applaudisseert en wij lopen met zijn drieën naar het podium toe. Mijn gitaren had ik al zien staan. 'Oké ik bel Luke op, zorgen jullie er dan voor dat jullie klaar zijn om te zingen?' We knikken. 'Wacht, kunnen jullie wel zingen met een blauwe opgezwollen kaak?' Hij kijkt ons bezorgt aan terwijl Stefan antwoord:' mijn mond een klein stukje opendoen, doet al verdomt veel pijn. We hebben geen andere keus toch dan doorgaan?' Ik knik als teken dat ik hetzelfde voel en denk. Niek is al snel zachtjes met de boys van 5sos aan de telefoon, terwijl ik mijn elektrische gitaar en Stefan mijn basgitaar om doet. Snel zwaaien we nog even naar de camera, voordat Niek zijn telefoon ergens uit beeld zet. Niek gaat achter het drumstel zitten en zet zijn microfoonstandaard op de goede hoogte. Echt hij kan zo goed drummen. Stefan en ik zetten hem ook goed en dan vraagt Giesberts:' vertel even in het kort wie jullie zijn en welk nummer jullie gaan doen.' 'Ik ben Niek, dit is Elize en dit is Stefan, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al. Wij zijn geen band, maar spelen wel graag samen muziek als een band. Samen gaan we She's Kinda Hot doen van de band 5 Seconds of Summer.' Eindigt Niek zijn verhaal. Ik begin de intro te spelen en dan begint Stefan het eerste couplet te zingen. Zijn gezicht staat pijnlijk en ik heb het met hem te doen. Daarna moet ik en vervolgens zingen we het couplet voor het refrein samen. Dan komt het refrein die we met zijn drieën zingen.
JE LEEST
One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit
FanfictionElize Payne, de zestienjarige dochter van One Direction, is op twaalfeneenhalfjarige leeftijd geadopteerd door Liam Payne, Niall Horan, Louis Tomlinson en Harry Styles. Sinds anderhalf jaar zit ze zelf ook in de band, samen met haar vier vaders. Ook...