Hoofdstuk 57

152 5 0
                                    

*ongeveer twee weken later donderdag 25 september.....*
Alleen nog morgen en dan zijn we klaar met het opnemen van het album. We hoeven nog maar de helft van het laatste nummer, dus morgen zijn we binnen een uurtje klaar als het goed is. 9 oktober moeten we in groepjes optreden en dat is dus al over twee weken. De training gaat dan ook niet door, maar vanavond gaan we wel trainen. Niek, Stefan en ik zijn ook al lekker aan het repeteren voor ons optreden, terwijl we ook druk met de geheime kamer en met school bezig zijn. Daniël is weer begonnen met zijn pesterijen en we hebben hem al vier keer betrapt. Vandaag tijdens het 4e uur (tussen uur) en de grote pauze (die er meteen na komt) gaan we opzoek naar de sleutel op de B-verdieping, want we hebben een vermoeden waar de sleutel ligt. De plattegrond hebben we al goed bestudeerd en het blijkt dus dat de geheime kamer in de gymvleugel ligt, maar ons lijkt het niet logisch dat die in een gymzaal is, dus daar moeten we ook nog goed gaan zoeken. Nu zitten we in het 3e uur en die is gelukkig bijna afgelopen. We zien Daniël langslopen en hij kijkt ons met een valse grijns aan. Stefan playbackt:' die gaan we zo achterna.' Wij knikken en dan gaat de bel. Snel staan we op en ruimen we onze spullen op. Meneer klomp zeggen we gauw gedag en dan rennen we achter Daniël aan. In een hele rustige gang staat hij met Isabel. 'Laat haar gaan Daniël.' Roept Stefan. 'Waarom zou ik, ik doe toch niets?' Zegt hij terug. Isabel probeert los te komen, maar Daniël geeft haar een klap in haar gezicht. 'Dat doe je niet nog een keer.' Snauw ik naar hem. Lachend doet hij het nog een keer en dan lopen we naar hem toe. Stefan en ik zorgen ervoor dat Isabel loskomt, terwijl Niek hem wat klappen geeft. Als hij klaar is snauw ik nog naar hem:' als je nog één keer aan Isabel of iemand anders komt en wij merken het gaan we naar de directeur en heb je niet meer zo'n smerige glimlach rond je smoel.' Daarna lopen we weg met Isabel. 'Waar moet je heen?' Vraagt Steef lief. 'A31, ik heb Giesberts.' Zegt ze. 'Leuk zeg.' Mompel ik sarcastisch, waardoor ze moet lachen. 'Welke klas zit jij nou?' Vraagt Niek. '4AH.' Antwoord ze. Voor het lokaal staan vier vriendinnen van haar te wachten. Ze geven elkaar een knuffel en dan geeft ze ons nog een knuffel. 'Bedankt voor daarnet.' Zegt ze. 'Geen dank hoor, maar wij moeten even wat gaan doen. Doei doei.' Zeg ik. Niek, Stefan en ik lopen de trap op naar de B-verdieping. We hebben een gesprek van Giesberts, Schenk en Bosselaar afgeluisterd en nu weten we dus dat ze volgende week woensdag naar de geheime kamer gaan na school. Voor ons dus de gelegenheid om de sleutel te vinden en die te laten kopiëren en hem dan voor het weekend terugleggen. 'Welk lokaal denken we nou?' Vraagt Niek. 'B8, want die is sinds het begin van het schooljaar elke dag leeg en vorige jaar hebben Giesberts, Schenk en Bosselaar er alle drie een paar keer lesgegeven.' Antwoord Stefan. 'Laten we naar Klomp gaan en vragen of we zijn pasje weer mogen.' Stel ik voor. Ze gaan er mee akkoord en we lopen weer naar B30 toe. Niek klopt op de deur en dan lopen we naar binnen. 6AD zit er en Noah, Levy, Stan en Jake kijken ons vragend aan. Noah wenkt me en ik loop naar hem toe, terwijl Niek en Stefan het aan Klomp gaan vragen. 'Wat doen jullie hier babe?' Vraagt Noah. 'Oh we hebben een tussenuur en we willen in een leeg lokaal effe ergens aan werken, maar we hebben geen pasje.' Antwoord ik. Zonder wat te zeggen, drukt hij zijn lippen op die van mij en ik ga mee in de zoen. 'Kom je zaterdag om elf uur naar onze wedstrijd kijken, want we spelen thuis?' Vraagt Noah lief als we klaar zijn met onze zoen. 'Ja denk het wel, heb alleen wel om drie uur rijles.' Antwoord ik. 'Oh, dan zijn wij al klaar.' Reageert hij terug. 'Ik zal Rose en Julie ook wel vragen.' Zeg ik. 'Ik vind het echt leuk dat je komt kijken lieverd en het zou leuk zijn als zij ook komen.' Niek en Stefan wenken me en dan zeg ik Levy, Stan en Jake gedag en geef ik Noah nog een kus. 'Tot de pauze.' Zeg ik en dan loop ik het lokaal uit.

Bij B8 aangekomen, is het zoals gewoonlijk donker om te zien. Niek opent het lokaal en dan lopen we naar binnen. We doorzoeken alles, maar er is geen sleutel te bekennen. 'Laten we dan maar deze kast openmaken met het pasje.' Zegt Stefan. We knikken en dan houdt Niek het pasje ervoor. Ik draai het slot open en doe dan het deurtje open. En wat ligt er: een doosje met een slot. 'Hier zal het vast inzitten, maar hoe gaan we dit open krijgen?' Mompelt Niek vragend. Ik zie een paperclip en buig hem uit tot een rechte lijn. Na een paar min in het slot te hebben gewroet, springt het slot open. Er komt een glimmende zilveren sleutel tevoorschijn en Niek pakt hem eruit. 'We moeten die nu naar de schoenmaker brengen, want die kunnen er binnen tien minuten één bijmaken.' Zegt Stefan. We knikken en doen dan alles (behalve de sleutel) terug in de kast. Het 4e uur eindigt over 40 min, dus we nemen Klomp zijn pasje mee. Zonder onze jassen rennen we naar onze fietsen en fietsen we naar het winkelcentrum in de buurt. Binnen 5 min zijn we er en zetten we onze fietsen op slot. Snel lopen we naar de schoenmaker en leggen daar uit wat er moet gebeuren. Na 10 min hebben we een extra sleutel. We betalen en lopen dan snel weer naar onze fietsen. Op school gaan we weer naar B8 en leggen we de originele sleutel weer terug in het doosje en sluiten we het slot ook weer, dan doen we de kast op slot en sluiten we het lokaal af. Het pasje geven we af bij meneer Klomp en dan lopen we naar de aula en gaan we bij Jørn, Julie en Rose zitten. Deel één van de drie is geslaagd van ons plan. Nu nog de tweede sleutel vinden en dan de laatste stap: de geheime kamer zelf vinden.

*in de avond om kwart voor zeven....*
Met Niek, Jørn, Levy, Stan en Jake staan we te wachten op Noah en Stefan, zodat we naar de club kunnen fietsen. Al snel zijn ze er en fietsen we met zijn achten richting de voetbalvelden. We hebben training van zeven uur tot half negen, waarvan we het eerste uur oefeningen doen en het laatste half uur partijen. Bij V.V. London aangekomen, parkeren we onze fietsen en lopen we naar onze kleedkamer. Ik heb mijn trainingspak van het Emmauscollege aan met daaronder mijn voetbalsokken en scheenbeschermers. De trainingstrui is oranje, de broek is donkerblauw en de sokken zijn donkerblauw. Het thuistenue is dan ook een oranje shirt, een donkerblauw broekje en oranje met donkerblauw gestreepte sokken. Het uittenue is een gestreept zwart met donkerpaars shirt, zwart broekje en zwart met donkerpaars gestreepte sokken. Mijn paars-oranje Nike voetbalschoenen heb ik in mijn tas. In de kleedkamer doe ik mijn jas uit en hang ik daar op. Mijn schoenen pak ik uit de tas en die houd ik in mijn handen, want we rennen altijd eerst drie rondjes om het veld (op de stenen) en ik ga mijn noppen daar niet mee verkloten. Iedereen wacht in de kleedkamer op elkaar en dan lopen we met heel het team naar het hoofdveld, waar Pete al dingen aan het klaarzetten is. 'Zet je schoenen daar maar neer en begin aan drie rondjes om het veld.' Zegt hij. Iedereen knikt en doet wat Pete zegt. Na 10 min zijn we klaar en verwisselt iedereen zijn normale schoenen voor zijn of haar voetbalschoenen. Vervolgens beginnen we met de oefeningen. Na ongeveer een uurtje zijn we daarmee klaar en begint Pete ons in twee teams van acht te verdelen voor het partijtje. Het is: Milan, Bo, Stan, Niek, Oliver, Jake, Jess en Levy tegen Charlie, Fred, Ethan, Jørn, Liz, Noah, Stefan en ik. Pete zegt dat we het over een heel veld gaan doen, om te kijken hoe onze conditie is. Als hij fluit begint het spel. Al gauw staan we 1-0 achter door een doelpunt van Jess. Even na het doelpunt krijg ik de bal en begin ik er een beetje mee te lopen. Ik geef hem af bij Liz en dan ren ik door naar de helft van het andere team. De bal gaat van Liz naar Jørn die hem naar Stefan passt en die geeft hem aan Ethan, die net over de middenlijn staat. Om het spel te openen, geeft hij een lange bal op mij die precies op maat is. De enige die ik nog moet passeren om voor te kunnen geven, is Niek. Als ik dichtbij hem sta, lach ik even en dan ga ik hem voorbij met de Zidane draai. Heel even is hij van de kaart, maar al snel staat hij weer voor me neus. Hij doet zijn rechterbeen omhoog, om zo een hoge voorzet te voorkomen en dat geeft mij de gelegenheid om hem hard en snel over de grond voor te zetten naar Noah bij de eerste paal. De voorzet is zo hard, dat Stan hem niet kan tegenhouden en Noah hem keihard in de kruising schiet, waardoor Milan er niet bij kan. Noah rent naar me toe en geeft me een kus. 'Wat een actie lieverd.' Niek komt ook naar me toe een geeft me een high-five. Hij zegt niets, maar aan zijn lachende blik zie ik dat hij het alleen maar leuk vindt. Het partijtje eindigt uiteindelijk in 5-5 en dan zijn we klaar met de training. Morgen moeten we nog één laatste keer naar de studio en dan zijn we klaar met opnemen voor dit album.

OMG, zo erg bedankt voor de 0,7K. Ik weet niet hoe ik jullie kan bedanken, maar we gaan zo snel naar de 1K❤️❤️. Sorry dat ik zaterdag niets geüpload, maar overmorgen begint mijn toetsweek, dus ik heb geleerd in het weekend en was het een beetje vergeten😬. Maar het gaat allemaal goed komen en volgende week dinsdag is de TW alweer afgelopen gelukkig.

Xx deslimmenerd ❤️❤️

One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu