Hoofdstuk 46

153 7 0
                                    

*maandag een dag later 01 augustus, Stefan zijn verjaardag....*
Stefan is vandaag jarig en vanavond geeft hij voor zijn vrienden een feest. Het is een zwemparty in zijn achtertuin en ik ben dus ook uitgenodigd. Ook zijn Julie, Rose, Noah, Jørn, Levy, Stan, Jake, James, Nicolai, Jesse, Max, Hugo, Tygo, Quinn, Jason, Lauren, Mila, Emma en natuurlijk Niek uitgenodigd. Er is in London een club voor 16 t/m 18 jarige waar Niek, Stefan en ik sinds dat we 16 zijn graag heen gaan en daar hebben we Emma, Mila en Lauren ontmoet en zo is er een vriendschap ontstaan. Ze kunnen het ook goed met onze vrienden vinden, dus we nodigen ze ook voor feestjes en zo uit. Ook zijn ze al een paar keer bij ons alle drie thuis geweest, dus ze hebben de jongens al ontmoet en doen gelukkig gewoon heel normaal tegen ze. Het feest begint om acht uur en nu is het elf uur s' ochtends. Zelf lig ik nog in mijn bed en nu is het toch tijd om eruit te komen. In mijn slaapshirt, met daaronder mijn ondergoed, loop ik de trap af en loop ik de woonkamer binnen. Daar tref ik vier jongens in alleen hun boxer aan de eettafel aan. De eerste paar weken, nadat ik was geadopteerd door hun, was het best wennen om elke ochtend wakker te worden met vier jongens in alleen hun boxer. Maar nu ben ik het gewend, want het is al bijna vijf jaar zo. Op 14 februari is het precies vijf jaar geleden dat ik ben geadopteerd. 'Hoi honey.' Begroeten ze me alle vier. 'Hoi hoi.' Antwoord ik terug. Rustig loop ik naar de keuken en daar maak ik twee boterhammen. Normaal eet ik er in de ochtend één, maar nu heb ik best wel trek. Vervolgens loop ik weer terug naar de eettafel en ga ik naast Louis zitten. 'Heb je honger?' Vraagt Niall lachend als ik mijn eerste boterham al bijna naar binnen heb gewerkt. 'Ja wat denk jij, ik ben zwanger ik eet voor twee.' Zeg ik en dan beginnen we allemaal te lachen. Liam zegt:' ik ben nog steeds niet helemaal bijgekomen van jou grap van gisteren.' De andere knikken ook en ik kom oprecht niet meer bij van het lachen. Zuchtend kijken ze me aan als ik op de grond lig, omdat ik zo hard moet lachen door hun gezichten. Gelukkig zijn ze het van me gewend dat dit gebeurd, dus zo raar is het ook weer niet.

Een aantal uren later zitten we met zijn vijven in de studio. We zijn bezig met het laatste nummer van het album: Why Don't We Go There. Het refrein is al af en nu alleen nog de andere stukken en de muziek en dan is het album klaar om op te gaan nemen. Het is nu ondertussen twee uur 's middags en dat betekent dat we nog ruim de tijd hebben om wat verder te schrijven. Over 15 dagen hoeven we de nummers pas in te leveren en dan gaan we 26 augustus beginnen met het eerste nummer op te nemen. Dat is Kiss You geworden, want dat is het eerste nummer van het album dat we gaan uitbrengen op spotify en met een videoclip op YouTube. Op 14 september komt hij uit en de videoclip rond 17 september. Moments, het album met de rest van de nummers, komt op 14 november uit. 'Wat was het idee dat we nou gaan doen voor de videoclip van Kiss You?' Vraag ik aan de jongens. We hadden veel ideeën en uiteindelijk hebben we met de hele crew besloten welke we gaan doen, maar ik weet eigenlijk niet meer welke. 'We gaan het op jou school opnemen en dan gaan we allemaal dingen doen die eigenlijk niet in een school horen.' Zegt Harry. 'En via de directeur worden er over een paar dagen tussen de 150 en 200 leerlingen bericht over het feit of ze ons als figurant willen helpen bij het schieten van de clip. Ook worden er 10 tot 20 docenten geregeld en meneer Klomp wilde sowieso meedoen' Legt Niall uit. Ik knik als teken dat ik het begrijp en begin te lachen om het gedeelte over menner Klomp. Noah, Levy, Stan, Jake, Rose, Julie, Jørn, Niek en Stefan had ik het al persoonlijk aan gevraagd met de jongens en ze hebben allemaal ja gezegd. Meneer Klomp had ik het ook al aan gevraagd, want ik wilde dat hij de docent zou zijn waarbij we beginnen in de klas en hij was meteen enthousiast. Ik wil wat vragen als Liam zegt:' de clip wordt op 8 september gefilmd, één week nadat de school weer is begonnen. De hele school heeft dan vrij en alle leerlingen die figurant zijn komen dan naar school.' 'Dit is eng. Je kan mijn gedachte lezen.' Mompel ik. Hij begint te lachen en dan beginnen we echt aan het schrijfwerk.

We hebben net avond gegeten en het is nu half acht. 'Ik ga boven even mijn spullen pakken en me omkleden.' Roep ik naar de rest als ik naar boven loop. Ik krijg wat 'dat is goeds' en 'prima's' terug. In mijn kamer loop ik mijn kast in en pak daar een zalmroze bikini uit. Die trek ik aan en dan stop ik mijn schone ondergoed in mijn rugzak, waar ook al een handdoek inzit. Ook prop ik er een trui en een joggingsbroek in. Vannacht als ik terug ga fietsen is het waarschijnlijk koud, maar nu is het lekker weer. Van mijn haar maak ik een rommelige knot en ik doe even wat waterproef mascara op. Beneden ligt mijn korte broekje met een leuk topje, want die had ik daar al neergelegd. Eigenlijk geen idee waarom, maar ik ben gewoon gek. Niek heeft de cadeautjes en de kaart, dus die hoef ik niet mee te nemen. De borstel stop ik ook nog in mijn tas en dan loop ik met al mijn spullen naar beneden. Het is te laat om me nog in te smeren, want zo sterk is de zon helemaal niet meer. Beneden loop ik tegen Louis aan. 'Leuke bikini Elies.' Zegt hij. 'Thx.' Roep ik, terwijl ik naar de woonkamer doorloop. Daar trek ik het setje kleren aan en Harry kijkt me met een gare blik aan. 'Wat is er?' Lach ik. 'Waarom ligt jou kleding beneden als je van boven komt?' Vragend kijkt hij me aan en dan zeg ik:' ja dat is eigenlijk een hele goede vraag?' Mompel ik lachend. Ook hij begint te lachen en dan maakt mijn telefoon een paar keer een geluidje.

One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu