Hoofdstuk 68

119 7 0
                                    

*zondag 18 januari, om half tien 's ochtends op school....*
Vandaag spelen we de tweede wedstrijd tegen New College en het is uit in Oxford. Niek, Stefan, Jørn, Noah, Levy, Stan, Jake, Oliver en ik zijn net op school aangekomen, want vanaf daar gaan we met onze bus naar Oxford. Het is half tien 's ochtends en de wedstrijd begint om twaalf uur. Sinds dat ik in 6AF zit, is mijn "band" met Daniël nog meer verslechterd, nou ja als dat nog kon dan?! Elke les maken we ruzie en we moesten nu al twee keer bij de directeur komen. Gelukkig heb ik Giesberts nog wel, want in die les ben ik helemaal niet veranderd. Ik ben nog steeds samen met Stefan even arrogant tegen hem en we hebben alleen maar een grote mond en verstoren de les, zoals we samen met Niek altijd deden. We doen het alleen extremer dan ervoor, want hij heeft ervoor gezorgd dat we nu niet meer samen in een klas zitten. Met zijn negenen lopen we, na onze fietsen in de fietsenstalling te hebben gezet, naar de voorkant van de school. Daar begroeten we Ethan, Fred, Charlie, Milan, Bo, Jess en Liz, waarna we allemaal onze tas in de bagageruimte stoppen. De meiden en ik stappen als eerste in en als ik zit, hoor ik Noah roepen:' Black en Smith ik zit naast mijn vriendin, dus waag het niet om naast haar te gaan zitten.' Iedereen begint te lachen en ook ik lach gezellig mee. En inderdaad komt Noah naast me zitten en meteen drukt hij een kus op mijn lippen. 'Op de terugweg zitten jullie sowieso niet naast elkaar, want we hebben allemaal geen zin in jullie kleffen gedoe.' Zegt Levy zuchtend. 'Ik weet niet hoor, maar heb jij jezelf ooit wel eens gezien in de vierde met je vriendin die je toen had.' Kaats ik lachend terug. Hij zucht diep, maar houdt dan wel zijn mond. Noah en ik doen allebei onze AirPods in en pakken dan elkaars hand vast. Na even muziek geluisterd, hoor ik de ringtone van mijn telefoon afgaan in mijn oren. Snel pak ik mijn telefoon en dan zie ik "Sister💕" in beeld verschijnen. Ik draai me om dat ik met mijn rug tegen het raam aanzit en leg mijn benen op Noah zijn schoot. Dan neem ik op en verschijnt Julia in beeld. Lachend zwaai ik in de camera en ze zwaait terug. 'Hallo zussie, hoe is het ermee?' Vraag ik. 'Goed hoor, met jou?' Vraagt ze lachend. 'Nou, het kan niet beter.' Antwoord ik lachend. 'Waarom bel je?' 'Nou ehhh, laten we zeggen dat ik om twaalf uur een soort van date heb met een jongen en ik weet dus niet wat ik aan moet.' Zegt ze aarzelend. Met grote ogen kijk ik haar aan en begin dan breed te grijzen. 'Is het die knappe jongen die je al een tijdje leuk vindt? Hoe heet hij ook al weer?' Vraag ik snel achter elkaar. Ze zucht diep en vraagt dan:' kan je nooit één vraag tegelijkertijd stellen?' Ik schud mijn hoofd en kijk haar dan doordringend aan. 'Oké, oké, hij heet Stef en is ongeveer anderhalf jaar ouder dan ik. Hij zit dus in de 5e.' Zegt ze. 'Hij is even oud als ik?!' Vraag ik met grote ogen. 'Rustig, hij is echt heel lief en hij is bijna net zou oud. Hij wordt over een maand 17.' 'Wat vinden zijn vrienden ervan dat hij een vijftienjarige vierdeklasser date?' Vraag ik geïnteresseerd. 'Nou ja, ik kan het goed vinden met zijn vrienden en ze vinden het geen probleem.' Antwoord ze. 'Wat gaan jullie doen? Vraag ik. Ze haalt haar schouders en dan zeg ik:' ik zou een leuk jurkje aan doen die niet te net is met gewoon je sneakers eronder.' Stralend knikt ze en dan pakt ze een leuk lichtblauw jurkje en laat die zien. 'Ja die moet je aan.' Zeg ik lachend. 'Ik ga, want ik heb nog afgesproken om mijn beste vriendinnen te bellen.' Zegt Julia. Ik knik en zeg:' heel veel plezier met zijn tweeën, maar weet dat als hij je breekt, ik hem breek.' Zeg ik. Ze glimlacht en dan zegt ze:' zal ik onthouden en ik hou van je.' 'Hou ook van jou.' Zeg ik nog, waarna we ophangen. Ik doe mijn oortjes uit en ga weer tegen Noah aanzitten. 'Ik hou van je.' Mompel ik. 'Ik ook van jou, heel veel.' Zegt hij terug, waarna we elkaar een kus geven. 'Hey Steef, Niekje, weten jullie iets om Giesberts te grazen te nemen.' Roep ik naar mijn twee beste vrienden. Niek knikt lachend en dan beginnen we een plan te bedenken.

Om iets over iets over elven komen we aan bij de voetbalclub van New College in Oxford. We stappen uit en pakken onze tassen uit de bagageruimte en lopen daarna achter iemand van de club aan naar onze kleedkamer. Iedereen begint zich klaar te maken voor de warming-up, terwijl Pete de opstelling en de specialisten doorneemt. De opstelling is niet veel veranderd dan die van tegen St. Edward's College. Alleen staat Ethan erin voor Stan, Jake erin voor Jørn en Levy erin voor Jess, maar dan staat Noah wel in de spits en Levy linksbuiten. Tijdens de warming-up zag ik best wel wat bekenden mensen langs het veld en op de tribune zitten. Na de warming-up kleden we ons om in ons uittenue dat bestaat uit een zwart met donkerpaars gestreept shirt, een zwart broekje en zwart met donkerpaars gestreept sokken. Ook doe ik mijn paars met oranje voetbalschoenen van Nike aan. Niek tapet zoals gewoonlijk mijn knie weer in en dan doe ik snel mijn haar nog een keer goed in een paardenstaart. Na nog een snelle peptalk van Pete lopen we de kleedkamer uit en gaan we klaarstaan om op te lopen. Wanneer de scheidsrechter het teken geeft, beginnen we te lopen en duurt het nog maar een paar min voor de tweede wedstrijd van de achtste finale begint.

Als iedereen gedoucht is, hebben we nog wat tijd voordat de bus weer vertrek naar London. Uiteindelijk hebben we met 1-5 gewonnen om zo door te gaan met een totale stand van 2-7 in ons voordeel. Niall, Ryan en Nick zijn komen kijken en ook Stefan zijn vriendin Naomi is mee. Ik heb geen idee waar heel het team is, maar Niek, Stefan en ik wachten op onze vaders en Stefan zijn vriendin. Wanneer ze aankomen lopen, kunnen Niek en ik het niet laten om naar Naomi te staren. Ze is iets groter dan dat ik ben, maar nog lang niet zo lang als Niek en Stefan met hun 1 meter 80 en 1 meter 83. Ze heeft bruin steil haar en bruine ogen. Met een vriendelijke glimlach komt ze onze kant opgelopen en ze lijkt me een aardige meid. Als ze echt bij ons zijn, geven Stefan en Naomi elkaar een kus en Niek en ik kijken elkaar ongemakkelijk aan. 'Voelen jullie je ook altijd ongemakkelijk als ik met Noah zoen?' Vraag ik zachtjes aan Niek. Hij schudt zijn hoofd en zegt:' nee, want we kennen Noah erg goed, maar haar kennen we nog niet.' Ik knik, dat zal het vast wel zijn. Ik geef mijn vader en Ryan en Nick een knuffel en Niek doet hetzelfde. Niek wilt nog wat tegen me zeggen, als Stefan zijn keel schraapt. 'Uhh jongens, ik wil jullie voorstellen aan mijn vriendin Naomi.' Ze steekt haar hand naar me uit en ik pak hem aan. 'Hoi, ik ben Naomi Brown. Ik 17 jaar en ben de vriendin van Stefan.' Zegt ze. 'Hallo Naomi, ik ben Elize Payne. Ook 17 jaar en ben de beste vriendin van Stefan.' Zeg ik terug. We laten los en zij en Niek doen hetzelfde. Noah, Levy, Stan, Jake en Jørn komen aanlopen en kijken geïnteresseerd naar Naomi. 'Wie is die prachtige dame naast je Stefan?' Vraagt Noah. 'Hallo, je vriendin staat naast je stombo.' Zeg ik lachend tegen hem. 'Ik zei dat ze prachtig is, maar ik zei niet dat ze net zo prachtig is als jij.' Antwoord hij, waarna hij me een kus geeft. Iedereen lacht even en dan stelt Naomi zich voor aan de jongens en zij stellen zich voor aan haar. Na een tijdje nemen we afscheid, omdat de bus gaat vertrekken. In de bus ga ik naast Levy zitten. Noah en Stefan plaatsen zich achter ons en voor ons zitten Stan en Niek. Jake en Jørn zitten naast ons aan de andere kant van het gangpad en achter hun zitten Fred en Charlie. 'Je hebt een knappe meid uitgekozen.' Zegt Levy tegen Stefan. 'Wat vonden jullie eigenlijk van haar?' Vraagt Stefan nieuwsgierig. 'Nou, op dit moment vond ik het eigenlijk alleen maar allemaal een beetje ongemakkelijk, maar ik denk dat als we elkaar beter gaan leren kennen het echt leuk gaat worden met haar.' Zeg ik. De anderen knikken instemmend en opgelucht haalt hij adem. 'Gelukkig maar.' Is het antwoord dat hij geeft, voordat de bus begint te rijden richting London.

Hallooo, een wat oninteressanter hoofdstuk dan normaal, maar die heb je ook in een boek. Hoe gaat het met jullie? Met mijn gaat het goed en met mijn familie gelukkig ook. Wat voor boeken lezen jullie in deze tijd op Wattpad? Daar ben ik wel benieuwd naar, dus reageer lekker in de reacties en als je dit een leuk hoofdstuk vond, stem dan ook door op het sterretje te klikken. #staysave💖

Xx deslimmenerd ❤️❤️

One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu