*donderdag 04 september.....*
Het is donderdag en dat betekent dat we het 8e uur Giesberts hebben. Iedereen is dan moe en hij is sowieso chagrijnig, dus een leuke les gaat het niet worden. Daniël voert wat in zijn schild en Niek, Stefan en ik proberen erachter te komen wat het is. Elke keer als hij langs ons loopt kijkt hij ons met zo'n enge grijns aan. Isabel doet ook heel erg afstandelijk, dus we hebben het gevoel dat het met haar te maken heeft. Ondertussen zitten we bij meneer Buskens (AK) in de les. Het is het 6e uur en eigenlijk haat ik AK, maar dit is beter dan al die vakken als biologie en scheikunde. Iedereen zit zich dood te vervelen. Niet omdat meneer Buskens saai is, nee omdat dit hoofdstuk vreselijk saai is. We praten gewoon zachtjes door zijn uitleg heen en hij heeft niks door. Wanneer de les eindelijk afgelopen is, lopen we B43 uit en gaan we richting de aula. Als we langs een gangetje komen waar bijna nooit iemand komt, horen we duidelijk de stem van Daniël. Snel lopen we erheen en trekken we hem weg bij de twee jongens die nu in de vierde zitten. Hij had ze vorig jaar uitgescholden toen ze in de derde zaten, omdat ze een stel zijn en toen was ik twee dagen geschorst. Stefan neemt ze mee, terwijl Niek en ik tegenover Daniël blijven staan. 'Waarom doe je dit Daniël, waarom?' Niek kijkt hem heel boos aan en Daniël begint te lachen. 'Zulk soort mensen horen niet te leven. Jouw ouders zijn een uitzondering Elize. Ze maken goede muziek, maar anders.' Zegt hij geheimzinnig. Ik loop naar hem toe en druk hem tegen de muur en zeg:' als jij nog één woord over mijn ouders zegt, kan je geen kinderen meer krijgen. Neem die woorden van je terug of je bent er geweest Davidson.' Met een vernietigende blik kijk ik hem aan en met een lachje zegt hij:' nooit zal ik deze woorden terugnemen Payne.' Twee harde schoppen geef ik hem in zijn noten en dan laat ik hem los. Niek geeft hem nog een trap, zodat hij omvalt. 'Zeg hier één woord over tegen een docent of wie dan ook in deze school en wij gaan naar de politie en geven je aan voor bedreigen en mishandelen.' Zegt Niek, voordat we weglopen. We geven elkaar een high-five en lopen dan echt richting de aula. Daar vinden we Stefan en de rest van onze groep bij de twee jongens. 'Bedankt.' Mompelen ze als we bij ze komen staan. 'Geen dank hoor. Hij hoort met zijn gore poten van jullie af te blijven.' Zegt Niek. Ik knik instemmend. 'Gebeurt het nog een keer, kom naar ons toe als we er niet op tijd bij zijn.' Zeg ik. Ze knikken en zeggen dat ze het zullen doen. Daarna is het nog 5 min genieten van onze pauze.Als de bel gaat, geeft Noah me een knuffel en een kus op mijn lippen. 'Jullie zijn toch het 7e uit?' Vraag ik. Hij knikt en dan zeg ik:' ja, wij hebben het 8e uur nog Giesberts met zijn k*t hoofd.' Noah begint te lachen en zegt dan:' nou succes met Giesberts met zijn k*t hoofd.' Ook ik begin te lachen en dan druk ik nog een kus op zijn lippen en hij ééntje op mijn neus, voordat we naar onze lokalen lopen. Het 7e uur (Engels) is echt overleven en als de bel gaat is iedereen snel het lokaal uit. Sloom lopen Jørn, Rose, Julie, Niek, Stefan en ik naar het lokaal van Giesberts. Bij zijn lokaal aangekomen gaan we op onze plekken zitten en hij begint de les. 'Dit jaar hebben we twee grote projecten en bijna geen toetsen.' Zegt hij. Iedereen juicht een beetje en dan gaat hij verder. 'Het eerste project zal weer in groepjes zijn en dat je dan samen een nummer gaat doen en die opvoeren voor de ouders. Dit keer zal het met twee van de 6V klassen zijn (6AD en wij), dus gaan we ook een gezamenlijk groepsnummer doen met alleen onze klas, maar ook met de andere klas. Het nummer die we met 6AD gaan zingen is al bekent, dat is Best Day Of My Life van American Authors. Het nummer wat we met alleen deze klas gaan zingen gaan we vandaag met zijn allen uitkiezen. Donderdag 9 oktober gaan we dan hier op school in de avond het opvoeren voor de ouders en ook de groepjes gaan dan hun nummer opvoeren. Jullie mogen zelf de groepjes maken en volgende week donderdag wil ik uiteindelijk de nummers hebben. Je krijgt er dit keer ook een cijfer voor en dat telt 8% mee voor je examen. Het tweede grote project is op woensdag woensdag 11 februari. Jullie gaan in groepjes van twee en één iemand gaat alleen een heel eigen nummer maken met tekst en muziek of jullie gaan op een bestaand lied een hele eigen tekst bedenken. Je krijgt geen lager cijfer als je het op een bestaand liedje doet, maar een heel nieuw nummer is natuurlijk leuker. Dit cijfer telt 40% mee voor je examen, dus ik zou je best doen. Dit gaan we alleen met onze groep doen en dit gaan jullie ook aan jullie ouders laten zien en dan beoordeel ik meteen jullie werken. Het cijfer krijg je daar meteen voor als je klaar bent met zingen en misschien wel spelen. De groepjes heb ik daar al voor gemaakt, dus die laat ik nu even zien.' Hij zoekt wat op op zijn laptop en laat het dan op het Digibord zien. Er zijn dertien groepjes van twee en ik ben alleen. Niek is met Rose, Stefan met Julie en Jørn met Alexander. 'Jullie mogen nu de groepjes gaan maken voor het project van 9 oktober.' Zegt Giesberts. Al snel heeft iedereen groepje en het zijn bijna dezelfde als vorig schooljaar. Giesberts schrijft ze op en vraagt dan of groepjes al een nummer hebben. 'Niek, Stefan en Elize hebben jullie al een nummer?' Vragend kijkt hij ons aan en dan zegt Steef:' Permanent Vacation van 5 Seconds of Summer.' Hij schrijft het op en als hij ieder groepje is langsgegaan, gaan we het nummer uitkiezen die met met de hele klas gaan doen. 'Doe Bad Day van Daniel Powter, want ik heb die heb laats een keer op geluisterd en dat was een mooi nummer.' Zegt Alexander. Niek, Stefan en ik knikken, want wij vinden dat ook. De rest van de klas stem ermee in en Giesberts schrijft het op. We gaan nu gewoon verder met het boek en dan opeens staan Bosselaar en Schenk in ons lokaal. 'Meneer mag ik even naar de wc?' Vraag ik. Hij knikt en dan sta ik op en loop ik het lokaal uit, terwijl Giesberts, Schenk en Bosselaar dat ook doen. Wanneer ik terug van de wc kom hoor ik ze op de gang voor het lokaal zachtjes praten. A31 zit in een inham, dus ik ga achter het muurtje staan, zodat ze me niet zien. 'Matthijs we moeten de geheime kamer van ons drieën geheim houden. Niemand weet ervan alleen wij drie. Als ze erachter komen, hebben we een heel groot probleem.' Zegt Bosselaar. 'Dat weet ik, maar de afgelopen vier jaar is niemand er toch ook achter gekomen.' Mompelt Giesberts. 'Dat weten we Matthijs, maar als één van de leerlingen erachter komt dat er een geheime kamer bestaat, gaan ze verder zoeken en willen ze weten wat er zo geheim aan die kamer is. Wanneer ze erachter komen dat die van ons is gaan ze naar de schoolleiding en worden we ontslagen. Niemand mag erachter komen.' Zegt Schenk. 'Dat is waar. Waar is de sleutel en de plattegrond?' Vraagt Giesberts weer. 'Die liggen veilig opgeborgen op plekken waar je er niet naar gaat zoeken Matthijs.' Antwoord Bosselaar. 'Oké laten we nu stoppen, want dit wordt verdacht. Binnenkort gaan we weer naar de geheime kamer en gaan we er weer dingen aanpassen. Tot later.' Zegt Schenk. Ze loopt naar haar lokaal, maar dat is niet mijn kant op en gelukkig kijkt ze niet om. Snel en stil loop ik wat terug en doe net alsof ik aan kom lopen. Bosselaar loopt net weg en ik loop rustig het lokaal in. Giesberts zit alweer aan zijn bureau en dan gaat net als ik wil gaan zitten de bel. Iedereen is als een speer het lokaal uit en tegen Niek en Stefan zeg ik:' gaan jullie mee naar mijn huis, want ik moet iets heel belangrijks vertellen.' Ze knikken en dan app ik in de groepsapp met de jongens.
U: is het goed dat Niek en Stefan meekomen?
Li❤️: ja hoor dat is goed, toch jongens?
Hazz❤️: jep helemaal prima👍🏻.
Ni❤️: toppie is goed😉.
Lou❤️: helemaal goed😃.
U: top we zijn nu uit, zie jullie zo❤️❤️.
Hazz❤️: tot zo schat😘.
Ni❤️: tot zo mop🥰.
Li❤️: tot zo lieverd😚.
Lou❤️: gaan we nu allemaal "tot zo" zeggen, nou tot zo Elies❤️😂.
U: hahaha😂😉🥰.We lopen de school uit met zijn zessen en fietsen zo naar huis. Bij een afslag zeggen we de rest gedag en fietsen wij door naar mijn huis. De kleine poort gaat al open, waarschijnlijk één van de jongens die ons heeft gezien en sluit meteen na Niek weer. Binnen zeggen we iedereen gedag en dan lopen we met wat eten en drinken naar boven. 'Even voor ik mijn belangrijke ding ga vertellen. Jullie zitten toch met Jørn, Noah, Levy, Stan, Jake, Oliver, Nicolai, James, Hugo, Jesse, Max, Tygo, Jason, Quinn en jullie zelf in de A1 van V.V. London?' 'Jep, hoezo dan?' Vraagt Niek lachend. 'Nou Julie, Rose, Mila, Lauren, Emma en ik wilde een keer naar jullie wedstrijd komen kijken en nu kennen wij dus iedereen uit het team, dus nu komen we zeker kijken.' 'Dat zouden we echt heel leuk vinden Babe.' Zegt Stefan. Ik knik lachend en dan zegt Niek:' oké wat wil je tegen ons zeggen?' Meteen zijn we alle drie weer serieus en dan begin ik. 'Nou ik was naar de wc geweest en buiten voor het lokaal hoorde ik Schenk, Bosselaar en Giesberts praten. Ik was wel benieuwd waar dat over ging, dus ik ging achter het muurtje staan en begon ze af te luisteren. Bosselaar begon over dat ze hun geheime kamer geheim moesten houden en ik werd meteen nieuwsgierig. Giesberts zei zo van:' ja dat weet ik, maar de afgelopen vier jaar is er toch ook niemand achter gekomen.' Die geheime kamer bestaat al vier jaar en alleen Giesberts, Bosselaar en Schenk weten ervan. De sleutel en plattegrond liggen op plekken opgeborgen waar je niet snel zou zoeken. Schenk zei ook dat als er iemand achter zal komen wat zich in die kamer bevind, ze ontslagen zullen worden als het tegen de schoolleiding wordt verteld. Eigenlijk wil ik opzoek gaan naar die sleutel en plattegrond en dan van allebei een kopie laten maken en dan alles weer stiekem terugleggen en dan de geheime kamer met behulp van die plattegrond gaan zoeken. Ik wil weten wat ze geheimhouden voor iedereen. Dit avontuur wil ik met jullie doen en het dan tegen helemaal niemand zeggen. Onze ouders niet en ook onze vrienden niet. Alleen wij drie en niemand anders.' Eindig ik mijn verhaal. 'Oh echt niet Elize, dit gaat ons sowieso problemen opleveren en problemen hebben we er al genoeg op school.' Zegt Stefan streng. 'Ik vind dit eigenlijk wel een leuk avontuur om met zijn drieën aan te gaan.' Zegt Niek. 'Dan gaan jullie het lekker met zijn tweeën doen, want ik doe hier niet aan mee.' Zegt Stefan resoluut. 'Alsjeblieft Steef, ik wil dit avontuur met zijn drieën doen en anders niet. Ik wil weten wat zij voor ons allemaal al vier jaar (voor jullie vijf jaar dan) geheim houden. Alsjeblieft Stefan.' Bijna smekend kijk ik hem aan, maar hij wilt niet toegeven. 'Elize en Niek doe niet zo dom. Wanneer Giesberts erachter komt dat die sleutel of plattegrond weg is, denken ze meteen aan ons. Wij zijn de eerste verdachten en ik wil geen problemen en ik wil niet dat jullie problemen krijgen. Straks worden we van school gestuurd en dat wil ik echt niet. Dus doe niet dom en laat ze lekker.' Hij is echt als een vader tegen ons aan het praten, maar Niek en ik zijn niet om te krijgen. 'Wij gaan dit doen of je het wilt of niet Steef.' Zeggen we tegelijk. Stefan gaat boos op mijn bed zitten en ik heb een idee. 'Steef kijk is naar mij.' Hij kijkt me aan en dan zeg ik:' je bent helemaal niet bang om het feit dat één van die drie ons ontdekt en ook niet over het feit dat we van school gestuurd kunnen worden. Ik weet dat je daar niet bang voor bent, maar waar ben je wel bang voor?' Vragend kijken Niek en ik hem aan en dan zegt hij:' ik wil gewoon niet dat jullie iets overkomt. Van jullie hou ik meer dan van wie dan ook (behalve mijn ouders dan) en straks zijn jullie door zo'n klein ding weg van school en ben ik jullie kwijt en dat vertik ik. Dat wil ik gewoon echt niet.' Dit keer kijkt hij ons niet boos aan, maar bang. Hij is bang dat we van school moeten en hem dan hier alleen achterlaten. 'Bro zonder jou doen we dit niet en we zullen echt super voorzichtig zijn. We houden ook heel veel van jou dat weet je.' Zegt Niek. Stefan trekt ons op mijn bed en dan zeg ik:' je weet dat we net zo veel van jou houden he boo en natuurlijk laten we je nooit in de steek.' Hij knikt en zegt dan:' oké dan laten we maar operatie zoek de geheime kamer van start gaan.' We knuffelen even. Dit gaat zo leuk worden echt. 'Jongens dit lijkt echt f*cking erg op Harry Potter en de geheime kamer hahahha.' Zegt Niek lachend. Wij lachen ook. Die kamer gaan we vinden en hopelijk snel ook.
Hii, hier ben ik weer met een nieuw deeltje. Sorry dat ik zaterdag niet geüpload heb, maar ik was het vergeten en was heel de dag bijna weg. Gelukkig is het nu lekker vakantie en kan ik weer meer vooruit gaan schrijven. Anderhalve week na de vakantie heb ik toetsweek, dus ik moet meteen na de vakantie beginnen met leren jippie😬. Heel erg bedankt voor de 0,6K, we gaan gewoon al richting de 1K❤️🙏🏻. Het volgende hoofdstuk zal gewoon aankomende zaterdag online komen.
Xx deslimmenerd ❤️❤️
JE LEEST
One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit
FanficElize Payne, de zestienjarige dochter van One Direction, is op twaalfeneenhalfjarige leeftijd geadopteerd door Liam Payne, Niall Horan, Louis Tomlinson en Harry Styles. Sinds anderhalf jaar zit ze zelf ook in de band, samen met haar vier vaders. Ook...