Hoofdstuk 74

119 4 0
                                    

*de laatste dag van de examenreis....*
Het is vandaag de laatste hele dag dat we in Barcelona hebben en ik ga het wel missen. Tess, Niek, Stefan en ik zitten aan het ontbijt in ons hotel en we zitten te bespreken wat we vandaag gaan doen. 'Ik wil vanavond nog wel de stad in om te winkelen.' Zegt Tess meteen. Ik knik en ook Niek en Stefan binden het goed. 'We kunnen vandaag naar het strand gaan, want dat is toch onwijs dichtbij.' Stelt Niek voor. We gaan allemaal akkoord en wanneer we klaar zijn met ontbijten, lopen we naar onze hotelkamer toe. Alle vier kleden we ons om in strandkleding en dan lopen we de hotelkamer uit, richting de uitgang van het hotel. Met onze standtas met daarin handdoeken, wat spullen voor in het water en gewoon om dingen te doen en de koelbox met drinken en eten, lopen we het strand op. Op een mooi plekje leggen we onze handdoeken neer en voor we het water ingaan, smeren we onszelf eerst in. Als het is ingetrokken, nemen we een klein balletje mee en gaan we het water in. Een lange tijd spelen we verschillende spelletje met het balletje. 'Wij gaan er even uit.' Zegt Niek over zichzelf en Tess. Stefan en ik knikken en ik ga dan op het luchtbed zitten dat we hebben opgepompt. 'Het is toch uit met de vriend van Tess?' Vraagt Stefan. Ik knik en kijk hem dan vragend aan. 'Volgens mij vinden Niek en Tess elkaar leuk.' Gaat hij verder. Met grote ogen kijk ik hem aan. 'Hoezo denk je dat?' Vraag ik. 'Nou ja, als je kijkt naar hoe ze elkaar aankijken en hoe ongemakkelijk ze soms tegen elkaar doen, lijkt het mij wel duidelijk.' Geeft Stefan als antwoord. Nu ik zo hoor wat hij zegt, is het best wel logisch dat ze elkaar leuk vinden. Tegelijkertijd kijken we naar het strand en dan worden mijn ogen nog groter dan ze al waren. Niek en Tess zitten te zoenen en Stefan kijkt me daarna triomfantelijk aan. 'Ik zei het toch.' Zegt hij lachend. 'Oké oké, voor deze keer heb je gelijk.' Zeg ik met een glimlach. Stefan komt naast me zitten op het luchtbed en we zeggen een tijdje niks. 'Er is veel gebeurd hè dit jaar.' Zeg ik om de stilte te verbreken. 'Ja, ik moet ook eerlijk zijn dat ik heel erg blij ben dat het allemaal achter de rug is,' antwoord Stefan. Ik knik als teken dat ik het daar mee eens ben. 'Hoe gaat het tussen jou en Naomi?' Vraag ik. Hij begint te glimlachen en zegt dan:' heel goed. Ik ben op dit moment echt gelukkig.' 'Mooi om te horen.' Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en hij slaat een arm om me heen. Na een tijdje besluiten wij ook om het strand weer op te gaan en bij onze handdoeken aangekomen, worden we ontvangen door twee zoenende mensen. 'Uhm.' Zeggen Stefan en ik lachend tegelijkertijd. Verschrikt kijken ze op en dan beginnen ze te blozen. 'Is dit al iets serieus?' Vraag ik. 'Ja, ik heb Tess daarnet gevraagd.' Antwoord Niek trots. We geven ze allebei een knuffel en we vertellen ze hoe blij we voor ze zijn. Om iets voor vier beginnen we alle spullen in te pakken en lopen we weer terug naar het hotel. Daar douchen we om de beurt en dan maken we ons klaar om de stad in te gaan. Om zes uur vertrekken we uit het hotel en gaan we richting het centrum, wat ongeveer een kwartiertje lopen is. In het centrum aangekomen, gaan we wat winkels binnen en kopen we wat kleine dingetjes voor thuis. Daarna zoeken we een leuk tentje waar we kunnen eten en als we die gevonden hebben, worden we naar een tafeltje gebracht. We bestellen wat te drinken en als dat gebracht wordt, proosten we op een geslaagde vakantie. 'Wanneer wordt jij gebeld of je geslaagd bent?' Vraag ik aan Tess onder het eten. '11 juni, jullie?' Vraagt ze. '15 juni als het goed is en 8 juli is de examenuitreiking' Zegt Niek. Zo praten we nog een tijdje door en als we betaald hebben, gaan we nog een ijsje halen bij de ijszaak om de hoek. Met ijsje en al genieten we nog van het lekkere weer en van de act die wordt uitgevoerd op het plein. Om elf uur besluiten we naar het hotel terug te gaan, want morgen vliegen we om half tien 's ochtends terug naar Engeland. Tess blijft dan nog een paar dagen in Engeland, voordat ze weer teruggaat naar Nederland.

De volgende ochtend, staan we om iets voor achten al op het vliegveld van Barcelona. We hebben net onze koffers ingecheckt en nu staan we in de rij voor de douane. Op deze vroege ochtend zijn we daar gelukkig snel doorheen en dan is het wachten tot het vliegtuig vertrekt. Om kwart over negen kunnen we het vliegtuig in en we zitten twee aan twee. Ik denk dat je wel kan raden wie naast wie zit. Op de terugreis naar huis spelen Stefan en ik veel potjes Pesten en we kijken samen een film op zijn laptop. Na iets van twee uur komen we aan op het vliegveld van London. Wanneer het vliegtuig vastzit aan een gate mogen we uitstappen en op het vliegveld zelf kijken we op een bord op welke band onze bagage komt. Als we dat uitgevogeld hebben, lopen we richting de bagagebanden en daar is het nog vijf min wachten, totdat de bagage komt. Wanneer we onze bagage hebben, lopen we in de richting van de aankomsthal. 'Ik moet nog wel even plassen.' Zeggen Tess en ik tegelijkertijd. Stefan en Niek passen op onze koffers, terwijl wij naar de wc gaan. 'Vond je het leuk?' Vraag ik. Tess knikt en ze stelt mij dezelfde vraag waar ik enthousiast op antwoord. Na de plas beurt voegen we ons weer bij de jongens en in de aankomsthal zien we Nick al staan. We begroeten hem en in de auto op weg naar huis vertellen we een uitgebreiden samenvatting van onze vakantie. Als eerste komen we bij mijn huis aan en daar stappen Tess en ik uit. We zeggen Niek en Stefan gedag en bedanken Nick voor het ophalen, maar Tess en Niek hebben een heel dramatisch afscheid. 'Jemig guys, schiet op.' Lachen Stefan en ik. Ze geven elkaar nog een kus en dan zwaaien we nog naar elkaar, voordat we naar binnenlopen. We worden meteen begroet door vier jongens en na een samenvatting van onze vakantie kijken ze ons aan. 'Meid, waarom heb je mij nooit verteld dat je Niek leuk vond?' Vraag ik quasi verontwaardigd. 'Wacht, hebben Niek en jij wat?' Vraagt Harry. Tess knikt blozend en dan krijgen we een heel verhaal te horen hoe geweldig Niek Smith is, maar ja, als zijn beste vriendin wist ik dat natuurlijk al.

Hoi, ik wilde nu gewoon even uploaden, maar morgen komt er dus ook gewoon een deel online. Volgende week zaterdag komen hoofdstuk 76 (het laatste officiële hoofdstuk) en de epiloog online. Morgen komt ook de proloog van mijn Harry Potter boek (Our Story~ The Marauders) online. En die week daarna begin ik met het uploaden van dat boek, dus als ook de laatste twee hoofdstukken van dit boek online komen. Hopelijk willen jullie dan ook een kijkje nemen op dat boek, want zelf ben ik daar wel een beetje trots op. Meer heb ik niet echt te melden. #staysave💖

Xx deslimmenerd ❤️❤️

One Direction ~ Mijn grootste nachtmerrie komt uit Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu