Şu hayatta sevdiğimiz ve seçtiğimiz şeylerden hangisi bize ait? Kendimiz için mi yaşıyoruz yoksa başkaları için mi?
Dillerde “ Bu benim kararım kimse buna karışamaz” cümleleri...
Kafalarda ise o bunu yapıyor ben neden yapmayayım düşünceleri. Elbette şu dünyada düşünmekte hepimiz özgürüz. Ancak düşüncelerimiz başkalarının istedikleri kadar olduğunda özgün değiliz. Giydiklerimiz, yaşantılarımız ve yaptıklarımız... Hep bu böyle der, şu şöyle der diyerek yaşamaktayız. Kendi isteklerimizden vazgeçip başkalarının zevklerine ayak uydurmaktayız.
Hayatta kendi amacı olmayan insanlar başkalarının amaçlarını amaç edinmiş kimselerdir.
Şöyle ki, ödevini yapmamış bir öğrenci nasıl yapan kimselerden yardım istiyorsa, bu hayatta da kendi hayallerinden, düşüncelerinden vazgeçmiş insanlar başkalarının düşüncelerine muhtaç kalanlardır.
Hiçbir zaman insanların söyledikleri gibi olmadık ve hiçbir zaman insanlar söylediğimiz gibi kalmadı. Biz başkalarına, başkaları ise başkalarına uydu. Başkalaştık...
Kendimizi kaybettik ve zamanla laçkalaştık.
Nasılsak bizi öyle beğensinler değil de, nasıllarsa öyle olalım diye uğraştık. Sonuç ise zamanla kimsemiz kalmadı, kendimizden dahi uzaklaştık.
Hayatta sevdiğimiz şeyleri neden seviyoruz hiç kendimize sorduk mu? İyi olan şeyler bizim için neden iyidir? başkaları iyi dediği için mi yoksa biz beğendiğimiz için mi?
Neden zengin olmak istersin?
İnsanlara yardım etmek için mi yoksa insanlar zenginlere değer verdiği için mi?
Bakma sen insanlara, dili olan konuşuyor işte. Hayallerini bir başkası değil sen kur! Onlar senin hayallerin, sen gerçekleştireceksin.
Başkalarının hayatına yön vermesine izin verme!
Herkes kendine göre konuşur.
Sen başkalarının hayatını değil kendi hayatı yaşarsın.
Özgün düşündükçe özgürsün. Kendini en iyi sen tanırsın.
Kendin ol,
Asla başkası olma! Çünkü insanlar neden böyleler demezler,
Neden böylesin derler.
Unutma!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen de Ö(z)lüyor musun?
Lãng mạnYanan bir odunun ateşi tekrar geri sönemez, Asla aynı yağmur damlası aynı yere inemez, Dert dertsizle giderilmez. Korku kaçtıkların kadardır. Cesaret yüzleştiklerin. Vicdan karakterin. Hayatı yaşadığın kadar mısın? Yoksa acısı kadar mı? Tebes...