-H45-

2K 39 56
                                    

P.O.V. Harry Styles

Een harde lach ontsnapt uit mijn mond. Niall valt dronken over het kastje heen. Hij ligt op de grond en zijn harde lach galmt door in de grote kamer. De twee glazen die op de tafel lagen, zijn gevallen en scherven bedekken de vloer. "So-rry,' lacht Niall. Lachend ploft hij weer op de bank naast mij. Die scherven raap ik morgen wel op, nu ben ik daar te aangeschoten voor. "Dus, hoe gaat het met Louis?" Vraagt Niall. "Weet ik niet, vraag het hem,' zeg ik geïrriteerd. Ik weet dat hij dronken is, dus neem het hem niet al te kwalijk dat hij het zo bruut en abrupt vraagt. "Je weet wat ik bedoel,' zegt Niall. Het nadeel van het effect van alcohol: ik spreek altijd de waarheid. "Slecht denk ik,' zeg ik dan ook eerlijk. "Vertel,' spreekt Niall. Ik zucht even diep uit. "Eerst dacht ik dat hij me gebruikte en hij me soort van inruilde, vervolgens heeft hij me verteld via de telefoon dat het niet zo zat en dat het een fout was en hij het sowieso helemaal niet wilde. Ik weet niet meer wat ik geloof. Kan ik hem wel vertrouwen,' zeg ik. Niall toont me al zijn aandacht en kijkt me doelgericht aan, iets wat ik niet van hem gewend ben. "Mis je hem vaak?" "Ja." "Wat ga je eraan doen?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ik denk niks." "Fout!" Zegt Niall hard, wat me laat schrikken. "Jou, mijn vriend, geef ik twee keuzes,' zegt Niall en hij staat op en gooit zijn hand in de lucht, waardoor hij licht wankelt. "Één! Je gaat naar hem toe en jullie herstellen alle fouten en zijn gelukkig,' zegt hij en dan gooit hij zijn andere hand omhoog. "Twee! Je vergeet hem, maar helemaal, niet half zoals je nu doet. Je gaat naar Japan voor een week of langer en gaat verder, schrijft je album of wat dan ook." Het laat me denken. Niall heeft gelijk. Nu moet ik kiezen voor Louis of hem helemaal achter me laten. Ik weet dat het het juiste is om te doen, om een goede beslissing te maken. Dat is beter voor mezelf. Morgen neem ik een besluit, als ik nuchter ben. "Ik ga slapen Niall,' zeg ik en ik verlaat de kamer.

Met lichte hoofdpijn kom ik beneden. Gelukkig had ik gisteren niet te veel gedronken. Ik was meer licht aangeschoten. Ik heb niet veel geslapen, vooral nagedacht over de keuze die ik ga maken. En die heb ik gemaakt. Vandaag of hooguit morgen vertrek ik naar het vliegveld. Het is nu 11.00 uur, Niall slaapt denk ik nog, aangezien ik hem niet zie zitten. Ik besluit vast wat in te pakken, aangezien ik wel even weg blijf. Ook stuur ik vast even een appje aan mijn zus en ouders om ze het te laten weten.

Als ik net mijn koffer heb ingepakt, stapt Niall de kamer binnen en wrijft in zijn ogen. "Goedemorgen,' zeg ik lachend als ik Nialls gezicht zie. "Is het bij jou ook zo erg?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. "Waar pak je je koffer voor in?" "Kan je je nog iets van het gesprek van gisteren herinneren?" Vraag ik. Niall knikt licht fronsend zijn hoofd. "Dus je hebt je keuze gemaakt?" Vraagt hij. Ik knik met een zwakke glimlach. "Nederland of Japan?" Vraagt hij. Ik neem een diepe zucht en geef mijn antwoord.

Niall zet me af op het vliegveld, nadat we 1 uur in de auto hebben gezeten. Mijn koffer ligt achterin. "Hoe lang blijf je weg?" Vraagt Niall. "Ik weet het nog niet. Sowieso een week,' zeg ik. Hij knikt. "Weet je het heel zeker?" Vraagt Niall. "Nee, maar ik moet een keuze maken." Niall knikt begrijpend. "Ik zie je dan weer binnenkort,' zegt hij met een zwakke glimlach. "Sorry dat ik je maar één nacht kon laten slapen, volgende keer kom je gewoon weer een paar dagen." Niall knikt en glimlacht. "Maakt niks uit, ik hoop dat je de goede keuze maakt." Ik knik en geef hem een knuffel voordat ik de auto uitstap. Ik zwaai hem nog na en loop dan met mijn koffer het gebouw in.

Ik loop naar balie 6, welke toegewezen staat. Na een tijdje gewacht te hebben, ben ik aan de beurt. de vrouw achter de Balie kijkt me met een vriendelijke glimlach aan. "Één ticket naar Japan, meneer?"

_____________________________
Ik heb dus al een idee voor een nieuw boek, waar ik binnenkort mee ga starten. Natuurlijk maak ik eerst dit boek af! Het volgende boek schrijf ik in het Engels, maar weet nog niet of ik het een Larry wil maken of niet :)
*
Kort hoofdstukje trouwens ... srryy volgende is Gwn weer normaal

Sweet Creature (l.s.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu