Část 17 - Plicní embolie

194 9 0
                                    


Na urgentu byl jen jeden pacient, který byl ten můj. Tedy náš, můj a Prokopa. Takže tu byl klid, ale nechci to zakřiknout, protože jsem moc ráda, že aspoň jednu mojí službu je klid. "Ahoj Terko, vezu ti pacienta. Muž, 31 let. Stěžuje si na bolesti na hrudi, natočili jsme EKG, ale nic zvláštního jsem tam neviděl. Tak jsem mu dal kapat ringer a dal mu kyslík maskou na 4 litry." Podal mi záznam z EKG, rychle jsem se na něj podívala a hned, jsem tam viděla, že pacient má plicní embolii, ale naštěstí jen začínající a záchranáři to tam vidět nemohli, protože i já jsem ho skoro přehlédla. "Dobrý den, pane Slanino, já jsem doktorka Hofbauerová a tohle doktor Hlinka a dneska se o vás budeme starat. Mohla bych jsem se zeptat, jak ty bolesti začaly?" Je kývl a odpověděl, "Dobrý den, no začalo to náhle. Hlavně to pod žebry, když se nadechnu. Nejvíce to vlastně bolí, když se nadechnu." Podívala jsem se na Prokopa a ten se na mě nechápavě podíval, jen jsem vydechla, podívala jsem se na sestřičku a začala jsem ji úkolovat, "Sestři, mohla by jste pána odebrat krev a poslat ji do laborky na vyšetření na D-dimery, zajistit rentgen a rychle ho odvést?" Sestřička jen kývla a už si připravovala vše potřebné. Usmála jsem se na pacienta, kývla jsem na Prokopa, aby šel na stranu. Ten to hned pochopil a šel za mnou. Ukázala jsem mu EKG, "Tak co na tom vidíš?" Prokop se na to koukal dlouho a na nic nepřišel, tak jsem svod I a III. Usmála jsem se na něj, "Furt tam nic nevidíš?" Ještě chvíli na to koukal a štěněčím pohledem naznačil, že ne. "A co to S v I.svodu a Q a inverze T ve III.svodu. Furt to nevidíš?" Najednou se mu zajiskřilo v očích a řekl, "Plicní embolie." Jen jsem se usmála a kývla hlavou. Podal mi záznam, který  jsem si vzala a zeptala jsem se, "No a jaký bude další postup?

Po všech vyšetřeních a po správné léčbě jsme si šli zase sednout na lékařský pokoj, abychom si promluvili o tom našel pacientovi. "Uznávám, že tahle plicní embolie na EKG nebylo tak dobře vidět a poznat a taky uznávám, že já jsem taky ho taky hledala. Ale nakonec si ho poznal a to je dobře." Hrdě se na mě usmál, že jsem ho za to pochválila. "Děkuji za pochvalu, dlouho jsem žádnou pochvalu nedostal."

Modrý kod - Sestra DavidaKde žijí příběhy. Začni objevovat