BRIAN✔

2.9K 264 25
                                    

Sampai sahaja di Lapangan Terbang Heathrow London, Adam mengejutkan Nadia yang sedang tidur

"We. .dah sampai...jom turun" kata Adam mengejutkan Nadia.

Nadia menguap lalu mengesat matanya.

" Erm okay...thanks bangunkan saya" ucap Nadia sambil berdiri.

"Hm dah jom...kita pergi check in hotel dulu" kata Adam.

"Okay" kata Nadia hanya mengikut langkah Adam. Ye la...manala dia pernah jejak bumi London! Dalam Malaysia pon belum diterokanya apatah lagi luar negara! Takut nanti sesat pula! Menangis deh!

Mereka bergerak ke London Elizabeth Hotel menggunakan teksi.

"Hello sir, take us to London Elizabeth Hotel please" kata Adam fasih berbahasa Inggeris.

"Hello...sure" jawab pemandu itu.

Perjalanan mengambil masa 1 jam. Pemandu itu memasang lagu Boyfriend oleh Selena Gomez.

"Where are you from?" tanya pemandu cuba untuk ramah.

"Malaysia" jawab Nadia ramah.

"Oh wow! Are you a student?" tanya pemandu itu lagi.

"Yes sir. My name is Nadia Emelda...just call me Nadia" Nadia memperkenalkan dirinya.

"Wow nice name. Call me Brian!" senyum Brian. Auch cair! Hensemnya mamat ni!

" Is that your boyfriend?" tanya Brian memandang Adam yang berada di sebelah Nadia.

Belum sempat Nadia ingin membalas, Adam sudah mencelah.

"No. She is my wife" jawab Adam selamba. Bukan dia tak tahu, pemandu ni asyik mengerling ke arah Nadia je.

Nadia tergamam! What! Hell no! Ehh siapa la nak berlaki kan singa!

"Erm actually" Kata-kata Nadia sekali lagi dicelah oleh Adam.

" Is the hotel is far?" tanya Adam cuba mencelah percakapan Nadia.

"No...just 2 Km! Wait ya" kata Brian mula memecut. Dia diam selepas Adam sudah memberi warning melalui matanya sebentar tadi.

Nadia hanya mendiamkan diri selepas dia dijeling oleh Adam. Singa dah naik angin woii! Tapi kenapa? Tak kan la aku nak sembang dengan Brian tak boleh? Erm...actually tergugat juga la tengok dia.

Dengan berjambang halus, mukanya tidak la putih sangat! Orang kata sawo matang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dengan berjambang halus, mukanya tidak la putih sangat! Orang kata sawo matang. Mungkin selalu terkena panas dek cahaya matahari. Rupanya kalau awalnya tidak disangka pemandu teksi pon! Macam model ja! Alaa nak naik teksi setiap hari la!! Tercair la juga Nadia hehe.

" We have arrived! Welcome to London pretty!" kata Brian tanpa menghiraukan jelingan tajam dari Adam.

"Auchh...you' re so sweet! Thanks handsome!" kata Nadia sedikit kembang! Alaa orang puteh puji!

ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}Where stories live. Discover now