Penolong Ketua Pengawas ✔

2.8K 252 28
                                    

Pada pagi itu, kelas bermula seperti biasa. Habis sahaja kelas Bahasa Inggeris, para pelajar 5A membuat kerja masing-masing kerana Cikgu Aisyah yang mengajar subjek Fizik tidak hadir. Kesempatan itu, semua pengawas sekolah membuat mesyuarat.

"Sayang...jom gerak ke bilik pengawas" ajak Adam.

"Buat apa?" soal Nadia pelik.

"Haih dah lupa ka sayangku...sayang janji apa dengan Cikgu Rosilah haritu? Nak jadi penolong ketua pengawas kan" kata Adam.

Nadia menepuk dahi. Ya Allah! Lupa duh!

"Hehe sorry terlupa. Jom" kata Nadia lalu bangun dan bergerak ke bilik pengawas bersama-sama dengan Adam.

Sampai sahaja di bilik pengawas, ramai pengawas sekolah sudah berada di sana. Ye la kan takkan pengawas pusat sumber pula nak duduk dekat bilik pengawas sekolah.

"Assalamualaikum dan selamat pagi. Thanks kepada semua pengawas sekolah yang hadir pada tepat masanya. So aku taknak cakap banyak...aku just nak bagitau korang something ja. Cikgu Rosilah dan Pengetua dah berbincang dan membuat keputusan untuk memilih penolong ketua pengawas  ." terang Adam straight to the point

"Waalaikumusalam" jawab mereka.

Aina terus bangun. Semestinya aku Aina yang cantik ni! Hehe...get ready Nadia! Aku akan hancurkan kau!

"Yes Engku Aina Safia...why?" soal Adam.

"Mesti Cikgu Rosilah dan pengetua lantik I kan! Hehe hanya I saja layak dengan U. I janji I akan laksanakan tanggungjawab dengan baik!" kata Aina yakin.

Alya, Sofea dan Atiffa hanya menjeling menyampah! Harap-harap bukan si Aina tu. Tolonglah!

"Tchh sudah...baiklah Aina. Berdiri di depan sekarang" arah Adam.

Pengawas lain mengeluh. No! Hidup mereka akan terseksa dengan Aina.

Aina pula apa lagi! Yessss! I win! Tunggu kau Nadia! Aina menjeling sekilas Nadia. Nadia hanya menggelengkan kepala. Haih.

"So here...kita punya penolong ketua pengawas sudah berada dengan kita. So aku akan serahkan lencana penolong ketua pengawas ni. So here" Adam menunjukkan lencana penolong ketua pengawas kepada semua pengawas yang lain.

Aina pula apa lagi! Bukan main senyum jeee! Dipejam mata ala-ala seperti dilamar. Namun dia terdengar sorakan namun dia tidak merasakan apa-apa pon? Adam lekat tak lagi? Dbukanya mata and

"What! Kenapa dia ada di sini? And whyyy lencana tu U lekat dekat dia!" kata Aina mengamuk.

"For your information...penolong ketua pengawas ialah Nadia Emelda bukan Aina Safia!" kata Adam selamba.

"What...habis kenapa U panggil I depan semua!" soal Aina berang.

"Oh saja lah...aku nak tunjuk dekat semua pengawas yang kau ni acah! Perasan ja lebih!" kata Adam.

"What! How dare U!" kata Aina lalu blah dari situ. Barangkali malu.

Semua pengawas yang lain ketawa. First time dalam sejarah, Adam menghiburkan!

Alya dan Sofea ketawa kuat! Haha padan muka! Dasar perempuan tak tahu malu. Atiffa pula hanya menggelengkan kepala dengan perangai Sofea dan Alya.

"Caya la bro!" puji Awie.

"Haha kan. Peh pedass" kata Aiman pula.

"Tahniah Nadiaaaaa" jerit Alya.

"Kau tak cerita pun!" kata Sofea merajuk.

"Terima kasih semua. Saya akan jalankan tanggungjawab saya sebagai penolong ketua pengawas dengan baik dan amanah. Boleh ja kalau nak tegur saya!" kata Nadia lalu memberi senyuman.

Rata-rata pengawas lelaki terpesona dengan senyuman itu. Adam yang melihat itu berasa agak tercabar. Terus dibisikkan sesuatu di telinga Nadia

"Sayang, jangan la senyum macam tu dah! Biyy tak sukaaa" rengek Adam.

"Lah kenapa pula? Senyuman itu kan sedekah" bisik Nadia.

"Too sweet sayangg...kurangkan sikit senyuman tu. Boyfriend sayang ni cemburu" bisik Adam mengada.

"Haha okay...okay...apa lah!" kata Nadia sambil ketawa kecil.

"Ahemm...kalau nak bersweet pun tak payah la dekat sini. Kami still ada ni ha. Duk main bisik-bisik pula! Balik rumah lah sweet!" kata Alya.

"Betul!" sokong Awie. Hehe sokong lah crush!

Aina P.O.V

"Jaga kau Nadia! Aku akan pastikan Adam akan benci kau! Nadia...Nadia kau wait and see ja la! Aku akan pastikan kau terus jatuh. Aku akan pastikan semua guru dan rakan-rakan kau jauhkan diri dari kau!" kata Aina tekad.

Aina sudah berlari ke tempat rahsianya iaitu di belakang sekolah berhampiran stor lama. Disitu dia selalu melepak bersama-sama rakannya. Aina sudah tersenyum lebar apabila memikirkan sesuatu idea. Yes! Cuma tunggu masa dan mangsa je!

End Aina P.O.V

Habis sahaja mesyuarat pengawas itu, semua pengawas masuk ke kelas untuk meneruskan PDP seperti biasa. Habis sahaja kelas, Nadia dan rakan-rakan nya terus pulang ke blok Aspuri. Masuk sahaja ke dorm mereka, Nadia terus memasuki biliknya. Selepas mandi dia hanya berbaring di atas katil. Petang ni nak jumpa buah hati auch hehe...bukan dating ehhh...study group jaa.

Nadia baru selesai menelefon emaknya. Hujung minggu ni boleh balik rumah yeay!! Tak sabar nak peluk emaknya. Tentang hutang emaknya sudah hampir diselesaikan. Nadia sudah menyimpan wang daripada biasiswa yang diberikan. Alhamdulillah memandangkan ini sekolah swasta dan berprestij tinggi maka biasiswanya agak tinggi. Setelah hampir 2 bulan ini, Nadia sudah dapat mengumpulkan Rm2500 tambah dengan hadiah daripada pihak sekolah yang diberikan hari itu, jumlahnya sekarang sudah Rm4500. Tinggal lebih kurang Rm7500 ja. Kalau diikutkan sampai bulan 5 ini iaitu tarikh perjanjian dia dengan Ah Long dia hanya dapat mengumpulkan Rm10000. Masih kurang rm2000. Nanti la fikir!

Nadia mengeluh! Kemudian dia teringat sekolah lamanya. Hm...apa lah yang kawan baiknya, Ilyas buat sekarang. Kalau tidak dulu dia selalu bersama dengan Ilyas sekarang di pusat sumber sekolah! Tiba-tiba dia teringat surat yang diberikan oleh Ilyas! Ya Allah! Macam mana aku boleh lupa!! Nadia terus mencari surat itu dan apabila dia menjumpai surat itu terus dia bergerak ke katilnya. Dia terus membuka sampul surat itu dan kelihatan sehelai kertas di dalamnya.

Dibuka kertas itu dan dibaca satu persatu. Nadia terkejut dengan apa yang ditulis oleh Ilyas! Whattt! No Ilyas!!!

🌸🌸🌸
Done💕 okay memandangkan ramai silent readers daripada vote..so heree 10 vote next update!❤ apa yang Ilyas tulis? So nak tahu? Tekan 👇⭐⭐⭐ jangan lupa tekan
⭐⭐⭐

10 votes untuk next update💕

ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}Where stories live. Discover now