"Weyh mana Adam?" bisik Sofea. Hairan...selalu berkepit ja dengan Nadia nih.
"Hm entah lah. Biar lah...maybe dia pergi bertugas" kata Nadia selamba.
"Oii kau ingat eh Adam tu siapa. Kau jangan buat hal" bisik Sofea.
"U allss nak makan ka nak membawang?" kata Alya acah diva kejap.
"Haha sorry lah!" kata Nadia.
"Nadia...kau dah baca surat aku?" tanya Ilyas penuh harapan.
"Erm nanti kita borak tentang tu okay? Now enjoy your food" kata Nadia.
"Okay. Btw kami dekat kelas rindu kau tahu tak. And congratulations atas kemenangan kau dekat London tu. Masuk TV bebb kawan aku! Femes ahahaha! Bangga aku" puji Ilyas.
"Haha thanks! Alah kau yang tolong aku actually. Tanpa kau siapalah aku" kata Nadia.
"Mana ada! Haha kau ni!" kata Ilyas sambil tersenyum. Malu lah!
"Apa yang korang borak ni?" tanya Atiffa pelik.
"Actually dulu aku ni jenis tak minat sukan. Lari sikit dah penat...Ilyas la yang beri aku sokongan dan latihan and last alhamdulillah aku jadi atlet sekolah! Ilyas good in training orang. Korang bertiga patut berlatih dengan Ilyas. Better korang berlatih awal tak la nanti semput sangat! Hahaha" gelak Nadia jahat.
"Hey ingat aku ni lemah sangat ka?" kata Alya tidak puas hati!
"Erm tak lemah pun. Lari 5 round dah penat!" ejek Nadia.
"Fine! Kau menang! Erghh" kata Alya mengalah! Nak nangis boleh? Hmm warghh.
Mereka ketawa dengan reaksi Alya. Haih!
Disebalik dinding, Adam melihat kemesraan mereka berlima.
"Kau okey? Usha sapa duh?" tanya Awie kepada Adam.
"Tah. Kau usya Nadia ke? Gi la makan sekali. Selalu berkepit ja dengan dia. Pergi bilik guru ikutt...pergi kantin ikutt...pergi tandas ja tak ikut...tu pun tunggu kat depan tandas juga. Caring sungguh!" perli Aiman.
"Shut up" kata Adam malas hendak melayan dua ekor beruk ni.
"Ke kau jeles dengan Ilyas? Sebab dia rapat dengan Nadia? Weyh kemon la! Tu kawan baik dia ja kot. Kau tu boyfriend dia lahai!" kata Awie.
"Korang tak kenal dia" kata Adam keras.
"Siapa? Ilyas? Aku rasa baik ja dia...takdak muka jahat pun. Lainlahh kau muka macam Pontianak hahaha...tegang ja!" seloroh Aiman.
Satu tumbukan dilepaskan kepada Aiman.
"Sakit bongok!" kata Aiman.
"Sian la dia. Meh bucuk-bucuk kita tuw" kata Awie dalam nada manja.
"Erm cakittt...abang Adam buat kitew...huaghh" kata Aiman seperti kebudak-budakan.
"Sebelum aku sepak korang berdua...baik diam" arah Adam. Melayan budak terencat akal pula.
"K fine...ha siapa budak tu?" tanya Awie.
"Ex bestfriend aku and musuh abadi aku" kata Adam.
"Wauu...sejak bila duh...kau tak cerita pun!" kata Awie.
"Nanti aku cerita. Petang ni kat cafe...now aku nak fikir macam mana nak jauhkan Nadia dengan Ilyas" kata Adam sedang memikirkan idea sesuai.
"Kau gi la sweet macam biasa. Hek eleh!" cadang Awie.
Adam tersenyum. Ha ah!
"Hm bagus cadangan tu. Thanks bro. Nanti aku belanja makan!" kata Adam terus bergerak ke arah Nadia dan kawan-kawannya.
YOU ARE READING
ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}
Romance🏅Ranking🏅 🏆BEST ROMANCE IN ETHEREAL AWARD 2020 🏆TOP 3 TEEN FICTION IN EMBRASE AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN PATAHAN RANTING 2020 🏆BEST HERO IN PATAHAN RANTING 2020 🏆TOP 2 ROMANCE IN ROYAL AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN EMERALD AWARD 2020 🏆THE CE...