"Hello?" jawab seseorang di dalam talian.
Adam terus memutuskan talian lalu mengambil keputusan untuk berbaring di atas katil. Adam mengeluh. Patut tak aku minta maaf? Memang senang tapi bagi aku macam calar la maruah aku. Haih. Dah la baik aku tidur. Esok aku fikir lain. Adam menutup suis lampu lalu memejam mata.
Di Dorm Aspuri
"Siapa call? Amboii baru dapat telefon dah ada peminat!" tanya Sofea ingin tahu
"Entah... Dia call kemudian letak. Pelik," jawab Nadia.
"Hm entah-entah!" kata Alya tergantung.
"Siapa?" tanya mereka yang lain serentak
"Jangan kata...'lelaki tu'" tebak Sofea.
"Sapa ni?" tanya Nadia dan Atiffa masih 'blur'
"Haih korang ni! Si Adam la!" kata Alya.
"Weyyhhh NO!" jerit Sofea bantah.
"Ape? Kenapa?" tanya Nadia hairan.
"Kalau kau nak tahu mesti Adam tu nak minta maaf pa!!" teka Alya sambil meletakkan jari di dagu umpama seorang detektif.
"Takkan kot!" kata Atiffa tidak percaya.
"Kenapa tak pula? Biar la dia nak minta maaf?" tanya Nadia pelik.
"Ish kau ni...meh aku cerita... Si Adam tu TAK PERNAH minta MAAF. Dia tu jenis jaga ego dan maruah dia. Mana la dia minta maaf. Dekat cikgu pon kadang-kadang je dia akan kata sorry Tapi tak ikhlas...Kalau kau nak tahu dia tu memang jenis payah nak sebut maaf walaupun salah dia, " jawab Sofea.
"Sorry dengan maaf tu kan sama je" tutur Nadia. Ye la makna sorry tu maaf.
"TAK! sorry tu tak ikhlas dan dianggap seperti malas nak layan so dia katalah sorry...maaf ni ikhlas!" terang Alya bersungguh-sungguh.
"Gitu pula, hahaha...macam-macam la korang ni...suka hati la haih." kata Nadia. Malas nak layan diorang ni.
"Sudah lam..jom tidur...esok PJ! Warghh malasnya mesti letihhh" kata Alya.
"PJ? Pendidikan Jasmani? Sukan?" tanya Nadia inginkan kepastian.
"Yup! Kenapa?" tanya Sofea hairan.
"Yeayyyyyy! Aku suka sukan!" kata Nadia teruja.
"Woo mesti kau tak tahu ni...kalau kau nak tahu, kita tiada cikgu jasmani so kita akan diajar oleh ketua pelajar kita, a.k.a MAMAT GILA TU, " jawab Alya.
"Kenapa? Biarlah dengan dia," jawab Nadia selamba. Bukannya lelaki tu nak makan dia pon.
"Hey ngok! Kau tahu tak tu bukan sukan tetapi seksaan. Dia seksa kita melalui sukan...pergh penat weyh!Esok kita akan sekali dengan kelas 5D. So faham-faham la. Selamat menjadi popular dan jauhi Diva AAM. Hahaha." kata Atiffa.
"Hahaha okay guys...goodnight baby...sweetdreamm" jerit Nadia.
"Goodnight to baby..sweetdream" ucap Atiffa.
"Goodnight" kata Sofea pula.
"Selamat lenaaaaa" jawab Alya sambil menutup suis lampu.
Mereka bergerak ke bilik tidur mereka bersama-sama. Nadia mengambil wuduk lalu berbaring di atas katil. Sungguh lembut katil ini. Nadia membaca doa sebelum tidur lalu mata ditutup. Lampu dibiarkan malap. Fikirannya terganggu dengan panggilan telefon tadi. Siapakah orangnya? Hm takkan Adam? Dia sudi memaafkan orang yang telah melukainya. Ya dia tak kisah. Janji minta maaf dengan ikhlas. Nadia akhirnya lena.
YOU ARE READING
ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}
Romance🏅Ranking🏅 🏆BEST ROMANCE IN ETHEREAL AWARD 2020 🏆TOP 3 TEEN FICTION IN EMBRASE AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN PATAHAN RANTING 2020 🏆BEST HERO IN PATAHAN RANTING 2020 🏆TOP 2 ROMANCE IN ROYAL AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN EMERALD AWARD 2020 🏆THE CE...