Alangkah terkejutnya Nadia apabila dia melihat Alya, Sofea dan Atiffa diikat sekali dan mata mereka ditutup. Mulut mereka juga disumbat dengan kain supaya tidak mengeluarkan bunyi.
"Nampak? Kau nak diorang kena rogol macam kau?" tanya Haziq sambil tersenyum miang.
Nadia menggeleng kepala. No!
"Tak...tak...jangan apa-apakan kawan aku! Aku tak suka! Tolong lahh! Aku tak sanggup kawan aku menderita!" rayu Nadia.
"Baik...kami akan lepaskan mereka tapi kau kena ikut cakap aku or diorang akan belayar ke syurga hahahahahahaha" gelak Haziq kuat.
"Ba...baik...aku sanggup buat apa saja...a...apa yang kau nak aku buat?" kata Nadia sambil menangis. Dia tidak percaya mahkota yang disimpannya selama ini untuk bakal suaminya telah dirampas oleh lelaki yang lebih keji dari syaitan.
"Baiklah sekarang aku nak kau cakap apa yang aku cakap. Kau ikut ja apa yang aku cakap. Kalau kau tak buat...kawan-kawan kau akan dapat padah! Faham?" jerit Haziq lalu menarik rambut Nadia dengan kuat.
"Ba...baik" kata Nadia dalam kesakitan.
"okay now aku akan lepaskan ikatan tali kau. Dan ingatt jangan lari atau kawan kau terima padah. Ingat eh ini live! Lepas ja aku lepaskan ikatan tu aku nak kau bersihkan diri...jangan menangis letak sedikit bedak supaya hilangkan muka kau yang pucat tu and aku akan rakam kata-kata kau! Kau hafal ayat ni! Buka telinga luas-luas! Aku nak kau sebut 'AKU KAWAN DENGAN ALYA, SOFEA DAN ATIFFA TU SEBAB DUIT JA. INGAT IKHLAS SANGAT KA NAK KAWAN DENGAN DIORANG? DAH LA TAK CANTIK! HODOH! BODOH PULA TU! MUKA PUN MACAM PELACUR JA! YANG ADAM TU PUN IKUT...PERCAYA JA APA YANG AKU CAKAP HAHAHA DASAR LELAKI BODOH! NASIB DIA BAGI RM12K TU KALAU TIDAK HM NAYA JA AKU KENA JUAL. AKU BUKAN CINTA DIA PUN' , faham?" kata Haziq.
Nadia menggeleng. No! Dia kawan dengan Alya dan lain-lain secara ikhlas dan bukan duit. Dan dia memang cintakan Adam.
"Apa geleng-geleng? Kau nak kawan kau rosak ka? Kau nak? Aku on je lagipun kawan-kawan aku tu tengah gersang kan? Mesti diorang best! Kau pilih laaa" kata Haziq sambil meneguk air kencing syaitan!
Nadia berfikir dalam keadaan sedih. Dia akan hilang kawan dan cinta apabila dia buat begitu namun dia tak sanggup biarkan kawan dia rosak disebabkan dia. No!
"Ba...baiklah...ak...aku akan ikut apa yang kau kata...aku akan ikut!" kata Nadia perlahan.
"Bagus!" kata Haziq. Kemudian dia melepaskan ikatan tali Nadia lalu Nadia bangun dan mengemaskan dirinya. Dia harap Alya dan lain-lain akan memahaminya dan terutamanya Adam...dia harap Adam tak akan percaya!
Nadia kemudian terpaksa mengikut apa yang Haziq suruh. Dia terketar-ketar apabila menyebutnya. Ya Allah. Betulkah apa yang aku buat?
"Bagus. Sekarang aku akan lepaskan kawan-kawan kau" kata Haziq sebelum dia menelefon kawan-kawannya. Haziq menunjukkan live tadi kepada Nadia dan Nadia bersyukur kerana mereka telah dilepaskan. Nadia dapat melihat ketakutan yang ada di dalam diri mereka. Mata mereka sembab kemungkinan menangis.
"Okay next...aku akan lepaskan kau. Tapi aku nak tunjuk something dekat kau" kata Haziq sebelum menghulurkan satu gambar.
Nadia terketar-ketar memegang gambar itu. Ya Allah! Gambar dia tidak berpakaian dan ditutupi dengan selimut bersama seorang lelaki itu Haziq yang turut tidak berbaju. Ya Allah. Automatik air mata Nadia jatuh. Ya Allah...ampunilah dosaku. Mak Ayah...Nadia minta maaf...
"Kau nampak kan gambar tu? Kau nak gambar tu tersebar? Nak?" gertak Haziq.
Nadia menggeleng kepala. Jika gambar ini tersebar...dia akan mendapat malu dan mak ayahnya pasti dihina dan dicaci.
"Tak...tolong lah aku. Aku taknak mak ayah aku sedih. Please tolongg!" kata Nadia cuba merayu.
"Baiklah...aku tak akan sebarkan gambar ni dengan syarat! Kau kena jauhi Adam! Faham? Once kau dekat dengan Adam...kau akan dapat balasan! Aku akan sebarkan gambar ni dekat semua media sosial! So faham-faham lah!" kata Haziq.
Nadia menangis. Ya Allah! Maafkan aku Adam...maafkan aku. Ya Allah! Dia sudah tidak tahan! Maafkan aku! Nadia menangis lagi.
"Dengar tak perempuan?" kata Haziq lalu menampar pipi kanan Nadia. Bibirnya pecah dan mengeluarkan darah. Sakitnya hanya Allah tahu.
"Fa...faham...tapi boleh tak...a...aku...nak...jumpa dia kali...terakhir? Bo...boleh?" pinta Nadia.
"Hm fine. Sekali je" kata Haziq bermurah hati.
Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya dia akan explain sedikit demi sedikit
"Kau ingat tau! Jangan buat report polis atau cerita benda ni dekat orang lain dan jauhi Adam! Kalau kau langgar syarat akuu...aku akan sebarkan gambar kau ni...hm apalah orang kata nanti kan? Perempuan yang ibarat malaikat rupanya erm syaitan? Pelacur? hahahaha" gelak Haziq dalam keadaan mabuk.
Nadia hanya mampu menangis dan mengangguk. Maafkan aku Alya, Sofea, Atiffa dan Adam. Maafkan aku. Aku sayang korang.
*********
Nadia tiba di dorm dengan perasaan yang bercampur baur. Kuatkan la diriku ya Allah.
"Assalamualaikum" Nadia memberi salam.
"Waalaikumusalam Nadiaa...ka...kami ta...kut" kata Alya dan lain-lain di dalam rumah.
Nadia automatik menangis. Dia terus memeluk mereka bertiga
"Ta...tadi ada...lelaki masuk dorm...dia...ikat kami...kami takut...kau pergi mana...kami takut...heh he heh...takut" rintih Sofea seperti bayi.
"Shuh...sorry aku minta maaf. Maaf sangat! Aku janji aku tak akan tinggalkan korang...dah jom masuk tidur" kata Nadia sambil menseka air matanya.
"Tapi nasib baik diorang tak buat apa-apa dekat kami. Kami tak tau motif mereka. Tiada barang hilang ataupun rosak. Diorang just ikat kami dan blah lepas dapat panggilan telefon" terang Atiffa.
"Dah...korang dah buat report?" tanya Nadia.
"Dah tapi malang tidak berbau bila cctv dekat sekolah tetiba rosak. Dan tiada siapa yang nampak kelibat mereka. Seolah-olah mereka kenal jalan sekolah ni" kata Alya.
"So kes ni tutup?" tanya Nadia.
"Ye sebab polis kata mungkin diorang hanya memain. Sebab tiada kecederaan dan kehilangan harta" kata Sofea sambil mengusutkan rambutnya.
"Hm dah sekarang... korang dah call mak ayah korang?" tanya Nadia.
Mereka hanya menggeleng.
"Nanti aku call. Now jom masuk bilik dan aku akan masakkan bubur. Aku rasa korang trauma dan sekarang badan korang panas ni. Mungkin akan demam. So better cegah dari awal. Lepas makan bubur...makan ubat dan terus tidur okay. Aku janji aku tak akan tinggalkan kau kecuali korang yang akan tinggalkan aku" kata Nadia cuma ayat terakhir hanya dikatakan di dalam hati. Sekarang dia cuba berfikir bagaimana nanti kalau semua akan terbongkar. Dia akan kehilangan kawan dan cinta!
🌸🌸🌸
Hm. Author taknak cakap apa. Jangan lupa vote ⭐⭐⭐ bye💕
YOU ARE READING
ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}
Romansa🏅Ranking🏅 🏆BEST ROMANCE IN ETHEREAL AWARD 2020 🏆TOP 3 TEEN FICTION IN EMBRASE AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN PATAHAN RANTING 2020 🏆BEST HERO IN PATAHAN RANTING 2020 🏆TOP 2 ROMANCE IN ROYAL AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN EMERALD AWARD 2020 🏆THE CE...