Aina tersenyum di sebalik dinding. Dia sudah mendengar apa yang dibicarakan oleh Adam dan Nadia. Nampaknya sekarang Nadia berhutang dengan Adam dan ini membuatkan dia terfikir sesuatu. Disebabkan Nadia bukan dari golongan bangsawan dan ini akan musnahkan watak suci dia! Dia terus menelefon seseorang.
"Hello. Aku ada job untuk kau. Habuan? Macam biasaa" kata Aina sambil tersenyum!
💕💕💕
Hari itu bermula seperti biasa. Nadia datang awal seperti biasa kerana hari ini dia akan bertugas di pagar sekolah. Seperti biasa dia akan mengawal tingkah laku pelajar dan memeriksa setiap daripada mereka sekiranya mungkin mereka membawa barang terlarang.
"Hai awek cun" sapa seseorang.
"Hai pakwe hensem" jawab Nadia. Alah! Sapa lagi kalau bukan Adam! Berani orang lain tegur dia macam tu! Adam dah warning kat semua pelajar lagi. Fans Adam apa lagi...pasrah! Broken! Hahahaha.
"Morning sayang! Awal harini" kata Adam.
"Morning. Awal lah! Nanti kalau lewat takut abang pengawas tu jadi singa. Aumm..." perli Nadia.
"Hm kalau abang pengawas tu jadi singa...akak pengawas jadi apa pula?" tanya Adam mengikut rentak.
"Hm jadiii singa betina." jawab Nadia seloroh.
"Kenapa?" tanya Adam kembali.
"Ye lahh...singa jantan dia sayang dekat singa betina. Tak la nanti dia makan singa tu!" kata Nadia sambil mengangkat dua jari membentuk peace.
"Haha amboii...hm boleh jugaa...nanti boleh la singa jantan ni adakan baby singa kan dengan singa betina tu kan" kata Adam sambil mengenyit kan mata.
"Gatal!" kata Nadia lalu menampar bahu Adam.
"Aduuhhhh sakittt" kata Adam meleret.
"Tak payah mengada sangat encik Adam! Dah jangan kacau saya nak bertugas. Nanti dicop tak bertugas pula kan?" kata Nadia berbaur sindiran.
"Hahaha ye la Puan Nadia! Hehe eh bukan! Mrs Adam!" kata Adam tersengih busuk.
"Galak! Hahaha dah lah...pergi bertugas lahh...jangan disebabkan jawatan cik abangg tinggi tak bermakna cik abang sayang tak bertugas okay?" kata Nadia sambil menggelengkan kepala.
"Auchh so cair lah cik abang sayang nii" gelak Adam tidak henti-henti.
"Dah laaaa pergi la bertugas" kata Nadia tegas.
"Arahan diterima Puan!" kata Adam lalu ketawa besar! Adam terus bergerak ke blok untuk meronda.
Nadia hanya menggelengkan kepala. Haih pakwe sapa tu? Ada sesiapa kenal? Boleh jailkan dia? Maybe terlepas dari wad mental? Hahaha.
Sedang asyik Nadia termenung memikirkan hal Adam, dia disapa oleh Aina.
"Erm Nadia...aku nak minta maaf dengan kau. Aku tahu banyak salah aku buat dekat kau. Aku hina kau...aku buli kau...aku minta maaf okay? Boleh kita jadi kawan?" kata Aina penuh dengan lakonan.
Nadia asalnya pelik kenapa tiba-tiba minta maaf? Tapi dia bersangka baik.
"Sokay...saya dah lama maafkan awak! So we friend?" kata Nadia polos.
"Ya friend! Disebabkan kita sudah jadi kawan, aku nak ajak kau minum-minum nak dekat Cafe berdekatan? Boleh?" tanya Aina tiba-tiba.
"Hm boleh ja...tapi dekat mana? Saya nak ajak Alya dan lain-lain." tanya Nadia. Dia kan tak biasa dengan tempat-tempat ni.
YOU ARE READING
ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}
Romance🏅Ranking🏅 🏆BEST ROMANCE IN ETHEREAL AWARD 2020 🏆TOP 3 TEEN FICTION IN EMBRASE AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN PATAHAN RANTING 2020 🏆BEST HERO IN PATAHAN RANTING 2020 🏆TOP 2 ROMANCE IN ROYAL AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN EMERALD AWARD 2020 🏆THE CE...