Pertandingan bermula sehari selepas mereka tiba. Hari pertama adalah pendaftaran dan sesi kenal mengenal. Pengacara yang terlibat hanya membentangkan peraturan dan menerangkan jadual sepanjang pertandingan itu.
Malam itu ada pemilihan pertama untuk kelayakan pusingan seterusnya bagi bahagian pengetahuan am. Soalan yang ditanya sudah dibaca oleh Nadia dan Adam maka secara automatik Nadia dan Adam layak ke pusingan seterusnya.
Keesokan harinya bermula pertandingan untuk sukan. Acara pertama ialah 100 meter. Pusingan pertama ialah untuk peserta perempuan. Sebanyak 20 peserta dari pelbagai negara menyertai maka terdapat 5 pusingan. Setiap pemenang setiap pusingan akan layak ke pusingan akhir. Nadia berlawan dengan peserta dari China, Australia dan India. Setiap mereka sangat tangkas dan nasib Nadia baik apabila dia memenangi pusingan itu. Dia layak ke pertandingan akhir! Begitu juga dengan Adam, mudah sahaja dia memintas pesaingnya.
Selepas sahaja habis pertandingan, Adam dan Nadia terus pulang ke bilik masing-masing akibat keletihan. Mereka tidak bercakap antara satu sama lain kerana jadual mereka yang agak padat. Habis sahaja pertandingan...akan ada latihan...habis sahaja latihan...ulang kaji untuk pengetahuan am. Maka tak sempat berjumpa mahupon bercakap. Kadang-kadang bertembung di jamuan makan sahaja itupun meja bukan sekali. Diasingkan bahagian lelaki dan perempuan.
Hari berlalu dengan pantas...hari ke 5 tamat dengan acara larian baton. Nadia dan Adam telah berusaha dalam acara itu dan tiada rezeki...mereka dikalahkan oleh pasukan Thailand. Hanya dapat naib johan. Tapi rezeki alhamdulillah. Malam itu mereka kembali ke bilik masing-masing.
Nadia membersihkan diri lalu berbaring di atas katil. Dibuka radio untuk mengalunkan muzik yang tenang. Nadia memejamkan mata dan ingin tidur namun dia dikejutkan dengan suara seseorang yang sedang menyanyi di luar balkoni. Suara itu sangat la merdu. Alunan itu adalah sayu mungkin sedang bersedih? Tapi jap... Tu lagu melayu la! Siapa nyanyi? Takkan Adam? Serius ah!
Nadia keluar untuk menjenguk ke luar siapa suara sesedap itu. And wahhh memang Adam. Dilihat Adam memaling badannya ke arah lain maka Adam tidak melihat atau menyedari kehadiran Nadia. Dilihat Nadia, terdapat sebuah gitar. Adam mula bernyanyi selepas dilaraskan tali gitar itu. Bila diamati oleh Nadia rupa-rupanya itu lagu semakin nyanyian Siti Sarah. Walaupon lagu itu perempuan yang menyanyikan namun suaranya elok dalam nyanyian itu.
Aku tak peduli
Walau kau sakiti aku
Hati ini takkan rapuh
Mencintakanmu
Aku tak peduli
Walaupun berulang kali
Hati ini takkan mungkin
Membencimu
Sampai saat ini aku tak pernah mengerti
Resah ini selalu saja melekat di hati
Semakin jauh
Semakin aku rasakan
Betapa dekatnya dirimu
Di hatiku
Semakin benci
Semakin aku tak mampu
Hatiku tetap berkata
Mencintaimu
Kucuba fahami
Mengapa harus begini
Cinta ini takkan mungkin
Dipaksakan
Sampai saat ini aku
Tak pernah mengerti
Resah ini selalu saja
Melekat di hati
Semakin jauh
Semakin aku rasakan
Betapa dekatnya dirimu
Di hatiku
Semakin benci
Semakin aku tak mampu
Hatiku tetap berkata
Mencintaimu
Sampai saat ini aku tak pernah mengerti
Resah ini selalu saja melekat di hati
Semakin jauh
Semakin aku rasakan
Betapa dekatnya dirimu
Di hatiku
Semakin benci
Semakin aku tak mampu
Hatiku tetap berkata
Mencintaimu
Aku tak peduli
YOU ARE READING
ABANG PENGAWAS GARANG ✔ { Editing}
Romance🏅Ranking🏅 🏆BEST ROMANCE IN ETHEREAL AWARD 2020 🏆TOP 3 TEEN FICTION IN EMBRASE AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN PATAHAN RANTING 2020 🏆BEST HERO IN PATAHAN RANTING 2020 🏆TOP 2 ROMANCE IN ROYAL AWARD 2020 🏆BEST ROMANCE IN EMERALD AWARD 2020 🏆THE CE...