MASKELER YERDE

40 2 0
                                    

Kalbim ile Mantığım arasında kaldığımda; Kaçacağım bir yer bulamadım.

Giray'ın yanına gitmek ozamanlar verdiğim
" kurtar beni lütfen! Sevmediğim bir adamla; herşeye razıyım "
Düşüncesine sürüklediğinden   
Ağır adımlarla; sanki Arıcan'ı hiç tanımıyormuşcasına.
" Selam Giray, hadi gidelim dedim." Giray koltukları yırtılmış, içerisi anason gibi garip kokan, ve Radyosunda; arabesk çalan arabasıyla bir yandan mırıldandığı şarkılarla ;beni ilk defa çok lüks bir yere getirdi."
"Burası istanbul'un en gözde mekanlarından biriydi. "
İstanbul Boğaz'ı ve deniz kokusu uzun zamandır ; bu kadar güzel bir mekana getirmemişti beni. Heyecanlı gözleriyle bir çocuğun; bayram harçlığını almışcasına sevinci bürünmüştü yüzüne.

" Yıldız Lavinia Mahallesine geldiğimden beri senden  çok hoşlanıyorum. Daha yaşın erken, evlenmek için biliyorum. Deneyelim. Ben seni çok mutlu edeceğim.

Yeni bir işe başladım.Hem senin eski mahallende Arkadaşlarınlada görüşürsün.
Eski Mahallem dediği yeri; Algılayamamıştım.

" Sen orada nasıl çalışabilirsin? Sen Üniversite Mezunu bile değilsin! Giray , Hayal dünyasından uyan. Komik bir şakayı dinler gibi gülüyordum. İş bulmuşmuş, Ne işi ? Bahçıvan mı? Yapma Giray! Uyan bir bak dünyana Hadi Bir şeyler yiyerek gidelim. Sen benim dünyamda;  çok güzel bir arkadaşsın.

Sinirlenerek bana herkesin içerisinde bağırdı.
" Senin kadar Salak bir kız daha tanımadım, Salak Sen kimsin! kenar Mahallede ; Sanki kendisi Doktor gelmiş burada bana laf ediyor. Bana bak kızım! Öfkeden delirmiş gibiydi. Seni anca kullanır atarlar. Sen burayı bile haketmiyorsun. Defol git! Şuna bak ya! "

Sinirden delirmiştim ve İlk ve Son olmayacak Kavgamız orada başladı.
" Bir daha beni sakın arama! senden nefret ediyorum."

    Ağlaya ağlaya , bir taksiye binip son paramı oraya döktüm. Beni mutlu edeceğini söyleyen birisi; Bana etmediği hakareti bırakmadı. Ben herşeye rağmen "Lavinia Mahallesini çok seviyordum." Ağlaya Ağlaya evin içine girdim. Sıla Kapıyı açtı ve kaş göz işaretiyle bir şeyler anlatmaya çalıştı. Benim ertelemeye çalıştığım kapı; benim evime bir kaza kurşunu gibi düşmüştü.

" Arıcan geldi, içeride , Seni görmeden gitmem diyor." Göz yaşlarımdan dolayı yüzüm ; kıpkırmızı olmuştu.

Kaçtığım herşeye ; bulanıyorum. Odama gittim Sıla'nın Pudrasından sürdüm. Ağladığımı anlasın istemiyordum. Onu tanımamazlıktan gelmiştim. Kesin bir azarda ondan duyacaktım.

" Yıldız, Olanlardan kaçıyorsun biliyorum. Herşey o gecenin içinde kaldı. Ben sana buraya olanları unutalım demeye geldim."
Gaye'nin ölümünden sonra kendimi; bu kadar ölü hissetmemiştim.

" Ne yaşadık? Ben bir şey hatırlamıyorum. Elfida'nın yanına gitsene sen. Korkma ilişkinizi bozacak değilim. Çok bile oturdun Hoş çakal.. dedim ve Yüzüme bile bakmadan gitti.
   Ben Arıcan için; Giray'ı küçümsemiştim. Oysa o benden kurtulmak için kapıma kadar gelmişti. Ne yapacağım konusunda; bir bilgim yoktu.

Sıla yanıma gelerek" Yıldız neyin var? Ne bu surat ? Giray bir şey mi yaptı? Dedi ve ben Giraydan özür dilemeye karar verdim.

Dediğinin bu kadar erken olacağını bilmiyordum. Ben de Evinin anahtarı vardı. Ona yemek yapacak ve Gönlünü alacaktım. Alp bir kaç günlüğüne Manisa'ya gitmişti.

Mahalle herzaman olduğu gibi cıvıl cıvıldı. Apartmanları bizim evin az ilersindeydi.          Bir erkeğe kendimi; nasıl affettireceğim konusunda hiç bir fikrim yoktu.

Düşüncelere dalarken Kapısının önüne gelmiştim.İçerisi çok dağınık ağır bir kokuya sahipti.

Ev sanki yıllardır temizlenmemişti. Evi temizleyerek işe başlamak istedim. Giray'ın odasına girdim. Eşyalarını toplamaya başlarken; odasında bir defter buldum.

   Defteri elime aldığımda bir resim düştü. Bu fotoğrafta bulunan kız; Benim sanki ikimizdi ve son sayfasında; 

Ölmediğini  yaşadığını biliyordum. Başka bir bedenle can bulmuş benim Melek'im Seni asla bırakmayacağım. Seni buldum.

  Ne yapacağımı bilmiyordum.Defteri alıp götürmeyi düşündüm.
  Evin içinden hemen apar topar çıkarak. Uzun bir süre Giray'ı görmeme kararı aldım.
  Sıla'ya tüm bu olanları anlattım. Giray'ın defterini alıp bir kopyasını çıkarmamı söyledi.

  Herkes dışarda oturuyor; imece usulu halılarını yıkıyorlardı. Herkes işine odaklanmıştı.Hızlı adımlarla , kapıyı açtım içeri girdim ve defteri alıp çıktım.

Gaye'nin günlüğünü; yedeklemek istediğimi söyledim. Özel olduğunu hemen kopyasını aldığım gibi; Evine koşa koşa defteri bırakıp çıktım.

İçinde yazanları çok merak ediyordum.
  Sıla'yla defteri okumak için odama geldiğimizde ;Nasıl bir tür belayla karşı karşıya olduğumuzu anlayacaktık.

                                23

LAVİNİA MAHALLESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin